MojElektromobil

Volkswagen ID.3 začína pre automobilku novú éru elektrických vozidiel či servisných a systémových aktualizácií. Volkswagen oficiálne potvrdil spustenie možnosti vydávania a inštalácie „OTA” over-the-air aktualizácie. Pre ich prijímanie ale bude potrebná návšteva servisu.

O elektromobile Volkswagen ID.3 sa hovorí ako o vozidle novej generácie pre koncern Volkswagen. Bezpochyby ide o ich najdôležitejšie auto za posledné roky. V ostrej konkurencii elektromobilov totiž musia nabiehať na už rozbehnutý vlak, ktorý ťahá v drvivej väčšine Tesla. O elektromobiloch Tesla sa hovorí, že ide vlastne o tablet s kolesami. Toto prirovnanie vychádza z vysokej systémovej podpory zo strany americkej automobilky.

Náš tip
Volkswagen ID.3: Ďalší skvelý elektromobil, ktorý potrápi konkurenciu | TEST

Pre aktualizácie nie je nutné navštevovať servis. Elektromobily Tesla sa aktualizujú totožne ako napríklad bežný telefón, počítať a prípadne aj smart televízor. Skrátka stačí stiahnuť aktualizáciu priamo v aute a takýmto spôsobom sa opravia prípadné chyby či získavajú nové funkcie. Volkswagen túto možnosť avizoval pre model ID.3 už dávnejšie, no teraz oficiálne potvrdil spustenie tejto možnosti. „Volkswagen ID.3 a ID.4 modely v Európe môžu získať nové funkcie a technické vylepšenia cez aktualizácie získané pomocou W-LAN alebo mobilnej siete. Zákazníci budú vždy na vrchole digitálneho vývoja s takzvanými „Over-the-Air“ aktualizáciami.

Prvýkrát do servisu

Na celej veci je ale najviac zaujímavé, že pre prijímanie aktualizácií vzduchom bude potrebné mať nainštalovanú verziu systému ID.2.1. Takúto verziu ale Volkswagen inštaluje do áut od ôsmeho týždňa tohto roka. Volkswagen ale vozidlá dodáva už od minulého roka, čo samozrejme je problém. Aby ste teda mohli sťahovať aktualizácie cez Wi-Fi alebo mobilnú sieť a vlastníte staršie ID.3, budete musieť zájsť do servisu.

Samozrejme, ak túto funkciu vyslovene nepotrebujete, stačí počkať do najbližšej servisnej prehliadky, kde vám ju automaticky nainštalujú. Rozhodne ale ide o správny krok, ktorý dáva väčšiu voľnosť automobilke prinášať nové funkcie bez ďalších starostí s aktualizáciou vozidiel. Volkswagen pritom nie je jediný, ktorý nabieha na nový spôsob aktualizácií. Podobne by ich mohla dostávať aj Škoda Enyaq iV a netají sa tým ani Ford pri modeli Mustang Mach-E.

5. marca 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+