MojElektromobil

Približne 8500 eur budete potrebovať na konverziu svojho staršieho spaľovacieho automobilu na čistý elektromobil. Teda, aby sme boli presní – na konverziu niekoľkých európskych spaľovacích bestsellerov.

Francúzska spoločnosť Transition-One dodatočne montuje do starších modelov Fiat, Volkswagen, Renault, Citroen, Peugeot a Toyota elektrický motor, batérie a upravenú palubnú dosku za približne 8500 eur. Vo Francúzsku to bude 5000 eur (po štátnej dotácii).

“Predávam konverziu ľuďom, ktorí si nemôžu dovoliť nový elektrický automobil za 20 000 eur,” uviedol zakladateľ Aymeric Libeau v rozhovore pri svojom prvom prototype Renault Twingo z roku 2009 s elektrickým dojazdom 180 km. Libeau očakáva schválenie francúzskych a európskych úradov do konca roka a v septembri začnú predobjednávky.

“Najpredávanejších modely v Európe premieňame na elektrické autá.“

Rastie zákaz spaľovacích áut

Jedným z dôvodov vzniku tohto startupu je zákaz starých spaľovacích automobilov v centrách miest po Európe. Ich stále rastúci počet nabral obrátky po emisnom škandále “Dieselgate” v roku 2015. V priebehu nasledujúceho desaťročia úplne obmedzí vstup spaľovacích vozidiel na svoje územie mnoho ďalších európskych miest.

Zakladateľ spoločnosti Transition-One Aymeric Libeau
Zakladateľ spoločnosti Transition-One Aymeric Libeau

Dojazd vhodný do mesta

V prerobenom elektrickom prototype Renault Twingo z roku 2009 sú v prednom motorovom priestore namontované tri batériové moduly a dva v priestore, kde sa pred konverziou nachádzala benzínová nádrž. Batérie boli kúpené od neoficiálneho predajcu Tesla komponentov a majú hmotnosť 120 kilogramov. Pre porovnanie, elektrický Renault Zoe má 22 kWh batériu s váhou približne 290 kg.

Konverzia trvá menej ako jeden deň, pričom radiaca páka a prevodovka ostávajú (nefunkčné) v aute a nabíjací port sa namontuje do bývalého otvoru pre tankovanie.

6 miliónov na fabriku

Libeau pracoval na konverzii automobilov dva roky a spolupracoval pritom s jednou z ekonomických univerzít. Momentálne sa snaží získať od investorov 6 miliónov eur na výstavbu fabriky, ktorá by podľa neho mohla v budúcom roku prerobiť až 4000 vozidiel na elektromobily. Na francúzskom startupe je špecifický jeho plán vytvorenia všeobecného regulačného rámca pre takéto konverzie, namiesto zdĺhavého individuálneho riešenia každej konverzie.

Prázdny motorový priestor a namontované batérie v prototype Renault Twingo
Prázdny motorový priestor a namontované batérie v prototype Renault Twingo

Na stole by mali byť všetky riešenia

Transition-One ponúka konverziu nasledovných modelov: Citroen C1 Peugeot 107, Fiat 500, Toyota Aygo, Renaul Twingo II a Volkswagen Polo.

“Ak je hlavným cieľom znížiť znečistenie ovzdušia, mali byť na stole všetky riešenia, nové autá nestačia”, uviedol Libeau počas jazdy v hustej premávke v centre Paríža.

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+