MojElektromobil

Leto udrelo v plnej sile a mnohí plánujú dovolenku v Taliansku. Rovnako ako pizza, more, či historické budovy k nemu patrí aj Fiat Panda. Ten však teraz poriadne vyrástol a dostal názov Fiat Grande Panda aj elektrický pohon. Prišiel dokonca o čosi skôr než spaľovák a my sme sa s ním mali možnosť povoziť. Taliansko tak prišlo za nami do rozpálenej Bratislavy.

Dizajn novinky odkazuje na prvú generáciu Pandy z roku 1980 hneď niekoľkými prvkami. Okrem hranatej karosérie tu nájdeme aj vertikálne orientované zadné svetlá, či horizontálnu prednú masku. Tá navyše skrýva aj jedno prekvapenie, o ktorom si povieme neskôr.

fiat grande panda colors gold red
Farby jej svedčia. Nech vám ani nenapadne ju kupovať v bielej alebo čiernej.

Zaujímavým prvkom sú prelisované nápisy FIAT (na veku batožinového priestoru), či PANDA na bočných dverách. Štýl vozidla dotvárajú aj štvorlúčové disky kolies z ľahkých zliatin, hoci v základe nájdeme obyčajné plecháče – tak ako na prvej Pande.

EV Fiat Grande Panda: Väčšia v každom smere

Prívlastok Grande (veľký) nebol použitý náhodou a ani omylom. Už v minulosti sme boli svedkami použitia názvu Grande Punto, keď malé auto vyrástlo o pol triedy.

Prvé jazdy s Fiat Grande Panda 2025
Prvé jazdy s Fiat Grande Panda 2025

Rovnako tak teraz narástla Panda, a to oproti predchádzajúcemu modelu až o 31 cm na dĺžku, 12 cm na šírku a 2cm na výšku. V tomto prípade tak už nehovoríme o praktickom autíčku A-segmentu, ale o plnohodnotnom zástupcovi B-segmentu (malé autá).

Tento priestor cítiť v každom smere, rovnako tak narástol aj batožinový priestor. Fiat uvádza rôzne hodnoty podľa rôznych metodík, pre elektrickú verziu to je 361 litrov objemu kufra. Spaľovák (mild-hybrid) má o 50 navyše.

fiat grande panda kufor boot capacity
Batožinový priestor Fiat Grande Panda

Hoci využívajú s Citroenom ë-C3 rovnaké základy, líšia sa dizajnovou filozofiou aj miestom výroby. Zatiaľ čo Citroen sa vyrába na Slovensku v Trnave, Fiat produkuje bývalá fabrika Zastava v srbskom Kragujevaci.

V interiéri zdieľajú niektoré kľúčové prvky ako napríklad nami nie úplne obľúbený volič smeru jazdy používaný naprieč modelmi v koncerne Stellantis, či na pomery dnešných elektromobilov netradičné štartovanie zasunutím a otočením fyzického kľúča v spínacej skrinke.

Interiér Fiat Grande Panda 2025 interior
Interiér Fiat Grande Panda La Prima

To, čo si však Fiat spravil vo vlastnej réžii, nás pozitívne prekvapilo. Či už ide o použité recyklované materiály (pri výrobe jednej Grande Pandy sa okrem iného použije aj vyše 100 recyklovaných tetra pakov), ktoré pôsobia neraz až prémiovým dojmom, alebo malé vtipné doplnky napríklad v podobe ikony starej Pandy na testovacom okruhu Lingotto, ktorý má znázorňovať zaoblená palubná doska v štýle Pop art.

Zaujímavý je aj materiál použitý na hornej časti palubnej dosky verzie La Prima. Ide o bambusové vlákna, ktoré vyzerajú mimoriadne štýlovo a hodia sa aj k charakteru názvu – Pandy.

Interiér Fiat Grande Panda 2025 interior
Interiér Fiat Grande Panda La Prima

Jazda s vozidlom je príjemná, napriek vysokej stavbe karosérie sa elektrická verzia (vďaka baterke v podlahe) nakláňa len minimálne. Dobrému odpruženiu napomáhajú hydraulické dorazy, ktoré tlmia prenos „bubnovania“ od výtlkov v kabíne.

Autíčko poháňa elektromotor s kapacitou 83 kW (113 koní). Ten mu bohato vystačí a v mestskej premávke prekoná väčšinu spaľovákov. Na druhú stranu však cítiť, že nejde o diaľničné auto stavané na vysoké rýchlosti. O tom svedčí aj maximálna rýchlosť 132 km/h.

fiat panda detail
Detail zadného svetla a nápisu Panda

Nemali by ste prehliadnuť:


2025 Fiat Grande Panda: Batéria a nabíjanie

Využiteľná kapacita LFP batérie 44 kWh zabezpečí pre elektromobil Fiat Grande Panda dojazd na úrovni 320 km podľa WLTP. Ide teda o dvojičku nedávno testovaného Citroenu ë-C3, ktorý ponúka rovnaké pohonné ústrojenstvo aj rovnako veľkú batériu.

fiat grande panda plush
Občas nás za volantom prestriedal kolega

V budúcnosti má ponuku rozšíriť aj väčší akumulátor s rovnakou chémiou (LFP) s kapacitou 54 kWh. Ten má zabezpečiť novinke dojazd až 400 km na jedno nabitie.

Tento model dokonca za príplatok môže disponovať dvoma nabíjacím portami. Jeden klasický, ktorý poznáme z bežných elektromobilov, sa nachádza na zadnej strane vozidla a funguje klasicky. Je doň možné pripojiť AC aj DC nabíjací kábel.

fiat grande panda ac charging cable
Predný nabíjací port so zvinovacím káblom

V druhom nabíjacom porte je priamo integrovaný aj kábel s Type 2 konektorom, ktorý stačí vytiahnuť a pripojiť k nabíjačke. Ten sa nachádza v dverách mriežky v prednej časti elektromobilu. V ňom je navinutý kábel s konektorom. Daňou za toto praktické riešenie je nižší výkon palubnej AC nabíjačky, ktorá je v tomto prípade len jednofázová (7 kW). Pre trojfázovú 11 kW palubnú nabíjačku naopak budete musieť oželieť navíjací kábel vpredu a zostane vám klasický AC+DC nabíjací port vľavo vzadu.

bev electric 2025 Fiat Grande Panda drive impressions predaj skladom
Fiat Grande Panda BEV a MHEV

Tak či onak, rýchle DC nabíjanie má maximálny výkon 100 kW a z 20 na 80 percent sa elektromobil nabije za pol hodinu. Okrem elektrickej verzie je k dispozícii aj hybridná s 1,2-litrovým trojvalcovým benzínovým turbo motorom s výkonom 74 kW (100 koní) s automatickou prevodovkou. Ponuku má na jeseň rozšíriť aj rovnaký spaľovák bez elektrifikácie, ktorý so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou bude najlacnejším modelom v ponuke.

Elektrický Fiat Grande Panda: Cena a dostupnosť na Slovensku

Základná cena elektromobilu Fiat Grande Panda začína v aktuálnej zľave na sume 24 490 eur s DPH. Vrcholná verzia La Prima stojí o 2 500 € viac.

Elektromobil Fiat Grande Panda
Elektromobil Fiat Grande Panda La Prima

Napríklad spomínaný Citroen je momentálne o 1 500 € lacnejší. Naopak konkurenčný Renault 5 E-Tech začína od 27 500 € s akumulátorom s kapacitou 40 kWh. Ponúkne však modernejšie technológie aj športovejšie jazdné vlastnosti.

Náš tip
Test Volkswagen ID.3 Pure Limited: Aký je najlacnejší elektrický Volkswagen? Takmer nič mu nechýba
26. júna 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+