MojElektromobil

Testy dojazdu elektromobilov sú veľmi populárne a zaujímavé. O to viac, ak niekto zoberie takýchto modelov viac a skúša dojazd v reálnych podmienkach súčasne. Presne toto urobil YouTube kanál carwow, no v tomto prípade sa zameral na jeden špecifický segment – SUV. Na tému upozornil portál Insideevs.

1 test, 6 elektromobilov

Skutočnosť v bežnom svete je taká, že takmer nikto nikdy nevybije svoj elektromobil do úplnej nuly a už vôbec nie z plného nabitia. Takýto test je peknou ukážkou toho, čo dnešné elektromobily naozaj zvládnu pri plnom využití batérie. Toto konkrétne video porovnáva 6 populárnych SUV,  pričom vôbec nepozerá na cenu vozidla. Modely sú teda nasledovné:

Pre účely testu bolo každé z týchto vozidiel nabitú úplne na 100 %. Jazda bola klasická, pri dodržiavaní maximálnych rýchlostných limitov a bez obmedzenia komfortu, takže so zapnutou klimatizáciou.  Kompletný test  so všetkými detailmi si môžete pozrieť vo videu nižšie, článok slúži len ako krátke zhrnutie toho najdôležitejšieho. V prípade každého elektromobilu bola testovaná verzia s najdlhším dojazdom. Ide teda o varianty s veľkou batériou a pohonom zadných kolies.

Hneď na úvod musíme poznamenať, že nás čísla veľmi neprekvapili. Minimálne z pohľadu, že žiadny z elektromobilov nedosiahol dojazd, ktorý uvádza výrobca. Dôvod je veľmi jednoduchý – test bol robený na diaľnici a aj keď elektromobily nejazdili rýchlosťou 130 km/h, spotreba je jednoducho vždy vyššia ako v meste.

Model Kapacita batérie Dojazd počas testu Koľko km prejde na 1 kWh WLTP dojazd Dosiahnuté % z udávaného dojazdu
Polestar 4 94 kWh 535 km 5,6 km/kWh 598 km 90 %
Porsche Macan 95 kWh 511 km 5,6 km/kWh 620 km 82 %
Tesla Model Y 75 kWh 473 km 6,1 km/kWh 600 km 79 %
Ford Explorer EV 82 kWh 468 km 6,1 km/kWh 601 km 78 %
Kia EV6 80 kWh 450 km 5,5 km/kWh 558 km 81 %
Audi Q4 E-Tron 77,4 kWh 431 km 5,6 km/kWh 541 km 79 %

Nie je žiadnym prekvapením, že najďalej zašli modely s najväčšími batériami. Polestar 4 a Porsche Macan zvládli prejsť cez 500 kilometrov, no mali aj pomerne vysokú spotrebu. Kapacita batérie to ale dohnala. Naopak najnižšiu spotrebu zaznamenala Tesla Model Y spolu s Ford Explorer EV. Ak to premietneme na efektivitu, tak na 1kWh energie dokážu tieto dva elektromobily prejsť až 6,1 kilometra. V tejto štatistike je na tom najhoršie Kia EV6, ktorá na 1 kWh energie prejde „len“ 5,5 kilometra.

Nemali by ste prehliadnuť:

Čo sa týka deklarovaného dojazdu vs. toho reálneho, najlepšie na tom je Polestar 4, ktorý toto splnil na 90 percent. Naopak najhoršie na tom v tomto smere bol Ford, ktorý dosiahol len 78 percent u udávaného dojazdu.

Náš tip
Vyskúšali sme elektrické SUV Kia EV3. Prekvapí vnútorným priestorom | Prvá jazda

12. decembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+