MojElektromobil

Aktualizácia ID. Software 3.0 je už pre slovenských zákazníkov dostupná. Automobilka Volkswagen o tom informovala na sociálnej sieti Facebook. Podmienkou je jej získanie je inštalácia softvéru ID. Software 2.4, čo vyžaduje návštevu servisu. Až potom bude možný prechod na ID. Software 3.0. To znamená, že prechod na najnovší softvér sa vykonáva v dvoch krokoch:

  • Návšteva servisu pre inštaláciu ID. Software 2.4
  • Inštalácia aktualizácie na ID. Software 3.0

“Ak vaše vozidlo ID. dostalo v servise ID. Software 2.4, máte zmluvu We Connect Start a Volkswagen ID konto, môže byť vo vašom vozidle ID. nainštalovaná bezdrôtová aktualizácia Software 3.0”, vysvetľuje Volkswagen.

Predtým, ako vaše vozidlo ID. dostane aktualizáciu Software 3.0, musia v servise vykonať výmenu 12 V batérie s aktualizáciou Software 2.4. Po dokončení servisného úkonu “Výmena 12 V batérie s aktualizáciou ID. Software 2.4” vo vašom vozidle ID. u servisného partnera, môže niekoľko týždňov trvať, kým vaše vozidlo ID. dostane aktualizáciu. Software 3.0 sa zavádza postupne.

Náš tip
Nový softvér a výmena batérie. Volkswagen do servisu zvoláva modely rodiny ID.

Známa rodina elektromobilov dostane veľkú softvérovú aktualizáciu plnú noviniek

22. marca 2022

Elektromobily Volkswagen ID čaká čaká veľká aktualizácia na najnovší softvér ID. Software 3.0, ktorý prinesie množstvo vylepšení. Nový softvér bude dostupný pre celú existujúcu rodinu elektromobilov ID, čo presnejšie znamená, že ho budú využívať modely Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.4 a Volkswagen ID.5.

Automobilka o novinke informuje v tlačovej správe, pričom uvádza, že ID. Software 3.0 bude predinštalovaný na nové vozidlá, a na tie, ktoré už boli predané dorazí formou takzvanej OTA aktualizácie. 

Inštalácia vzduchom v prípade áut prebieha prakticky rovnako ako to je v prípade smartfónov. Potrebné dáta sa stiahnu zo serverov a samotnú inštaláciu zastreší systém bez nutnosti väčšieho zásahu zo strany používateľa.

Aktualizácia na ID. Software 3.0 bude bezplatná a s jej sprístupnením sa má začať počas druhého štvrťroka 2022, teda už v najbližšej dobe. Novinka má priniesť dodatočné asistenčné systémy, nové funkcia pre infotainment, no súčasne má pri vybraných modeloch povoliť vyšší nabíjací výkon.

Vylepšený jazdný aj parkovací asistent

  • Asistent sa prispôsobí jazdnému správaniu vodiča. Nebude sa musieť držať už len vyslovene v priamom strede jazdného pruhu, no môže sa viac priblížiť ľavej či pravej čiare pre lepšiu viditeľnosť.
  • Pribudla aktívna zmena jazdného pruhu na diaľnici. Vodič zapne smerovku pre prechod do druhého pruhu, a ak nebude detegovaná prekážka, tak auto automaticky vykoná zmenu pruhu. Nutné je mať ruky na volante a byť pripravený kedykoľvek zasiahnuť.
  • Pribudla podpora pre využívanie jazdeného asistenta na cestách s jedným vyznačeným pruhom, respektíve len so stredovou čiarou.
  • Vylepšený parkovací asistent, ktorý už samostatne zvláda celý manéver, vrátane prepínania medzi jazdou vpred a cúvaním. Samostatne zvládne aj celý proces vyparkovania z miesta.
  • Pridaná je doplnková funkcia, v rámci ktorej je možné uložiť 5 rozličných parkovacích manévrov. Vodič svoje auto raz zaparkuje a postup si uloží, auto je potom schopné automaticky vykonať celý požadovaný proces.
Foto: Volkswagen

Rýchlejšie nabíjanie

  • Elektromobily rodiny ID vybavené akumulátorom s kapacitou 77 kWh budú môcť využívať nabíjací výkon až 135 kW, namiesto pôvodných 125 kW.
  • Vylepšenia pre termálny manažment, ktoré by sa mali prejaviť na lepšom dojazde, najmä v chladnom počasí.
  • Pribudol nový režim ochrany batérie, ktorý využiteľnú kapacitu softvérovo obmedzí na 80%. Zapínanie a vypínanie je na vodičovom rozhodnutí.
Foto: Volkswagen

Prehľadnejší infotainment

  • Vylepšený má byť aj hlasový asistent, ktorý reaguje rýchlejšie a dokáže rozumieť viacerými pokynom.
  • Virtuálny “head-up” displej zobrazuje nové informácie ako je napríklad upozornenie na kruhový objazd, vzdialenosť do cieľa, aktuálny stav batérie v %, odporúčanie na zmenu jazdného pruhu či blížiaci sa zjazd z diaľnice.
  • Navigácia pri plánovaní zastávok pre nabíjanie počas trasy bola optimalizovaná a efektívnejšie zohľadňuje aktuálnu dopravnú situáciu. Vodič si môže nastaviť, akú úroveň nabitia batérie chce mat pri príchode do cieľa, na základe čoho sa automaticky naplánujú zastávky pre nabíjanie. Pri plánovaní sú do zohľadňované aj nabíjacie výkony jednotlivých nabíjacích staníc na trase.

Pripomeňme si, že si veľmi podobnú softvérovú aktualizáciu pred časom dostal aj ŠKODA ENYAQ iV. V polovici februára zase na rad prišiel elektromobil KIA EV6.

Náš tip
Ktoré automobilky končia s výrobou áut so spaľovacím motorom?
21. júla 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+