MojElektromobil

Elektrický sedan z dielne mníchovskej automobilky BMW prekoná Teslu Model 3 vo výkone, dojazde a jedinečným prístupom k výrobe.

BMW i4 vstúpi do výroby až v roku 2021 a tento model je súčasťou plánu BMW priniesť na trh 25 elektrifikovaných vozidiel do roku 2023. Elektromobil i4 bude podľa zverejnených špecifikácií priamym konkurentom Tesly Model 3. Informácie priniesol portál Roadshow.

Technické parametre

Začnime so špecifikáciami. Model bude vybavený 80 kWh batériou a pohonná jednotka poskytne výkon až do 390 kilowattov (530 koní). Čas z 0 – 100 km/h má trvať asi 4 sekundy a maximálna rýchlosť bude vyše 200 km/h.

I4 bude používať “batérie 5. generácie” od BMW, ktoré sú výrazne menšie ako batérie 3. a 4. generácie používané v súčasných elektrifikovaných modeloch značky (model i3 a viaceré hybridy).

Zahalený prototyp BMW i4
Zahalený prototyp BMW i4 (Foto: BMW)

100 km dojazdu za 6 minút

Batérie 5. generácie budú silnejšie, čo znamená, že lepšie zvládnu vysokovýkonné nabíjanie. Podľa BMW vozidlo bude môcť prijať nabíjací výkon 150 kW a na nabíjačke s takýmto výkonom a jednosmerným prúdom sa nabije na 80 % kapacity za približne 35 minút. Za 6 minút nabíjania tak dobije 100 km dojazdu. Pre porovnanie, súčasný model i3 nabije 100 km dojazdu za približne 17 minút. Odhadovaný dojazd i4 bude až 600 km podľa cyklu WLTP.

Koncept BMW Vision Dynamics
Koncept Vision Dynamics od BMW má naznačovať dizajn budúcich elektrických modelov značky

Všetky pohony na jednej linke

Podľa informácií, ktoré získal portál Roadshow od BMW, bude k dispozícii viacero výkonnostných verzií.

Základom modelu i4 bude modulárna platforma od BMW, ktorá bude zdieľaná s ďalšími elektrickými modelmi.

Modulárna platforma nebude použitá len v elektrických modeloch. Model i4 bude využívať rovnaké opory nápravy ako nové BMW radu 3 a budúce modely radu 4. Tento prístup umožní automobilke vyrábať spaľovacie, hybridné a elektrické modely na rovnakej montážnej linke, čím sa výrazne zefektívni výrobný proces.

BMW tvrdí, že tuhosť konštrukcie batérie a jej integrácia do podvozku zvýši aj bezpečnosť vozidla a zlepší jazdnú dynamiku. Batériový modul i4 bude vážiť približne 540 kg.

Skutočný dizajn sériovej verzie i4 uvidíme až na konci roka 2020. Bude sa však podobať na koncept BMW Vision Dynamics (na obrázku vyššie). BMW koncept nového radu 4 z tohtoročného autosalónu vo Frankfurte bude mať tiež vplyv na dizajn i4.

19. novembra 2019
Zdroj: CNET, Electrek

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+