MojElektromobil

Audi Hungaria spoločne s partnerom E.ON nainštalovali na celú strechu fabriky v Györe fotovoltické solárne panely. S plochou 160 000 m2 a 36 400 panelmi ide o najväčší strešný solárny park v Európe.

Už od začiatku roka poháňa túto fabriku výhradne energia z obnoviteľných zdrojov. Po fabrike Audi v Bruseli, kde sa vyrába Audi e-tron, ide v poradí o druhú fabriku tejto automobilky so 100% použitím  čistej energie. K míľniku fabriky Audi Györ sa na LinkedIn vyjadril aj šéf koncernu VW Herbert Diess.

Herbert Diess Audi Hungaria

Do roku 2025 chce Audi prevádzkovať všetky svoje fabriky po svete 100% z obnoviteľných zdrojov. Podľa Audi solárna strecha v Györe vyrobí približne 9,5 GWh energie ročne.

Péter Szijjártó, maďarský minister zahraničných vecí a obchodu, hovorí o záväzku Maďarska zvýšiť podiel solárnej energie v krajine na 90% a dodal, že tento prístup vlády je „realistický a rozumný“. „Všetci chceme zelenšiu budúcnosť, čistejšiu vodu a vzduch a zároveň zachovať pracovné miesta a zvyšovať konkurencieschopnosť krajiny,“ uviedol.

Audi Györ strešný solárny park (Foto: Audi)

Všetky kamióny elektrické do roku 2022

Na tlačovej konferencii nákladnej spoločnosti The Innovative Group, ktorá spolupracuje s Audi, predstavil Péter Szijjártó nový elektrický ťahač.

Do roku 2022 chce Audi medzi svojimi fabrikami prevážať náklad výhradne bez emisií CO2. Tento elektrický ťahač ročne ušetrí emisie CO2 rovné maximálenej váhe kamióna, čo je 40 ton. Audi už používa prvý takýto kamión.

Ruben Bántó, riaditeľ spoločnosti Elektromega Limited, ktorá vyrába podvozky týchto elektrických ťahačov, uviedol, že vozidlo je schopné prejsť 230 km na jedno nabitie. Bol navrhnutý špeciálne na logistické služby je možné ho nabíjať počas nakládky/výkladky.

Elektrický ťahač Innovative Group vo fabrike Audi Györ (Foto: MTI)
Elektrický ťahač Innovative Group vo fabrike Audi Györ (Foto: MTI)

 

15. októbra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+