Volvo patrí bezpochyby medzi prémiové automobilky a angažuje sa aj v oblasti elektromobility. V portfóliu má viacero modelov, vrátane výborne sa predávajúceho kompaktného EX30. Nedávno však tento výrobca predstavil poriadnu elektrickú vlajkovú loď EX90, ktorá zaujala dizajnom, materiálmi, výkonom, ale aj vysokou cenou.
Softvérové chyby trápia aj Volvo EX90
Vozidlo je na trhu už nejaký ten čas a vyzerá to tak, že úplne ružové to nie je. Portál Insideevs informoval o tom, že ho trápi viacero softvérových chýb. Nie je ale jedinou automobilkou, ktorú trápia podobné problémy.

V poslednom období sa udiali aj výrazné zmeny vo vedení, kedy sa na pozíciu generálneho riaditeľa vrátil Håkan Samuelsson. Ten nahradil Jima Rowana, ktorý šéfoval automobilke od roku 2022, predtým bol šéfom značky Dyson, čiže nemal žiadne skúsenosti z automobilového priemyslu.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Škoda Epiq je najdostupnejším elektromobilom značky. Nový mestský crossover má potenciál otočiť hru
- Bezpečnosť na druhom mieste? Operátor musel zachraňovať Robotaxi v plnej premávke
- Dron natočil záhadnú Teslu v Giga Texas. Ide o očakávaný ľudový model?
Automobilka na tom z finančného hľadiska nie je najlepšie, dôvodom sú významné investície do elektromobility a nových moderných vozidiel ako-takých. Softvérové problémy značky priznal aj samotný Samuelsson.
„Pri zavádzaní softvéru budú samozrejme vždy existovať riziká spojené s chybami. Ale v posledných dvoch rokoch sme boli na úrovni, ktorá bola pre zákazníkov neprijateľná. A práve na tom sme veľmi intenzívne pracovali.“
Håkan Samuelsson, šéf automobilky Volvo
Volvo si problém uvedomuje a snaží sa ho vyriešiť
Volvo momentálne pracuje na vylepšení svojho softvéru, ktorý má byť v prvom rade zjednodušený. Rovnako zvýši testovacie štandardy, aby zákazník dostal naozaj čo najlepší výsledný produkt. Softvér ale ešte v blízkej budúcnosti nemal úplne odladený ani Volkswagen group. Avšak koncern na tom naozaj zapracoval a dnešné moderné vozidlá značky Volkswagen, Škoda či Cupra už ponúkajú mimoriadne schopný infotainment, ktorý je rýchly a spoľahlivý.
V tomto roku mala novú softvérovú platformu predstaviť aj Toyota, najväčšia automobilka sveta. Ale vyzerá to tak, že to bude chcieť ešte veľa roboty, pretože platforma s názvom Arene údajne ani zďaleka nie je dotiahnutá a obsahuje množstvo chýb.
Týka sa to aj ostatných automobiliek
Vyzerá to tak, že ide o globálny problém. Tradičné automobilky majú síce výborne doladené procesy týkajúce sa stavby samotného auta, no svet má už dnes vysoké požiadavky aj v súvislosti so softvérom. Predsa len, máme rok 2025 a digitalizácia je doslova všade, musí byť aj v moderných automobiloch.
Na obhajobu Volva musíme ale povedať, že aspoň s týmto problémom niečo robí a snaží sa ho vyriešiť. Softvérové chyby si uznáva, no zároveň tvrdí, že odvetvie sa ich asi nikdy úplne nezbaví.