MojElektromobil

Európsku premiéru zažila na autosalóne vo Frankfurte štúdia elektromobilu Škoda Vision E. Jedná sa o väčšie SUV, ktoré bude základom pre prvé plne elektrické vozidlo českej automobilky. Koncept sa nám prvýkrát predstavil na autosalóne v Šanghaji, ten aktuálny však prešiel zmenami.

Škoda Vision E je postavená na špeciálnej koncernovej platforme MEB pre elektromobily, ktorú zdieľa napríklad s ďalším elektrickým SUV Volkswagen INáhľad.D. Crozz. Je vybavená dvoma elektromotormi, každý na jednej náprave, s celkovým výkonom 225 kW (306 k). Má teda pohon všetkých kolies. Pochváliť sa môže 500 km dojazdom na jedno nabitie, pravdepodobne podľa cyklu NEDC. Batériu vozidla bude možné nabíjať aj indukčne, tzn. bezdrôtovo. Maximálna rýchlosť tohto elektrického SUV je 180 km/h. Tým, ktorým sú tieto parametre nejako povedomé, pripomíname, že rovnakými disponuje aj spomínaný koncernový Volkswagen I.D. Crozz.

Náš tip
Škoda vzkriesi názov Felicia, ktorý pripadne plne elektrickému modelu

Autonómne riadenie 3. úrovne

V modernom elektromobile nemôže samozrejme chýbať systém autonómneho riadenia, ktorý v prípade Vision E dosahuje 3. úroveň automatizácie. Na diaľnici vie vozidlo samočinne zatáčať, zrýchľovať, brzdiť a vyhýbať sa prekážkam. Prostredníctvom Car Park Autopilota dokáže vie samo vyhľadať voľné parkovacie miesto a zaparkovať.

skoda vision e

Kráľovstvo displejov

Okrem dnes už pomerne bežnej digitálnej prístrojovej dosky a veľkého centrálneho displeja infotainmentu, nájdeme v Škode Vision E aj ďalšie 4 osobné displeje, ktoré sú k dispozícii pre každého pasažiera. Tie zobrazujú údaje o vozidle, možnosti palubnej zábavy a slúžia aj k správe osobných nastavení. V každých dverách nájdeme tzv. Phonebox, ktorý dokáže bezdrôtovo nabíjať mobilné telefóny.

Náš tip
Škoda pripravuje športový elektromobil, ktorý bude inšpirovaný modelom 110 R

Vzdušný interiér

Dizajn Škody Vision E odráža prvky dizajnového jazyka automobilky Škoda pre budúce elektrické automobily. V porovnaní so šanghajským konceptom má ten frankfurtský výraznejšie tvarovanú prednú časť. V interiéri nájdeme 4 samostatné otočné sedadlá, do ktorého sa dostaneme pomocou protichodne sa otvárajúcich dverí. Vďaka rázvoru 2 851 mm a absencii stredového poskytuje kabína veľkorysý priestor.

Náš tip
Škoda Vision E: Predoobraz elektrického SUV s cenou naftovej Octavie

Produkčnej verzie by sme sa mali dočkať v roku 2019. Jej základná cena by sa mala podľa generálneho riaditeľa Škody, Bernharda Maiera, pohybovať na úrovni naftovej Octavie.

Zdroj: tlačová správa


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

13. septembra 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+