Ponuka BMW radu 3 sa rozrastie o trojicu plug-in hybridov

Aktualizácia: Tohtoročný autosalón v Ženeve museli organizátori zrušiť. Dôvodom je nariadenie švajčiarskej vlády, ktorá v súvislosti so šírením koronavírusu zakázala akcie, kde počet účastníkov môže presiahnuť tisícku.


Intenzívnemu elektrifikovaniu svojich modelových radov sa, koniec-koncov ako všetci, venuje aj skupina BMW Group.

Po celom svete dodala už pol milióna elektricky poháňaných vozidiel, pričom značky BMW a MINI v roku 2019 predali dovedna 145 815 elektrických a plug-in hybridných vozidiel. Do konca roka 2021 plánuje na cesty dostať viac ako milión vozidiel s elektrifikovaným pohonom.

Elektrifikácia pohonných jednotiek patrí medzi najdôležitejšie oblasti mobility budúcnosti, ktoré spoločnosť BMW Group definovala vo svojej korporátnej stratégii NUMBER ONE > NEXT.

25 elektrifikovaných modelov do roku 2023

Vo svojich dlhodobejších plánoch uvádza, že do roku 2021 bude štvrtina vozidiel predaných v Európe s elektrickým pohonom. Tento podiel sa do roku 2025 zvýši na tretinu a do roku 2030 až na polovicu. Preto potrebuje aktívne pracovať na nových modeloch, aby si zákazníci mali z čoho vyberať.

V horizonte najbližších troch rokov chce svoju modelovú ponuku rozšíriť na 25 elektrifikovaných modelov. Viac ako polovicu bude poháňať iba čisto elektrická energia. Výroba čisto elektrického modelu BMW iX3 sa začne pred koncom roka 2020, v ďalšom roku budú nasledovať modely BMW i4 a BMW iNEXT. To však neznamená, že v dohľadnej dobe dá BMW zbohom spaľovacím motorom – vyrábať ich bude ešte minimálne tri dekády.

Náš tip
BMW plánuje vyrábať elektromobil i3 do roku 2024

3 plug-in hybridy v Ženeve

Na novinky ale nebudeme musieť čakať až do konca roka. Už na nadchádzajúcom Medzinárodnom autosalóne Ženeva 2020 sa BMW chystá predstaviť hneď trojicu nových plug-in hybridných modelov BMW radu 3. V ponuke predajcov sa následne majú objaviť počas tohto leta.

Súvisiacie články
  • BMW 330e Touring (kombinovaná spotreba paliva: od 1,7 l/100 km, kombinovaná spotreba elektrickej energie: od 15,7 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: od 39 g/km, predbežné hodnoty)
  • BMW 330e xDrive Touring (kombinovaná spotreba paliva: od 2,0 l/100 km, kombinovaná spotreba elektrickej energie: od 17,8 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: od 46 g/km, predbežné hodnoty)
  • BMW 330e xDrive Sedan (kombinovaná spotreba paliva: od 1,8 l/100 km, kombinovaná spotreba elektrickej energie: od 16,7 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: od 42 g/km, predbežné hodnoty)

BMW si pripravilo aj dvojicu takzvaných mild-hybridov BMW M340d xDrive Sedan a BMW M340d xDrive Touring. Tie budú prezentované taktiež v Ženeve.

Základné špecifikácie

Úplne podrobnosti sa dozvieme až po slávnostnej premiére, no niekoľkým základným parametrom sa môžeme venovať už teraz. Výrobca prezradil napríklad to, že plug-in hybridné modely vozidiel BMW radu 3 prejdú čisto na elektrinu do vzdialenosti 55 a 68 kilometrov.

Inteligentne ovládaná spolupráca 2-litrového 4-valcového benzínového motora a elektromotora zabudovaného priamo do 8-stupňovej prevodovky Steptronic dodáva v spomínaných plug-in hybridoch systémový výkon 185 kW (252 k). V prípade mimoriadne vysokého zaťaženia môže vďaka štandardne dodávanému systému XtraBoost na 10 sekúnd krátkodobo narásť o ďalších extra 30 kW (40 k) na 215 kW (292 k). Maximálny krútiaci moment je 420 Nm.

Športové jazdné vlastnosti a mimoriadne vysoká účinnosť plug-in hybridného pohonu sa v modeloch BMW 330e xDrive Sedan a BMW 330e xDrive Touring spájajú s všestrannosťou a inteligentným pohonom všetkých kolies. Ten neustále a podľa aktuálnych potrieb rozdeľuje výkon spaľovacieho aj elektrického motora medzi predné a zadné kolesá pomocou elektronicky ovládanej viackotúčovej spojky.

Dobrou správou je aj to, že interiér elektrifikovaných modelov Touring ponúka na piatich sedadlách rovnaký vnútorný komfort ako konvenčne poháňané verzie. Batérie sú umiestnené pod zadnými sedadlami a objem batožinového priestoru sa tak zmenšil vraj iba veľmi mierne.

Náš tip
Nová generácia Kia Sorento čoskoro prinesie aj plug-in hybrid

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.