MojElektromobil

Volkswagen pri nových elektromobiloch ID.3 už dlhšiu dobu zápasí so softvérovými problémami, čo vyvolalo špekulácie o pravdepodobnom posunutí termínu dodania.

Portál Manager Magazin minulý mesiac informoval, že kvôli aktuálnym problémom bude viac ako 20 000 vozidiel ID.3 vyrobených bez plnohodnotného softvéru.

Autá budú odstavené na parkoviskách pri výrobných fabrikách, ako aj na prenajatých plochách, aby technici softvér postupne nainštalovali ručne. Do testovania softvéru v reálnej prevádzke budú zapojení zamestnanci automobilky.

Ako píše InsideEVs, Volkswagen aktuálne tvrdí, že napriek spomínaným problémom odovzdávky vozidiel prebehnú v lete 2020, presne podľa plánu. Vývoj softvéru síce označuje za náročný proces, no zdôrazňuje, že spustenie predajov prebehne načas.

Softvér a funkcie vozidiel bude počas nadchádzajúcich mesiacov postupne aktualizovať tak, aby vozidlá disponovali finálnou verziou predtým, ako budú odovzdané do rúk zákazníkov.

Zdroj: Battery Life

Výbava vozidiel ID.3 First Edition

Volkswagen zároveň potvrdil niekoľko informácií o výbave limitovanej edície Volkswagen ID.3 First Edition, ktorej produkcia sa zastavila na 30 000 kusoch. Zákazníkov tým však veľmi nepotešil:

  • Všetky vozidlá ID.3 First Edition budú vybavené len jednozónovou automatickou klimatizáciou;
  • ID.3 First Edition nebude disponovať inteligentným parkovacím asistentom, kedy sa auto dokáže zaparkovať samé;
  • Pre vozidlá s panoramatickou strechou bude strešný nosič na bicykle dostupný len pri modeloch so 45 a 58 kWh batériou.

Iba štyri miesta na sedenie

Dozvedeli sme aj veľmi dôležitú informáciu o ID.3 všeobecne – modely s najväčšou 77 kWh batériou budú vybavené len štyrmi miestami na sedenie. 

Volkswagen uvádza, že táto verzia bola už od samotného začiatku navrhovaná pre dosiahnutie maximálneho možného dojazdu, čo ďalej znamená, že v jej prípade nie je možné objednať ani panoramatickú strechu, ani strešný nosič na bicykle. Toto je trochu zvláštne rozhodnutie – podobné optimalizácie by sa logicky očakávali skôr pre vozidlá s menšími batériami.

Podľa odhadov sa na týchto obmedzeniach podpísal limit celkovej prípustnej hmotnosti vozidla, keďže väčšia batéria je ťažšia.


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

15. januára 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+