Už dlhšie existovala teória, že teplo, ktoré vyprodukujú rôzne vyhrievané plochy v automobile bude vyššie ako teplo, ktoré dokáže vyprodukovať ohrievač. Samozrejme, každá dobrá teória potrebuje aj poriadny test. Na vyskúšanie tejto sa podujali inžinieri z Fordu. Elektromobil vybavili vyhrievanými lakťovými opierkami, koberčekmi, výplňami dverí, slnečnými clonami a taktiež vyhrievaným volantom. Výsledok bol jednoznačný, teória sa potvrdila. Informuje o tom portál Electrive.
Priebeh testu
Po vybavení vozidla prišiel čas na samotný test. Testeri museli stokrát otvárať a zatvárať dvere vozidla, čo realisticky simulovalo typický pracovný deň napr. kuriéra. Testovacou oblasťou boli najmä cesty v Kolíne nad Rýnom a jeho okolí a prebiehali v zime aj v lete, na suchých a mokrých vozovkách, rovnako aj v silnom daždi a vetre.
Vďaka simulovaniu realistických podmienok môžeme výsledky testu považovať za vierohodné. Testeri vykonávali práce ako doručovanie balíkov, doručovanie bežného nákladu, celodennú prácu rôznych obchodníkov a to všetko do vzdialeností až 350 kilometrov ďaleko.
Teória sa ukázala ako pravdivá
Pôvodná teória znela, že vyhrievané plochy môžu znížiť spotrebu energie v interiéri elektrického vozidla o 13 %. „Dojazd v chladnom počasí by sa teda mohol zvýšiť o päť percent v porovnaní s obyčajným ohrievačom,“ píše Ford vo vyhlásení. Vzduch ohrievaný elektrickým ventilátorom sa ľahko stratí pri otvorení dverí alebo okien vozidla. Studený vzduch, ktorý prúdi dovnútra, sa musí najskôr znovu ohriať, čo stojí energiu. Vyhrievané plochy sa však dostávajú do priameho kontaktu s pasažiermi a tak nenastáva až taká strata.