Volkswagen ID.BUZZ: Prvá fotografia produkčnej verzie legendárneho vanu

Volkswagen ID.Buzz | Zdroj: Motor1

Plne elektrický van Volkswagen ID.BUZZ príde do predaja najskôr v budúcom roku. Po prvýkrát sme o tomto elektromobile počuli ešte v roku 2017, kedy boli zverejnené aj prvé fotografie. Volkswagen už novú dodávku testuje, pričom z testovacích jázd sa podarilo zachytiť aj viacero fotografií.

Síce sa pod kapotou vždy skrývala plne elektrická jednotka s veľkou batériou, z exteriéru išlo o obyčajný van T6. Až teraz sa na internete objavila fotografia, ktorá zachytáva takmer produkčnú verziu karosérie nového elektromobilu. Na špionážnej fotke je možné vidieť veľmi zaujímavý dizajn prednej masky, ktorý kombinuje výrazné predné svetlá s taktiež výrazným znakom. Fotka je síce dosť nekvalitná, no všimnúť sa dá aj znak MEB platformy, ktorým je LED pás prepájajúci obe svetlá.

Volkswagen ID.BUZZ produkčná verzia | Zdroj: Autoblog.comAktualizácia 28. júna 2021:


Pôvodný článok zo 17. júna 2021:

Volkswagen ID.BUZZ už testujú aj na snehu, zatiaľ v tele klasického vanu

Volkswagen ID.Buzz patrí medzi očakávaný, ale stále z veľkej časti neznámy elektromobil. Volkswagen ho sčasti predstavil už dávnejšie, no na prvé produkčné verzie si budeme musieť počkať ešte minimálne rok. Ešte vo februári sa objavili prvé fotografie, ktoré zachytávali prvú testovaciu verziu a teraz sa pridávajú ďalšie.

Volkswagen ID.Buzz | Zdroj: Motor1
Volkswagen ID.Buzz | Zdroj: Motor1

Elektrický van zaujal už prvým predstavením, nakoľko automobilka ukázala zaujímavý futuristický dizajn. Ten však vychádza z pôvodného mikrobusu Volkswagen T2, čo určite zaujalo a potešilo širokú verejnosť. Ako nakoniec bude vyzerať produkčná verzia je otázne, no každým dňom sa k nej blížime. Volkswagen elektrickú novinku naplno testuje a z týchto jázd sa podarilo opäť zachytiť nové fotografie. Tentokrát sa s testovaním vydali do náročnejšieho terénu, a to do snehu. Dizajn tohto testovacieho modelu nie je až taký zaujímavý, nakoľko vychádza z klasického vanu T6.

Dizajnový kríženec

Pre účely testovania ide o bežnú prax, kedy sa existujúce prvky spoja s novými a vytvoria akúsi “mulu”, teda kríženca. Z proporcií a niektorých prvkov je však viac než jasné, že ide o elektromobil. Napríklad, všimnúť si môžete na pravej zadnej strane nabíjací port. ID.Buzz bude k dispozícii v klasickej verzii pre viacerých pasažierov, no taktiež aj v komerčnej verzii s nákladným priestorom. Parametre ešte nie sú stopercentne potvrdené, no hovorí sa o troch rôznych verziách z pohľadu pohonu. Základná verzia by mala mať výkon 150 kW so zadným náhonom, no k dispozícii bude aj verzia s pohonom oboch náprav a výkonom 224 kW.

Náš tip
VW ID BUZZ: Legendárny mikrobus sa vracia ako čisto elektrický. Vieme detaily | Frankfurt 2019

Mohlo by ísť o niečo podobné ako už teraz Volkswagen ponúka pri svojom elektromobile ID.4. Ako môžete vidieť aj z pôvodného článku nižšie, informácie o parametroch sa neustále líšia, takže je nutné ich brať s rezervou. O dostatočný dojazd sa má starať veľká vysokonapäťová batéria s kapacitou až 111 kWh. Vďaka nej by sa mal dojazd prehupnúť cez 500 kilometrov na jedno nabitie. Zatiaľ nie je jasné, kedy by sa mal Volkswagen ID.Buzz dostať do predaja, no vzhľadom na okolnosti sa očakáva, že by sa tak mohlo stať v roku 2023.

Volkswagen ID.Buzz | Zdroj: Motor1
Volkswagen ID.Buzz | Zdroj: Motor1
Volkswagen ID.Buzz | Zdroj: Motor1
Volkswagen ID.Buzz | Zdroj: Motor1

Aktualizovaný článok 17. júna 2021

Súvisiacie články

Pôvodný článok z 11. februára 2021:

Volkswagen ID.Buzz zachytený na fotografiách s poriadnym maskovaním

Volkswagen ID.Buzz je jeden z očakávaných modelov na platforme MEB. Má ísť o poriadny návrat ku klasike, avšak zatiaľ prichádza pomaly. Automobilka už dlhšie neprezradila žiadne ďalšie detaily, až sa prvé testovacie kusy podarilo zachytiť webu InsideEVs v teréne.

Buzz v tele Transportéra

Na fotografiách je možné vidieť karosériu klasického transportéra, avšak pod kapotou sa skrýva elektrická sústava. Ide teda akéhosi prvotného kríženca, keď automobilka využíva ešte staré prvky v kombinácii novými. Veľa nám samozrejme tieto fotky nepovedia, no aspoň vieme, že vývoj sa aj pri mikrobuse hýbe.

Príbuznosť k platforme MEB potvrdzuje aj širší rázvor kolies. Keď sa ID.Buzz dostane do skutočnej podoby a na cesty, názov by mal zmeniť na Volkswagen ID.7.

Volkswagen ID.Buzz / Transporter | Zdroj: InsideEVs
Volkswagen ID.Buzz / Transporter | Zdroj: InsideEVs
Volkswagen ID.Buzz / Transporter | Zdroj: InsideEVs
Volkswagen ID.Buzz / Transporter | Zdroj: InsideEVs

Známe parametre Volkswagen ID.Buzz

O elektrickom mikrobuse sme prvýkrát počuli ešte v roku 2019, kedy sa k nám aj dostali prvé oficiálne informácie spolu s parametrami. Nakoľko Volkswagen ID.Buzz bude postavený na platforme MEB, základom bude verzia s pohonom zadných kolies, no skôr bude pretláčaný model s dvojicou motorov na oboch nápravách. K dispozícii by mali byť verzie s rôznou veľkosťou batérie, a to od 83 kWh po 111 kWh. Dojazd by sa teda mal pohybovať od 320 do 430 kilometrov podľa najprísnejšej normy EPA, čo vzhľadom na rozmery a charakter auta je pochopiteľné.

  • Veľkosť vozidla je 4,94 m (dĺžka) × 1,97 m (šírka) × 1,96 m (výška).

Celkový výkon vozidla bude atakovať 275 kW, vďaka čomu zrýchli z 0 na 100 kilometrov približne za 5 sekúnd. Maximálna rýchlosť má byť 160 km/h. Ako je pri MEB štandardom, palubná nabíjačka bude mať 11 kW a DC nabíjanie zvládne výkonom 150 kW. Nakoľko už ale Volkswagen avizoval zrýchľovanie nabíjania pri Volkswagen ID.3, tu by mohlo prísť k podobnému navýšeniu.

Elektricky poháňané budú obe nápravy (All-wheel Drive) s výkonom 275 kW. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je očakávané na úrovni 5 sekúnd, maximálna rýchlosť bude 160 kilometrov za hodinu.

Dobrou správou sú možnosti nabíjania. AC nabíjanie bude 3-fázové s 11 kW výkonom, pričom nie je vylúčená ani podpora 22 kW AC nabíjania za príplatok. Ďalej bude dostupné 150kW DC rýchlonabíjanie prostredníctvom portu CCS, s ktorým nabijete 80 % kapacity za približne 30 minút.

 

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.