MojElektromobil

1. septembra sme spustili jedinečnú slovenskú anketu e-Auto roka 2017, v ktorej môžete hlasovať o najlepšie elektrifikované vozidlá za rok 2017, a to do konca tohto mesiaca. Anketa pozostáva zo štyroch kategórií, ktoré si postupne predstavíme v našom miniseriály. Tou prvou bude “Hlavná kategória – elektromobily”.

Do kategórie “Hlavná kategória – elektromobily” ankety e-Auto roka 2017 boli nominované plne elektrické automobily. Tie museli zároveň spĺňať aspoň jedno z nasledujúcich kritérií: celosvetová novinka pre rok 2017, novinka na slovenskom trhu, novinka, ktorá príde na trh ešte v tomto roku.

e-auto roka 2017

Prejdime už ale k tomu najpodstatnejšiemu, a teda ku konkrétnym nominovaným automobilom, ktoré si v krátkosti predstavíme.

BMW i3

BMW i3 je tu s nami už od roku 2013 a teší sa veľkej priazni. Aktuálna modelová verzia disponuje batériou o kapacite 33 kWh, ktorá jej zabezpečuje dojazd 300 km (NEDC). 125 kW elektromotor ponúka výborné dynamické vlastnosti, veď z 0 na 100 km/h zrýchli za 7,3 sekundy.

Okrem dynamiky je veľkou prednosťou i-trojky aj manévrovateľnosť v meste, ktorú sme si mali možnosť vyskúšať na špeciálnej dráhe v rámci BMW Electric Now Tour 2017. Veľkou zaujímavosťou je, že až 95 % automobilu je možné zrecyklovať. Na ekologickú stránku sa kladie dôraz aj pri jeho výrobe. Továreň, v ktorej sa vyrába je napájaná vlastnou veternou elektrárňou. BMW i3 (94 Ah) je oficiálne dostupné na slovenskom trhu od apríla tohto roku.

Náš tip
18 zaujímavostí o elektromobile BMW i3

bmw i3 bmw electric now tour

  • Typ pohonu: Elektrický
  • Kapacita batérie: 33 kWh
  • Dojazd: 300 km (NEDC)
  • Výkon: 125 kW
  • Cena: 38 950 €
  • Štátna dotácia: 8 000 €

Hyundai Ioniq Electric

Hyundai Ioniq Electric je podľa americkej agentúry pre ochranu životného prostredia EPA najefektívnejším elektromobilom sveta. Na ekvivalent jedného galónu benzínu (3,785 litra) v kombinovanom režime dokáže prejsť až 219 km. Jeho priemerná spotreba je 15,6 kWh na 100 km, pričom pri kombinovanej jazde po meste a “okreskách” sa nám podarilo v redakčnom teste jazdiť za 10,8 kWh/100 km.

Jedným z hlavných faktorov účinnosti pohonnej jednotky je vynikajúca hodnota koeficientu odporu vzduchu, ktorá má úroveň 0,24. Okrem účinnosti sa môže Hyundai Ioniq Electric pochváliť aj bohatou štandardnou výbavou, vnútorným priestorom a kufrom, ako aj slušnými jazdnými vlastnosťami.

Náš tip
TEST | Hyundai Ioniq Electric: Dobrá reklama pre elektromobilitu

hyundai ioniq electric

  • Typ pohonu: Elektrický
  • Kapacita batérie: 28 kWh
  • Dojazd: 280 km (NEDC)
  • Výkon: 88 kW, 295 Nm
  • Cena: od 35 490 €
  • Štátna dotácia: 5 000 €

Opel Ampera-e

Opel Ampera-e vznikol pôvodne ako Chevrolet Bolt v rámci koncernu GM, do ktorého patrí automobilka Chevrolet a donedávna aj Opel. Marketingové oddelenie koncernu sa rozhodlo, že na európsky trh sa bude tento elektromobil dodávať pod značkou Opel Ampera-e. Aktuálne je v rámci Európy dostupný pre nórsky trh. Rozšírenie do ďalších krajín sa dá očakávať až po vyriešení produkčných problémov. GM totižto nedokáže uspokojiť dopyt po tomto elektromobile, ktorý vyniká predovšetkým pomerom dojazdu a ceny. Veď jeho dojazd je 520 km (NEDC), pričom v praxi nie je problém jazdiť cez 400 km. Opel Ampera-e takisto patrí, so 150 kW elektromotorom, medzi najvýkonnejšie elektromobily svojej kategórie.

Náš tip
Opel Ampera-e príde na trh v máji, na ceste sú aj ďalšie elektromobily značky

opel ampera-e

  • Typ pohonu: elektrický
  • Kapacita batérie: 60 kWh
  • Dojazd: 480 až 520 km (NEDC), 380 km (EPA)
  • Výkon: 150 kW, 360 Nm
  • Cena: od 33 000 € (nórsky trh)
  • Štátna dotácia: 5 000 € po zahájení oficiálneho predaja v SR

Renault Zoe Z.E. 40

Najnovšia verzia európskeho elektrického besteselleru Renault Zoe disponuje na svoju triedu nadštandardnou 41 kWh batériou. Tá zabezpečuje dojazd až 400 km (NEDC), pričom nám sa podarili najazdiť v rámci redakčného testu v kombinovanej premávke mesto/okresky/dedina viac ako 350 km na jedno nabitie. Tým je Renault Zoe Z.E. 40 jednoznačným kráľom slovenského trhu v pomere cena/dojazd. A netreba sa nechať zmiasť papierovými dynamickými hodnotami. Renault Zoe je veľmi agilným elektromobilom, na nedostatok výkonu si tak určite nebudete sťažovať.

Náš tip
TEST | Renault Zoe Z.E. 40: Slovenský šampión v pomere ceny a dojazdu

renault zoe z.e. 40 test

  • Typ pohonu: Elektrický
  • Kapacita batérie: 52 kWh
  • Dojazd: 395 km (WLTP)
  • Výkon: 80 kW
  • Cena: od 31 900 €
  • Štátna dotácia: 8 000 €

Tesla Model 3

Tesla Model 3 bola určite jedným z najočakávanejších vozidiel automobilovej histórie. A júlové oficiálne predstavenie produkčnej verzie určite naplnilo naše očakávania. Jeden z technologicky najvyspelejších elektromobilov ponúkne 2 verzie. Základná bude disponovať dojazdom 354 km (EPA), zrýchlením z 0 na 60 mph (97 km/h) za 5,6 sekundy a maximálnou rýchlosťou 209 km/h, pri cenovke 35 000 USD.

Tzv. Long Range verzia ponúka 80,5 kWh batériu, dojazd 500 km (EPA), výkon 192 kW, zrýchlenie z 0 na 60 mph (97 km/h) za 5,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 225 km/h pri cenovke 44 000 USD, a to aj s balíkom prémiovej výbavy. Reakcie prvých novinárov, ktorí mali možnosť sa v Modeli 3 zviesť, nasvedčujú tomu, že sa jedná o výnimočne vydarený elektromobil. Prvé kusy začali putovať k americkým zákazníkom už v júli. V Európe si budeme musieť počkať do budúceho roka.

Náš tip
Aké sú názory novinárov, ktorí mali možnosť vyskúšať Teslu Model 3?

tesla model 3 specifikacie

  • Typ pohonu: Elektrický
  • Kapacita batérie: 47,5 kWh
  • Dojazd: 430 kilometrov
  • Výkon: 239 kW
  • Cena: 40 990 € bez DPH
  • Štátna dotácia:

Tesla Model X

Napriek tomu, že sa Tesla Model X predáva na európskych trhoch už od minulého roka, na “neoficiálnom” slovenskom trhu ju môžeme považovať za novinku. A to vďaka tomu, že spoločnosť Business Lease, ktorá je oficiálnym partnerom Tesly, začala tento rok Model X ponúkať v rámci operatívneho lízingu. Tesla Model X je skutočne univerzálnym automobilom, keď sa svojim elektrickým dojazdom približuje bežným spaľovacím automobilom, ponúka bohatý a variabilný vnútorný priestor, najväčší kufor spomedzi veľkých SUV, najmodernejšie technologické “vychytávky”, ako napr. Autopilot a zrýchlenie na úrovni superšportových automobilov. Zabudnúť nemôžeme ani na efektné a zároveň praktické krídlové dvere Falcon Wings.

Náš tip
Drag race: Rodinné SUV Tesla Model X P100DL vs. superšport Lamborghini Aventador SV | VIDEO

tesla model x specifikacie predstavenie slovensko

  • Typ pohonu: Elektrický
  • Kapacita batérie: 60/75/90/100 kWh
  • Dojazd: 417/489/542/565 km (NEDC)
  • Výkon: 386/568 kW, 498 /685/930 Nm
  • Cena: od 81 350 €
  • Štátna dotácia: nevzťahuje sa

Volkswagen e-Golf 2017

Volkswagen e-Golf prešiel tento rok faceliftom, ktorý sa dotkol najmä kapacity batérie a tým pádom aj dojazdu, výkonu elektromotora, technologickej výbavy a interiéru. Kapacita batérie vzrástla z 24,2 kWh na 35,8 kWh, čo sa prejavilo aj na dojazde, ktorý teraz dosahuje úroveň 300 km (NEDC). Výkonnostne si polepšil o 15 kW, keď jeho celkový výkon dosahuje hodnotu 100 kW. V interiéri sa dočkáme najmodernejšieho infotainment systému od VW, ktorému dominuje veľký displej na stredovej konzole. Samozrejmosťou sú všetky moderné systémy a jazdný asistenti, ktoré má VW k dispozícii.

Náš tip
Volkswagen ukázal nabíjacieho robota a koncept budúcej generácie Golfu

VW e-Golf 2017

  • Typ pohonu: elektrický
  • Kapacita batérie: 35,8 kWh
  • Dojazd: 300 km (NEDC)
  • Výkon: 100 kW, 290 Nm
  • Cena: od 32 980 €
  • Štátna dotácia: 5 000 €

Čo môžete vyhrať?

Náš tip
Novinka! Zabezpečíme Vám skúšobnú jazdu na vybranom e-aute. Stačí vyplniť jednoduchý formulár

ceny

Ako hlasovať?

Hlasovanie v ankete e-Auto Roka 2017 môžete uskutočniť do 15. októbra 2017 na stránke eAutoRoka.sk, kde nájdete aj všetky potrebné informácie o jej podmienkach.

Partneri:

12. septembra 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+