MojElektromobil

V týchto dňoch prebieha v Hannoveri veľtrh komerčných a úžitkových vozidiel IAA Transportation 2022 a svoje zastúpenie na ňom má aj Hyundai. V spolupráci so spoločnosťou IVECO GROUP, na ňom predstavuje a vystavuje funkčný prototyp prvého veľkého ľahkého úžitkového vozidla eDAILY FCEV, ktoré využíva palivové články.

Vodíková dodávka eDAILY Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV) je vybavená 90 kW systémom vodíkových palivových článkov Hyundai a elektromotorom s výkonom 140 kW. Šesť nádrží ponúka kombinovanú skladovaciu kapacitu na 12 kg vodíka. Hyundai uvádza, že prototyp s hmotnosťou 7,2 tony bol testovaný v Európe a potvrdil dojazd 350 km, maximálne užitočné zaťaženie 3 tony a čas tankovania do 15 minút.

Dvojica spomínaných spoločností spolupracuje v oblasti udržateľnosti, konkrétne na urýchlení prechodu k mobilite bez emisií uhlíka. V marci 2022 obe spoločnosti podpísali memorandum o porozumení a vytvorili viaceré spoločné pracovné skupiny. Tie skúmajú spôsoby, ako sa obe spoločnosti môžu navzájom dopĺňať pri vývoji elektrických vozidiel a alternatívnych pohonov.

Začiatkom júla Hyundai a Iveco spoločne oznámili vývoj IVECO BUS na vodíkový pohon. Obidve strany pritom očakávajú, že spolupráca bude pokračovať prinajmenšom v najbližšej budúcnosti a prinesie zaujímavé výsledky.

„Po nedávnom oznámení, že IVECO BUS vybaví svoje budúce autobusy na vodíkový pohon našimi palivovými článkami, je eDAILY na vodíkový pohon ďalším konkrétnym príkladom toho, čo môžeme dosiahnuť spoločným úsilím pri urýchlení prechodu k uhlíkovej neutralite. Partnerstvo vytvorené medzi týmito dvoma spoločnosťami sa ukázalo ako veľmi úspešné a v nasledujúcich rokoch očakávame ešte lepšie výsledky,“ povedal Martin Zeilinger, vedúci technickej jednotky vývoja úžitkových vozidiel spoločnosti Hyundai Motor Company

Náš tip
HYVIA sa pripomína v roku 2022: Prvé testy vodíkových vozidiel, budovanie ekosystému
23. septembra 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+