MojElektromobil

Zatiaľ čo v iných mestách plánujú vodíkovú budúcnosť, v nemeckom meste Wiesbaden ju natrvalo zatracujú. Oficiálne končia so svojím H2 programom a vyhlásili, že sa radšej v budúcnosti priklonia k elektricky poháňaným vozidlám. Prečo po iba jednom roku svojich všetkých 10 autobusov na vodíkový pohon vyraďujú z prevádzky? Opodstatnení bolo hneď niekoľko, no jednoznačné stanovisko nezaujali. Informuje o tom Hydrogen Insight.

Dôvodom na vyradenie sú sústavné problémy

Hlavným z dôvodov sa na prvý pohľad zdá poškodenie ich čerpacej stanice, ktorá stála až 2,3 milióna €. Aj napriek avizovanému koncu, webstránka autobusovej stanice stále uvádza, že vodíkový pohon je kľúčovým komponentom k zlepšeniu kvality ovzdušia a celkového života v meste. Vedenie sa sťažuje aj na malú priestorovú kapacitu týchto autobusov, od portugalskej spoločnosti Caetano. Taktiež poznamenali, že je ťažké zvládať dvojako poháňanú mestskú hromadnú dopravu.

autobusy na vodíkový pohon
autobusy na vodíkový pohon | Zdroj: Hydrogen Insight

Na dotáciách pre projekt zobrali dokonca viac ako 5,6 milióna € a nie je momentálne jasné, či budú musieť Európskej únii a Hesenskému spolkovému štátu istú sumu vrátiť. Mesto nateraz plánuje pokračovať aj v dieselových autobusoch, keďže údajne sa lepšia alternatíva momentálne na trhu nenachádza. V budúcnosti plánujú nakúpiť ďalšie elektrické autobusy, spomínaná spoločnosť totiž už vlastní 120 elektricky poháňaných vozidiel.

Ako sa iné mestá vyrovnávajú s autobusmi na vodíkový pohon?

Mesto Frankfurt od októbra tohto roka usilovne testuje 13 vodíkových autobusov a vedenie sa vyjadrilo, že sú s nákupom nateraz spokojní. Dokonca ohlásili plán na uvedenie až dokopy 120 autobusov v rozmedzí najbližších desiatich rokov. Pozitívny prístup prichádza aj z ďalšieho nemeckého mesta – Duisburgu. Tam sa rozhodli na základe poradenstva z nepublikovanej štúdie investovať až 91 miliónov €. Plánujú v najbližších 10 rokoch na cesty priviesť 100 autobusov na vodíkový pohon.

Negatívne správy však prichádzajú aj z francúzskeho Montpellieru. Mesto už skôr v tomto roku zrušilo objednávku na 51 autobusov na vodíkový pohon. Rozhodnutie vykonalo novo zvolené vedenie, ktoré uviedlo, že spravovanie elektrických autobusov ich vyjde až 6x lacnejšie.

Náš tip
Smart Green Mobility: Alternatívne pohony motorových vozidiel
20. decembra 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+