MojElektromobil

Na autosalóne v Los Angeles zažilo svoju premiéru plug-in hybridné BMW i8 Roadster, ako aj inovované Coupé. Roadster ponúka sofistikovanú sklápaciu strechu, Coupé zas mnohé vylepšenia. 

„Kabriolet“ BMW i8 sme mali možnosť vidieť ako koncept s označením Spyder ešte v roku 2012 na autosalóne v Pekingu. Produkčnej verzie sme sa napokon dočkali o 5 a pol roka neskôr. Základom Roadstera je vylepšená verzia pôvodného modelu Coupé. BMW i8 Roadster je samozrejme výnimočné svojou strechou. Tá je plátená a plne elektrická. Jej otvorenie či zatvorenie trvá len 15 sekúnd a funguje do rýchlosti 50 km/h. Mechanizmus strechy sa postaral o mierne navýšenie hmotnosti plug-in hybridu o 60 kg na celkovú hmotnosť 1 595 kg.

Náš tip
TEST | BMW i8: Exot s vysokým inteligenčným aj emočným kvocientom

2 sedadlá a väčší kufor

Kvôli mechanizmu strechy je Roadster len 2-miestny. Verzia Coupé ponúka 2+2 miesta na sedenie, na zadných sedadlách však majú priestorový problém aj malé deti, takže sa nejedná o žiadnu veľkú stratu. Trojdielna strecha zaberie ale relatívne málo miesta. Preto medzi zloženou strechou a sedadlami vzniká batožinový priestor s objemom 100 l. Ďalších 88 l je dostupných v rámci “štandardného” kufra v zadnej časti vozidla. V porovnaní s Coupé verziou (30 l) sa tak jedná v tomto smere o praktickejší variant. Po sklopení strechy sa automaticky zdvihne zadné okno o 30 mm, čo eliminuje turbulencie vzduchu v kabíne.

Vylepšená technika a parametre

Vylepšenia plug-in hybridného pohonu sa dočkala pôvodná verzia Coupé, pričom rovnaký pohon má aj Roadster. Obe verzie sa môžu pochváliť novou Li-Ion batériou s kapacitou 11,6 kWh. Tá im zabezpečí elektrický dojazd 55 km (Coupé), resp. 53 km (Roadster), a to podľa normy NEDC. Pôvodné Coupé disponuje 7,1 kWh batériu a dojazdom 37 km (NEDC).

Náš tip
BMW vyvíja 5. generáciu elektrického pohonu, ktorý prinesie vysoký dojazd, viac priestoru a nižšie náklady

Mierne si polepšil aj výkon elektromotora, a to z 96 na 105 kW. 1,5 litrový benzínový 3-valec dopovaný dvomi turbami má 170 kW. Celkový systémový výkon je podľa výrobcu 275 kW. Zrýchlenie verzie Coupé z 0 na 100 km/h ostalo na pôvodnej hodnote 4,4 s. Roadsteru to trvá o 0,2 s dlhšie. Vylepšenia sa dočkala aj technológia pohonu eDrive. V rámci novej verzie je k dispozícii viac jazdných situácií, pri ktorých sa využíva čisto elektrický pohon.

BMW i8 Roadster a po novom aj Coupé, generujú do rýchlosti 30 km/h zvuk podobný turbíne, a to kvôli bezpečnosti chodcov. Podľa BMW je však nový aj zvuk benzínového motora, ktorý má mať ešte športovejší charakter.

BMW i8 Roadster, ako aj inovované Coupé, prídu na trh v máji budúceho roka. Ich ceny zatiaľ nepoznáme.

Náš tip
BMW chystá ofenzívu elektrických SUV. Zaregistrovalo si ochranné známky na názvy „iX“

bmw i8 roadster interier

Zdroj: tlačová správa


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

30. novembra 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+