MojElektromobil

Automobilka Škoda avizovala ešte pred predstavením svojho prvého elektrického konceptu Vision S, že do roku 2025 uvedie na trh 5 elektromobilov. Posledným z nich bude športiak, ktorý má byť inšpirovaní českým Porsche zo 70. rokov minulého storočia – modelom Škoda 110 R.

Šéf technického vývoja mladoboleslavskej automobilky, Christian Strube, sa pre magazín Auto Express vyjadril:

“Hovorí sa, že automobily Škoda sú predovšetkým o funkčnosti, to však nie je pravda. Automobilka má 120 ročnú históriu, ktorá je plná emócií.”

Náš tip
Škoda Vision E: Predoobraz elektrického SUV s cenou naftovej Octavie
 
Strube, v kontexte oznámeného športového elektromobilu, odkazuje na model Škoda 110 R kupé, ktorý sa začal vyrábať v Česko-Slovensku v roku 1970. Ako bolo v tej dobe u Škodovky zvykom, motor “vzrušujúceho” vozidla bol umiestnený vzadu, rovnako ako pohon. To mu hlavne dnes, kedy vládnu “predokolky”, dodáva športový charakter.

Zrejme ako posledná v rade…

Na otázku, či Škoda plánuje nadviazať na podobný typ automobilu odpovedal, že áno. Športiak však bude plne elektrický. Tí , ktorých táto infomácia potešila, si však budú musieť na nasledovníka modelu 110 R počkať. Do výroby sa dostane zrejme až po elektromobiloch Citigo (2019), Vision S (2020) a zatiaľ neznámych vozidlách triedy MPV a “compact” SUV. Postavené bude na koncernovej modulárnej platforme pre elektromobily MEB.

 
Novej informácie sa ihneď chytil grafik a dizajnér Avarvarii, ktorý pre Auto Express zhmotnil svoje predstavy o športovom elektromobile Škoda. Všetky obrázky mimo Škody 110 R, sú teda len neoficiálnymi “rendermi”.

Z úst Christiana Strubea zaznela aj nová informácia ohľadom elektrického konceptu Škoda Vision S. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h údajne zvládne za 6 sekúnd.

Zdroj: autoexpress.co.uk, titulný obrázok: AutoExpress + oldtimer-hollen.sk

eautoportal zdielanie

24. mája 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+