Prvý pohľad na elektromobil Xiaomi. Ponúkne veľkú batériu a 800 km dojazd

Takto by mal vyzerať prvý elektromobil spoločnosti | Zdroj: CarNewsChina

Do sveta elektromobility časom preniká stále viac a viac spoločností. Výnimkou nie je ani čínsky technologický gigant Xiaomi, ktorý len nedávno predstavil svoj oficiálne prvý elektromobil. Ten má mať podľa najnovších informácií nové batérie, ktoré ponúknu dojazd800 km, informuje CarNewsChina.

Prvý elektrický sedan spoločnosti s názvom MS11 by mal začať s výrobou už počas budúceho roka. Príde vo viacerých verziách, pričom jedna z nich by mala dostať až 101 kWh batériu. Tá dokáže zabezpečiť dojazd až 800 km, čím by sa Xiaomi vedelo výrazne odlíšiť od konkurencie a osloviť tak nových zákazníkov. Po prvýkrát sa špekulácie ohľadom batérie objavili na Twitteri, kam fotografiu pridal používateľ MetaAuto Weibo.

Po chvíli však snímka, ktorá zobrazovala parametre batérie zmizla. Prečo tomu tak bolo a akým spôsobom sa zo siete odstránila zatiaľ nevieme. No ak išlo o oficiálny únik nečudovali by sme sa, keby za vymazaním stála samotná čínska spoločnosť. Podľa toho, čo môžeme na fotografii vidieť, ide o batériu s logom spoločnosti Xiaomi, ktorá má kapacitu 101 kWh. Jej napätie dosahuje 726,7 V a hmotnosť sa nachádza na úrovni 642 kg. Táto hodnota predstavuje akýsi priemer medzi výrobcami batérií.

Súvisiacie články
Uniknutá snímka | Zdroj: CarNewsChina

Pri porovnaní s batériou CATL, ktorá poháňa model Avatr 11, zisťujeme, že síce je batéria tohto SUV menšia (90 kWh) a jej napätie dosahuje len 614 V no váha 520 kg hovorí v jej prospech. Proti Xiaomi hrá aj energetická hustota batérie, kde MS11 má 157 Wh/kg a Avatr 11 až 180 Wh/kg. Takáto hustota dokonca zaostáva aj za štandardmi CATL. Batériu CATL by však mala dostať aj jedna z verzií MS11 s dlhým dojazdom (na úrovni 800 km). Bohužiaľ model s pohonom všetkých kolies a lepším výkonom by s takouto batériou prešiel “len” 600-650 km.

Čo ešte vieme o MS11?

Model od Xiaomi by sa okrem MS11 mohol volať aj “Modena”. Na čínsky trh má prísť už v budúcom roku a mal by mať 3 verzie. Prvé dve z nich budú mať BYD’s Blade Battery (LFP) a tretia bude mať ternárnu (NMC) batériu od CATL. Vybavený by mal byť aj systémom LiDAR a čipsetom od Qualcommu s označením 8295. Vyrábať si ho má Xiaomi vo svojej vlastnej réžii, no so zabezpečením exteriérových súčiastok má pomáhať firma BAIC Group. Cenovka elektromobilu by sa mala pohybovať na úrovni 260 000 – 350 000 yuanov, čo predstavuje 32 000 – 43 200 €.

Náš tip
Cena elektriny sa v Európe opäť dostala do záporných hodnôt
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.