MojElektromobil

Volkswagen musí urýchliť transformáciu svojich obchodných aktivít, inak ho stihne rovnaký osud ako Nokiu, ktorá o svoju dominantnú pozíciu na trhu s mobilnými telefónmi prišla kvôli Apple. Prehlásil to výkonný riaditeľ nemeckej automobilky, Herbert Diess.

Automobilový gigant chce viac než dvojnásobne zvýšiť svoju trhovú hodnotu, a to zo súčasných 91 miliárd na 200 miliárd euro. Pripomíname, že k aktuálnej trhovej hodnote Volkswagenu sa nebezpečne približuje Tesla. Ak by Volkswagen predbehla, stala by sa 2. najhodnotnejšou automobilkou na celom svete. A tomu sa Volkswagen nechce iba nečinne prizerať.

Dosiahnuť to plánuje prostredníctvom zmeny aktív, zníženia prevádzkových nákladov a rozšírenia svojej pôsobnosti v oblastiach nových technológií ako sú napríklad takzvané “pripojené autá”.

Téme sa venoval portál Reuters, ktorý ďalej informuje, že automobilový biznis zvyšuje objem nákladov investovaných do výskumu a vývoja, pričom tento nárast poháňa najmä tvrdá rivalita v boji o vytvorenie samojazdiacich áut. Navyše k tomu dochádza v časoch prísnych emisných regulácií, ktoré automobilky nútia k vývoju čistejších spaľovacích motorov a produkcii elektrických vozidiel. Preto sú postupne nútené prehodnocovať svoje plány.

„Éra klasických automobiliek skončila“

V prípade Volkswagenu je podľa výkonného riaditeľa Herberta Diessa veľkou otázkou to, či je koncern schopný dostatočne rýchlej reakcie pri zavádzaní zmien. “Ak budeme pokračovať našim súčasným tempom, bude to veľmi ťažké”, uviedol na štvrtkovom zasadnutí správnej rady. Zároveň dodal, že Volkswagen sa mení z výrobcu tradičných vozidiel na výrobcu samojazdiacich a pripojených áut a tento krok vyžaduje zníženie nákladov a zvýšenie efektivity. 

“Éra klasických automobiliek skončila”, vecne zhodnotil Diess. Podľa jeho vyjadrení koncern Volkswagenu stojí pred jednou z najväčších výziev vo svojej histórii. Plánuje totiž dodržiavať prísnejšie emisné kvôty, no zároveň chce zachovať svoju ziskovú maržu.

Aby to bolo dosiahnuteľné musí výrazne osekať náklady, znížiť komplexnosť svojich operácií a zvýšiť celkovú produktivitu. Pod drobnohľadom sa ocitne hlavne produkcia v Nemecku.

Vodík ide bokom

Šéf Volkswagenu prezradil, že koncern sa plánuje viac sústrediť na zisky, než na objemy predajov. Navyše sa bude ostro venovať svojim silným stránkam a do úzadia odsunie všetko, čo bráni dosahovaniu lepších finančných výsledkov. Posilniť zároveň musí svoje výsledky v oblasti softvéru a elektroniky, no ďalej potrebuje produkovať celý zástup elektrických vozidiel a batérií, aby spĺňal prísne emisné pravidlá.

Obeťou najnovšej transformácie sa nateraz stali vozidlá na vodíkový pohon. Zdroje, ktoré boli vyhradené pre túto technológiu Volkswagen využije v iných oblastiach, nakoľko vodíkový pohon v horizonte prinajmenšom najbližšej dekády nepovažuje za tak konkurencieschopný ako elektromobily. Náklady budú taktiež dramaticky osekané aj v rámci divízie MOIA.

18. januára 2020
Zdroj: Automotive News Europe

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+