MojElektromobil

Už zajtra sa otvoria brány výstavy IAA Mobility v Mníchove, ktorej hlavným motívom je udržateľná mobilita. V tomto duchu na nej odprezentuje svoje novinky aj Mercedes-Benz, ktorý sem priviezol hneď niekoľko premiér a predstavil ich novinárom počas Mercedes-Benz Media Night.

Jednou z hlavných svetových premiér je predstavenie elektrického sedanu s označením EQE. Ako už napovedá názov, pôjde o vozidlo, ktoré patrí do kategórie vyššej strednej triedy, teda na úroveň klasickej triedy E. Oproti nej je novinka o čosi kratšia (rozmery sú d/š/v: 4946/1961/1512 mm), no vďaka väčšiemu rázvoru (3120 mm) a elektrickej architektúre pohonu ponúka model EQE výrazný nárast vnútorného priestoru.

EQE 350 – disponuje výkonom 215 kW a krútiacim momentom 530 Nm. Dojazd podľa WLTP je 545 až 660 km.

Vozidlo je vybavené elektromotorom (eATS) na zadnej náprave, neskoršie verzie s pohonom 4×4 dostanú rovnaký systém aj na prednú nápravu. Elektromotor je napájaný lítiovo-iónovou akumulátorovou batériou s kapacitou 90 kWh a inovatívnym softvérom, ktorý umožní jej update aj na diaľku. Batériu bude možné dobíjať výkonom až 170 kW. V rámci udržateľnej mobility je samozrejmosťou výrazná redukcia použitia kobaltu.

Prvý model, ktorý sa predstavil, je EQE 350 – disponuje výkonom 215 kW a krútiacim momentom 530 Nm. Dojazd podľa WLTP je 545 až 660 km.

Ďalšou z noviniek je Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, ktorý sme vám predstavili v samostatnom článku. Divízia AMG však priniesla aj ďalší vyšperkovaný Mercedes, ktorý nesie označenie EQS 53 4MATIC+. Športová divízia sa pohrala s nastaviteľným pružením, elektrická pohonná jednotka putovala aj na prednú nápravu (vektorovanie výkonu je kontrolované 10 000-krát za minútu…). Samozrejme, vylepšenia dostal aj interiér, či zvukový systém vozidla. Vozidlo ponúka v základe maximálny výkon 484 kW a krútiaci moment 950 Nm, no k dispozícii je aj AMG Dynamic Plus paket, kde výkon stúpne na 560 kW a krútiaci moment na 1020 Nm. Vozidlo tak akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy, respektíve 3,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je 220 km/h, respektíve 250 km/h. Akumulátorovú batériu s kapacitou 107,8 kW možno dobíjať výkonom 200 kW a rekuperačná energia môže dosiahnuť až 300 kW. Deklarovaný dojazd je 526 až 580 km.

Na IAA sa predstaví aj niekoľko konceptov. Ťažko povedať, ktorý z nich je opulentnejším, začnime teda konceptom Mercedes-Maybach EQS. Auto postavené ako pocta 100. výročiu začiatku produkcie vozidiel Maybach bude svojou architektúrou patriť do kategórie SUV. Podrobnejšie informácie značka nezverejnila, dojazd by však mal byť na hodnote 600 kilometrov a produkcia by sa mala začať v roku 2022. Zatiaľ sa teda môžete pokochať aspoň pohľadom na vozidlo v našej galérii.

Ďalším z konceptov je nemenej zaujímavá elektrická verzia modelu G. Vozidlo, ktoré vzniklo ako terénny pracant, sa postupne prepracovalo na luxusné vozidlo a čo nevidieť, bude jeho kolesá poháňať elektromotor. V prípade tejto alternatívy zostali akékoľvek technické informácie zahalené tajomstvom, takže znovu vás môžeme odkázať na galériu.

EQB 300 ponúkne výkonové parametre 168 kW a 390 Nm, EQB zase 215 kW a 520 Nm. Rekuperácia bude až 190 kW a maximálny výkon nabíjania je 100 kW.

Už trochu viac informácií máme o ďalšej novinke, tentokrát nie svetovej. Do Európy sa totiž dostáva aj elektrifikovaná trieda EQB. Sedemmiestne vozidlo (rozmery d/š/v/rázvor: 4684/1834/1701/2829 mm) sa bude ponúkať v dvoch variantoch – EQB 300 a EQB 350. V oboch prípadoch bude tento  elektromobil vybavený pohonom 4×4 (4Matic). EQB 300 ponúkne výkonové parametre 168 kW a 390 Nm, EQB zase 215 kW a 520 Nm. Rekuperácia bude až 190 kW a maximálny výkon nabíjania je 100 kW. Oba modely dosiahnu so 66,5 kWh batériou dojazd  na hranici 419 km. Maximálna rýchlosť bude 160 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne prvá verzia za 8 sekúnd, výkonnejšia za 6,2 sekundy.

Zdroj: Mercedes-Benz

 

6. septembra 2021
Zdroj:

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+