MojElektromobil

Čínska technologická spoločnosť sa naplno pustila do elektromobility. Portfólio sa práve rozrastá o nový model YU7, ktorý je zároveň prvým SUV automobilky. Dizajnovo vychádza z nám už dobre známeho modelu Xiaomi SU7, no narástlo najmä do výšky. Ponúkané bude v troch základných variantoch, pričom ceny by sme sa mali dozvedieť už v júli. Na tému upozornil portál Electrive.

Trojmetrový rázvor zabezpečí pohodlie vnútri

Novinka je dlhá 4,99 metra, pričom zaujímavý je rázvor na úrovni až 3 metre. To sľubuje štedrý vnútorný priestor. V závislosti od verzie je pohotovostná hmotnosť od 2140 do 2460 kilogramov.

Xiaomi YU7
Zdroj: Electrive

Za vyššiu hmotnosť môže najmä batéria, ktorá je v porovnaní so starším modelom podstatne väčšia. Zatiaľ čo SU7 začína na kapacite 73,6 kWh, YU7 má až 96,3 kWh LFP batériu od BYD. V tomto  základe je k dispozícii zadný náhon a elektromotor s výkonom 235 kW.

Xiaomi YU7
Zdroj: Xiaomi

Variant s pohonom všetkých kolies a rovnako veľkou batériou ponúka výkon 365 kW a vrcholom je model so 101,7 kWh akumulátorom, pohonom všetkých kolies a výkonom až 508 kW (681 koní). Ponúka krútiaci moment 866 Nm a na stovku zrýchli len za 3,23 sekundy. Maximálna rýchlosť je na úrovni 253 km/h.

Mimoriadne nízka cena, ale nie v Európe

Samotná spoločnosť tento model prezentuje ako vozidlo orientované na výkon, o čom samozrejme svedčia vyššie uvedené parametre. Avšak cena, ktorú ešte nepoznáme, má byť tiež mimoriadne zaujímavá. Zmestiť by sa mala v prepočte do 30 tisíc eur, samozrejme v Číne. V prípade, ak sa dostane aj do Európy, bude cena podstatne vyššia.

Xiaomi YU7
Zdroj: Xiaomi

800 V architektúra zabezpečí rýchle nabíjanie, podľa výrobcu stačí len 15 minút na nabíjačke na doplnenie 620-kilometrového dojazdu. Najdlhší dojazd ponúka základný model s pohonom zadných kolies, a to až 835 kilometrov. Dojazd je udávaný podľa metodiky CLTC, ktorá je dosť benevolentná, takže reálny dojazd bude o niečo nižší.

Vo výbave ďalej nechýba LIDAR, radar či kamery s antireflexnou vrstvou pre optimálnu kvalitu obrazu. Autonómne funkcie vozidla spracováva platforma Nvidia Drive AGX Thor, nad ktorou beží softvér pre asistenciu jazdy priamo od Xiaomi.

Xiaomi YU7: Výrobca elektroniky ukázal elektrické SUV, ktorým chce konkurovať Tesle Model Y

10.12.2024

Zdá sa, že spoločnosť Xiaomi, ktorú poznáme najmä ako výrobcu mobilných telefónov, príslušenstva a inej elektroniky, ide do elektromobility naplno. Po úspešnom modeli SU7 príde ďalší s označením Xiaomi YU7, ktorý má namierené vysoko a mohol by sa dokonca stať vyzývateľom Tesly Model Y, ktorá je momentálne najpredávanejším elektromobilom na svete. Na tému upozornil portál Electrek.

Xiaomi YU7 vyzve Teslu Model Y

Z čínskeho technologického giganta sa stal výrobca elektromobilov Xiaomi Automobile, ktorý nezostal len pri jednom modeli. A keďže nový YU7 bude stredne veľkým SUV, vyzerá to tak, že Xiaomi ním bude cieliť na masy. Práve tento segment je medzi používateľmi na celom svete mimoriadne populárny. Vozidlo síce ešte nebolo oficiálne predstavené, no už aj samotný šéf značky zazdieľal na sociálnej sieti jeho oficiálne fotografie, na ktorých je po boku aktuálneho modelu SU7.

Zaujímavé je najmä to, že pred 3 rokmi ešte ani automobilová divízia výrobcu vôbec neexistovala a dnes tu už máme prakticky tretí zaujímavý model. Tým druhým je monštrum SU7 Ultra s výkonom viac ako 1500 koní. Viac o tomto modeli nájdete v článku Xiaomi už prijíma predobjednávky na elektrický SU7 Ultra s výkonom 1548 koní. Takáto je jeho cena.

Začiatok výroby už v budúcom roku

Xiaomi sa už krátko po začatí výroby modelu SU7 podelilo so svetom o informáciu, že pracuje aj na novom elektrickom SUV modeli. Neprešlo veľa času a už si ho môžeme pozrieť aj na prvých fotografiách. Výrobca sa netají tým, že počas navrhovania vozidla testoval aj Teslu Model Y ako jeho hlavného konkurenta. Cieľom je spustiť hromadnú výrobu nového Xiaomi YU7 dokonca roka 2025, takže predpokladáme, že prvé vozidlá budú pre zákazníkov dostupné v roku 2026. Globálna dostupnosť zatiaľ potvrdená nebola.

Xiaomi YU7
Zdroj: Xiaomi

Dodnes sme mohli vidieť len špionážne zábery novinky, no teraz sa nám odhalila v plnej kráse. Zatiaľ však len exteriér, ktorý vyzerá veľmi zaujímavo. Drží si základné línie modelu SU7, no pri priamom porovnaní je úplne jasné, že ide o úplne iný segment elektromobilu. Oficiálne parametre stále chýbajú, okrem fotografií nevieme prakticky nič.

Nemali by ste prehliadnuť:

Počítať ale môžeme s tým, že parametre budú veľmi podobné aktuálnemu modelu. A to vôbec neznie zle, pretože 800 V architektúra, vysoký nabíjací výkon, veľká batéria či poriadne silné elektromotory sú presne to, čo má správny elektromobil ponúkať. Niektoré základné údaje o aute sa však podarilo zistiť z podania na regulačný úrad.

Xiaomi YU7: Z parametrov toho vieme zatiaľ veľmi málo

Vieme napríklad to, že vyrábať sa bude v Pekingu, v továrni Yizhuang. Ďalej poznáme jeho vonkajšie rozmery – 4999 mm dĺžka, 1996 mm šírka a 1600 mm výška. Rázvor má byť rovné tri metre, takže o miesto vo vnútri vozidla určite nebude núdza. Rovnako dlhý rázvor má napríklad kórejská konkurencia (Hyudnai IONIQ 5, Kia EV6 a podobne).

Xiaomi YU7
Zdroj: Xiaomi

Hmotnosť elektromobilu je 2405 kg a maximálna rýchlosť na úrovni 253 km/h. Z podania máme zatiaľ informácie len o dvoch verziách s pohonom zadných kolies a výkonom 220, respektíve 288 kW. Motory bude poháňať akumulátor od CATL, kapacitu zatiaľ nepoznáme. Veríme tomu, že vozidlo príde aj s pohonom všetkých kolies a ešte väčším výkonom, podobne ako Xiaomi SU7.

Viac informácií bude k dispozícii až v budúcom roku, konkrétne špecifikácie sa budeme dozvedať postupne. Navyše, sú tu rôzne špekulácie o tom, že Xiaomi sa so svojimi elektromobilmi chystá aj na globálny trh, no potvrdené zatiaľ nebolo nič. Pri súčasnej miere expanzie je ale naivné si myslieť, že spoločnosť neskúma aj tieto možnosti expanzie.

Náš tip
Cenovo dostupná Tesla nakoniec možno predsa len príde
26. mája 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+