MojElektromobil

Toyota svoju ponuku batériových elektromobilov rozšíri o ďalší model. Po nedávno predstavenom kúsku Toyota bZ4X pôjde o druhého člena bezemisnej rodiny bZ (Beyond Zero). Novinka, elektrický sedan Toyota bZ3 je výsledkom spolupráce s čínskou automobilkou BYD.

Automobilka si pre seba necháva ešte množstvo detailov, a to aj napriek tomu, že došlo k formálnemu predstaveniu modelu Toyota bZ3. Vieme napríklad, že elektromobil stojí na platforme e-TNGA, využíva LFP batérie a ponúknuť má dojazd na hranici 600 kilometrov. V tomto prípade ide o údaj pochádzajúci z čínskych testov CLTC, a nie z dobre známej metodiky WLTP.

Toyota na margo batérie uviedla, že obrovský dôraz venovala otázke degradácie a za cieľ si dáva zachovanie 90% pôvodnej kapacity po 10 rokoch jazdenia. O akú veľkú kapacitu ale vlastne ide zatiaľ neprezradila. Štruktúra batérie, chladiaci systém aj batériový manažment mali byť vyvinuté úplne od podlahy práve pre potreby elektrického sedanu.

Do pozornosti dáva len všeobecné informácie o skvelých jazdných vlastnostiach, nízkom ťažisku vozidla pre vynikajúcu stabilitu a výkon s vysokou odozvou. Opäť ale nevieme aký výkonný elektromotor bude  Toyota bZ3 ponúkať. Ďalej sa spomína ešte skvelý komfort, ktorý má byť badateľný hlavne pri jazdách na dlhšie trasy. Koeficient odporu vzduchu dosahuje hodnotu Cd 0,218, čo poukazuje na značnú celkovú optimalizáciu prevedenia tohto vozidla.

Nová Toyota bZ3 bude dlhá 4 725 mm, vysoká 1 475 mm a široká 1 835 mm. Rázvor kolies má 2 880 mm. To je asi tak všetko, čo bolo z technických informácií o novinke zverejnené. Niekoľko informácií doplnil portál CNEVPost, ktorý uvádza, že v ponuke má byť dvojica verzií s kapacitami batérie 49,92 kWh a 65,28 kWh a elektromotorom s výkonom 135 kW a 180 kW.

Centrálnym prvkom interiéru má byť vertikálny tablet pre digitálne ovládanie kľúčových prvkov vozidla – klimatizácia, práca s multimediálnym obsahom, prepojenie smartfónu či otváranie kufra batožinového priestoru. Dostupnosť modelu pre európsky trh je nateraz neznáma. Predaj má totiž začať v Číne.

Náš tip
Tesla za polovicu? Musk potvrdil prípravu novej platformy
27. októbra 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+