MojElektromobil

Volkswagen predstavil svoj nový model Tayron, ktorý v aktuálnom portfóliu nahradí doterajší Tiguan Allspace. Prináša moderné technológie, viac priestoru a ďalšie novinky. Ide o druhé najväčšie SUV značky v Európe, ktoré zaujme svojím robustným dizajnom a pokročilým pohonom. Dostupný bude v rôznych motorových verziách, vrátane plug-in hybridného variantu s elektrickým dojazdom viac ako 100 kilometrov.

Elektrický dojazd 100 km

Začneme hneď z pohľadu elektromobilistu tým najzaujímavejším. Vozidlo obsahuje akumulátor s využiteľnou kapacitou 19,7 kWh, čo mu postačí na spomínaný dojazd viac ako 100 km. PHEV verzia Tayronu využíva kombináciu benzínového štvorvalcového motora 1.5 TSI a elektromotora. Systémový výkon vozidla je 150 kW (204 koní). Špičkový výkon je však na úrovni rovných 200 kW (272 koní).

Volkswagen Tayron
Zdroj: Volkswagen

S plne nabitou batériou a plne natankovaný dokáže prejsť až 850 kilometrov a výhodou je aj možnosť rýchleho DC nabíjania s výkonom 50 kW, ktoré sa v poslednom čase dostáva do plug-in hybridov čoraz častejšie. Poteší aj palubná nabíjačka s výkonom 11 kW, čo stále nie je pri PHEV štandardom a aj v roku 2024 sa stretávame aj s menej výkonnými palubnými nabíjačkami.

Volkswagen Tayron je druhým najväčším SUV v ponuke výrobcu

Vozidlo je dlhé 4770 mm a jeho rázvor je 2791 mm. To znamená, že na nedostatok priestoru vnútri sa pasažieri určite sťažovať nebudú.  Jednou z hlavných výhod nového modelu je práve jeho priestrannosť. Päťmiestna verzia ponúka batožinový priestor s kapacitou 405 litrov, ktorý sa po sklopení zadných sedadiel rozšíri na 1915 litrov.

Volkswagen Tayron
Zdroj: Volkswagen

7-miestna verzia pri plug-in hybridnom pohone chýba. Čo však nechýba, je digitálny kokpit, dotykový displej s uhlopriečkou 32 centimetrov, pričom vo vyšších verziách má uhlopriečku až 38 centimetrov (15 palcov).

Nemali by ste prehliadnuť:

Volkswagen Tayron okrem toho disponuje najnovšou generáciou asistenčných systémov, vrátane adaptívneho tempomatu, asistentov pre rozpoznávanie chodcov a cúvacou kamerou. K dispozícii je aj hlasový asistent s umelou inteligenciou. Už základná výbava je pomerne bohatá, no zaujímavá je aj tá príplatková.

Bohatá základná aj doplnková výbava

Napríklad nové adaptívne tlmiče pruženia DCC Pro s dvoma regulačnými ventilmi či svetlomety IQ.LIGHT HD Matrix s interaktívnymi osvetľovacími funkciami určite stoja za pozornosť. A za pozornosť stojí aj výklopné posuvné panoramatické strešné okno či zvukový systém Harman Kardon s výkonom 700 W. Za príplatok sú aj elektrické masážne a ventilované kožené sedadlá ergoActive Plus.

Volkswagen Tayron
Zdroj: Volkswagen

Predpredaj na Slovensku bol práve spustený, slovenská cena Volkswagen Tayron aktuálne začína na 40 990 eur. Cena plug-in hybridného SUV Volkswagen Tayron začína od 45 790 eur a na najvýkonnejší PHEV s výkonom 200 kW si nachystajte minimálne 52 690 eur. Ten prichádza až s druhým výbavovým stupňom (Elegance).

Konkurencia

V roku 2024 je na trhu množstvo schopných plug-in hybridov, v ponuke má takéto modely každá automobilka. Spomenúť môžeme napríklad Kiu Sorento, ktorá má však menší akumulátor a chýbajúce DC nabíjanie. Ďalej tu máme Hyundai Santa Fe, avšak Volkswagen opäť vyhráva kapacitou batérie a nabíjaním. DC nabíjanie majú aj plug-in hybridy od Mercedes-Benz, no tie sú už podstatne drahšie.

Náš tip
Kríza Volkswagenu pokračuje. Štrajky možno prinútia koncern vyrábať ID.Buzz mimo Nemecka
11. decembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+