Volkswagen ID.Buzz GTX: 7 miest, väčšia baterka, pohon 4×4 a dlhý rázvor

Volkswagen ID.Buzz GTX | Zdroj: Tomáš Meňuš

Po predstavení prototypu VW ID Buzz v roku 2017 sa mnohí tešili na príchod 7-miestneho retro elektromobilu, avšak pri uvedení sériovej verzie v roku 2022 zostali sklamaní. Volkswagen ID.Buzz totiž prišiel na trh len s krátkym rázvorom a v 5-miestnej konfigurácii. Komu by však takáto veľkosť a päť miest nestačilo, Volkswagen avizoval pre rok 2024 uvedenie verzie s predĺženým rázvorom o dodatočných 250 mm a celkovou dĺžkou 4 962 mm. Vďaka nárastu dĺžky pribudol aj tretí rad sedadiel, čo poteší predovšetkým väčšie rodiny, ktoré na prepravu potrebujú sedemmiestne vozidlo. Nezostalo však len pri dĺžke a počte miest, Volkswagen ID.Buzz GTX prináša viaceré ďalšie vylepšenia. Toto vozidlo sme mali možnosť exkluzívne vidieť na vlastné oči na novinárskej prezentácii na Mallorce, teraz ho už môžeme oficiálne predstaviť aj našim čitateľom.

Novinkou je farba Cherry red, exkluzívne pre verziu GTX | Zdroj: Tomáš Meňuš

Volkswagen ID.Buzz GTX batéria a nabíjanie

Model bude uvedený na trh v dvoch verziách, s krátkym rázvorom a novou batériou s kapacitou 84 kWh (využiteľná kapacita 79 kWh) a s dlhým rázvorom v kombinácii s ešte väčšou batériou s kapacitou 91 kWh (využiteľná kapacita 86 kWh). Tá umožňuje DC nabíjanie výkonom 200 kW, čo znamená nabitie z 10 na 80 % SoC za menej než pol hodiny.

ID.Buzz GTX je zároveň najrýchlejšou dodávkou VW všetkých čias – obe verzie totiž ponúkajú zrýchlenie z 0 na 100 km/h za približne 6,5 sekundy.

Volkswagen ID.Buzz GTX | Zdroj: Volkswagen

Kolesá zadnej nápravy poháňa elektromotor APP550 s výkonom 210 kW (286 k), ktorý si odbil premiéru spolu s modelom Volkswagen ID.7, v prípade ID.Buzzu však má zvýšený maximálny krútiaci moment až na úroveň 560 Nm. V závislosti od potreby výkonu a jazdnej situácie sa dokáže zapojiť aj predné kolesá asynchrónny motor s označením AKA150. Ten dosahuje maximálny výkon 80 kW (109 k), kombinovaný výkon pohonného ústrojenstva je 250 kW, čo je o 100 kilowattov viac v porovnaní so štandardnou verziou.

Vďaka vysokému výkonu a pohonu všetkých kolies 4MOTION sa zvýšila aj maximálna hmotnosť prívesu. ID. Buzz GTX so štandardným rázvorom môže ťahať brzdený príves s hmotnosťou až 1 800 kg, zatiaľ čo ID. Buzz GTX s dlhým rázvorom má maximálnu hmotnosť prívesu stanovenú na 1 600 kg. Oproti bežnej verzii ide teda o zvýšenie o 800 kg, resp. 600 kg.

Priesvitný pohľad pohonného ústrojenstva | Zdroj: Volkswagen

Tie najpodstatnejšie zmeny pre viacpočetné rodiny však prichádzajú vnútri. VW ID.Buzz bol doteraz k dispozícii len so štandardným rázvorom ako ako päťmiestny so zadnou trojmiestnou lavicou delenou v pomere 40:60 v druhom rade (2/3), po novom však bude bude možné zvoliť aj šesťmiestnu konfiguráciu s dvomi samostatnými sedadlami v druhom a treťom rade (2/2/2).

Interiér Volkswagen ID.Buzz GTX s dlhým rázvorom | Zdroj: Tomáš Meňuš

ID. Buzz s dlhým rázvorom ponúka rovnako päť- a šesťmiestnu verziu, navyše však pridáva aj sedemmiestnu s trojmiestnou lavicou v druhom rade a dvoma samostatnými sedadlami v treťom rade (2/3/2). Sedadlá v druhom rade sa dajú pozdĺžne posúvať o 150 mm (štandardný rázvor) alebo 200 mm (dlhý rázvor).

Súvisiacie články

Sedadlo predného spolujazdca, vonkajšie sedadlá v druhom rade a sedadlá v treťom rade sú štandardne vybavené kotviacimi bodmi ISOFIX pre detské sedačky.

Tretí rad sedadiel v predĺženej verzii zvyšuje kapacitu vozidla na 6, resp. 7 osôb | Zdroj: Volkswagen
Novinkou je panoramatické strešné okno aj výduchy klimatizácie v druhom a treťom rade | Zdroj: Volkswagen

Podstatné zlepšenie po stránke uživateľského rozhrania prinesie nová generácia infotainmentu s displejom s uhlopriečkou 12,9 palca s možnosťou využiť funkcie umelej inteligencie (ChatGPT).

Volkswagen ID.Buzz batožinový priestor

Objem batožinového priestoru klasického päťmiestneho ID. Buzzu s krátkym rázvorom je 1 121 litrov (až po hornú hranu operadiel zadných sedadiel) resp. 2 123 litrov pri sklopení zadnej lavice a naložení po hornú hranu operadiel predných sedadiel.

Batožinový priestor s tretím radom sedadiel | Zdroj: Tomáš Meňuš

Predĺžená verzia VW ID. Buzz zväčšuje základný objem batožinového priestoru až na 1 340 litrov, v prípade sklopenia druhého radu sedadiel to je 2 469 litrov. Verzia vybavená tretím radom sedadiel disponuje kufrom s objemom 306 litrov.

Mohlo by vás zaujímať:

Volkswagen ID.Buzz GTX | Zdroj: Tomáš Meňuš

Volkswagen ID.Buzz GTX cena a dostupnosť

Uvedenie oboch modelov ID. Buzz GTX (krátky aj dlhý) sa uskutoční v druhej polovici roka, zatiaľ čo predpredaj sa má začať už v lete. Cena vozidla doposiaľ nebola stanovená.

Náš tip
Premiéra prvého elektrického kombi od VW – Volkswagen ID.7 Tourer
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.