Po predstavení prototypu VW ID Buzz v roku 2017 sa mnohí tešili na príchod 7-miestneho retro elektromobilu, avšak pri uvedení sériovej verzie v roku 2022 zostali sklamaní. Volkswagen ID. Buzz totiž prišiel na trh len s krátkym rázvorom a v 5-miestnej konfigurácii. Komu však takáto veľkosť a päť miest nestačilo, Volkswagen pred nedávno priniesol verziu predĺženým rázvorom. Vďaka nárastu dĺžky pribudol aj tretí rad sedadiel, čo poteší predovšetkým väčšie rodiny, ktoré na prepravu potrebujú sedemmiestne vozidlo.
Podarilo sa nám „nazbierať“ až tri ID. Buzzy, na ktorých vieme najlepšie identifikovať jednotlivé zmeny – jeden z vôbec prvých vyrobených ID. Buzzov z prelomu rokov 2022/2023, ktorý sme používali v redakcii uplynulý rok a pol; novinku s predĺženým rázvorom, 7 miestami na sedenie a väčšou baterkou a na záver aj najvýkonnejší model GTX s pohonom 4×4, ktorému sa povenujeme najviac.

Na týchto troch kúskoch si priblížime zmeny či už z pohľadu modernizácie pre modelový rok 2025, ako aj priestoru vďaka predĺženému rázvoru, či odlišnosti GTX a pohonu 4×4.
Test Volkswagen ID. Buzz LWB a GTX: Karoséria a dizajn
Dizajnu ID. Buzzu ako takému sa už venovať nebudeme, keďže sme ho rozoberali už niekoľkokrát v predchádzajúcich testoch. Tentokrát sa zameriame priamo na odlišnosti verzie s dlhým rázvorom, resp. športovej verzie GTX.

Ako teda vyplýva už z názvu, ID. Buzz Long, alebo v skratkách LWB (anglicky long wheelbase) či LR (nemecky lang Radstand) prichádza s rázvorom predĺženým o dodatočných 250 mm a celkovou dĺžkou 4 962 mm.
Na rozdiel od spaľovacieho modelu Multivan s predĺženým zadným previsom, či modelov Transporter / Caravelle, ktoré bývali predĺžené až v zadnom blatníku a šírka bočných dverí sa nemenila, VW ID. Buzz predĺžili najmä v mieste zadných bočných posuvných dverí.

Zatiaľ čo krátka verzia má otvor bočných dverí na úrovni 757 mm, dlhá ponúkne až 948 mm. Na ich úplné otvorenie ale musíte mať zatvorené zadné bočné okienka, ktoré sú tiež novinkou oproti krátkemu variantu. Tie sa najprv vyklopia a následne zasunú, sú ovládané elektricky klasickým tlačidlom na výplni dverí.
Ako vidno aj na titulnom zábere, zadná časť predĺženého modelu je o malý kúsok vyššie, takže aj nakladacia hrana batožinového priestoru sa zvýšila z 632 mm pri krátkom na 636 mm pri dlhom ID. Buzze. Zmeny týkajúce sa interiéru si prejdeme v príslušnej časti testu.
Čo sa týka dizajnových zmien verzie GTX, tie sú skôr kozmetické. Predný nárazník s čiernou mriežkou na prívod vzduchu v dizajne včelích plástov dostal aj nové prvky na vedenie vzduchu v štýle GTX. Do nárazníka sú na krajoch integrované svetlá pre denné svietenie.
Exkluzívne pre GTX potom pribudol aj nový odtieň farby Cherry Red, ktorý sa ponúka buď v jednofarebnom vyhotovení, alebo v dvojfarebnom so striebornou vrchnou časťou. Za nás hlasujeme sa dvojfarebný ID. Buzz za každých okolností.

Ďalšou novinkou v ponuke je možnosť voľby panoramatického strešného okna pre modely s dlhým rázvorom. To je možné aj elektrochromaticky zatemniť, podobne ako v prípade Volkswagenu ID.7.
Jazdné vlastnosti
Z pohľadu jazdných vlastností by na prvý pohľad mala víťaziť štvorkolka, no nemusí to tak byť v každom prípade. Najlepšiu obratnosť, ľahkosť či agilitu ponúkne neprekvapivo krátky ID. Buzz, ktorý je o takmer pol tony ľahší od ťažkého LWB GTX. To dokáže už pri obsadení dvomi osobami hravo prekročiť tri tony a maximálna hmotnosť dosahuje 3,4 tony.

Túto hmotnosť potom cítite v každej zákrute, pracuje sa s ňou inak než v prípade žltých dvojičiek. Predný elektromotor u GTX naopak pridáva vyššiu stabilitu pri výjazde zo zákrut, aj lineárne v pozdĺžnom smere.
S ťažkým off-roadom ale nepočítajte, štvorkolka má rovnakú svetlú výšku ako zadokolka. V oboch prípadoch ale budú limitom trakcie skôr pneumatiky, než samotný pohon zadnej vs. oboch náprav.

Ďalšou daňou za prítomnosť predného elektromotora je horší polomer otáčania. S elektromotorom medzi prednými kolesami ich tak nedokážete vytočiť do takých uhlov ako v prípade zadokoliek. Zatiaľ čo krátky ID. Buzz s pohonom zadnej nápravy je na svoju dĺžku a priestor až neuveriteľne obratný, s dlhým GTX budete musieť manévrovať na viackrát.

Rečou čísel, krátky Volkswagen ID. Buzz RWD ponúkne polomer otáčania 11,1 metra, dlhý s pohonom zadnej nápravy 11,8 m, zatiaľ čo 4×4 GTX Long až 13,4 m. Ako optimálny kompromis tak vzhľadom na odseky vyššie vychádza práve zadokolka s dlhým rázvorom.
Rozdiel je aj v naladení podvozku. Vo všetkých prípadoch ide o klasický pružinový podvozok bez adaptívnych tlmičov. Ten v GTX je však naladený o niečo tvrdšie, zodpovedajúc charakteru športovej verzie. Spolu s 20-palcovými kolesami (oproti štandardným 19-palcovým) je rozdiel signifikantný. Do najväčších 21-palcových diskov by sme na Slovensku určite nešli.

Za najslabší článok platformy MEB ale považujeme bubnové zadné brzdy, resp. ich použitie vo veľkých a ťažkých autách. Vozidlo s výkonom 340 koní a maximálnou hmotnosťou 3,4 tony síce brzdí hlavne rekuperáciou a dostatočne nadimenzovanými prednými kotúčovými brzdami – ale práve použitie zadných bubnových bŕzd je dôvodom obmedzenia maximálnej rýchlosti, či ťažnej kapacity. Veľká škoda, že platforma neumožňuje aspoň pre väčšie modely ako Enyaq, ID.7 či ID. Buzz, a dvojnásobne ich výkonné deriváty, aplikáciu kotúčových bŕzd vzadu.
Test Volkswagen ID. Buzz Long: Interiér a 7-miestna verzia
Tie najpodstatnejšie zmeny pre viacpočetné rodiny však prichádzajú vnútri. Osobný VW ID.Buzz bol doteraz k dispozícii len krátky a zároveň – päťmiestny so zadnou trojmiestnou lavicou delenou v pomere 40:60 v druhom rade (2/3), po novom však aj pre krátky model môžete zvoliť aj šesťmiestnu konfiguráciu s dvomi samostatnými sedadlami v druhom a treťom rade (2/2/2).
ID. Buzz s dlhým rázvorom ponúka rovnako päť- a šesťmiestnu verziu, navyše však pridáva aj sedemmiestnu s trojmiestnou lavicou v druhom rade a dvoma samostatnými sedadlami v treťom rade (2/3/2). Sedadlá v druhom rade sa dajú pozdĺžne posúvať o 150 mm (štandardný rázvor) alebo 200 mm (dlhý rázvor).
Ďalším podstatným benefitom je viac miesta v druhom rade sedadiel, a to práve vďaka predĺženému rázvoru. Keďže narástol o 250 mm, tento nárast cítime práve v kabíne na druhom a treťom rade sedadiel.
Sedadlo predného spolujazdca, vonkajšie sedadlá v druhom rade a sedadlá v treťom rade sú štandardne vybavené kotviacimi bodmi ISOFIX pre detské sedačky.

Dobrých správ nie je nikdy dosť a pre krátky aj dlhý ID. Buzz pribudli tak žiadané výduchy ventilácie/klimatizácie pre zadných pasažierov. Rozpálená veľkopriestorová kabína sa v prípade len predných výduchov nestíhala dostatočne chladiť a cestujúci vzadu tak celkom trpeli. Bohužiaľ však 5-miestna konfigurácia zostáva naďalej bez nich.

V prednej časti interiéru je viac-menej všetko tak ako bolo. Zmenili sa niektoré obkladové prvky, bohužiaľ však stále ide o lacné plastové napodobeniny. Zmenu by si zaslúžil aj strieborný plast po obvode prístrojovej dosky, pretože sa pri ostrom slnečnom žiarení dokáže nepríjemne odrážať do očí vodiča.
Inak je ale priestor predných aj zadných cestujúcich navrhnutý výborne, disponuje aj množstvom odkladacích priestorov, či USB-C nabíjacích portov.
Infotainment MIB 5.x a asistenčné systémy
Jednou z najpodstatnejších zmien od modelového roku 2025, ktoré sa najviac dotýka používateľa, je nová verzia rozhrania infotainmentu MIB 5. Uhlopriečka displeja narástla z 12,0″ na 12,9″, dôležitou inováciou prešiel softvér. Časté sťažnosti na zasekávanie a pomalé reakcie tak už budú patriť do minulosti.

Podstatné vylepšenie predstavuje funkcia možnosti manuálneho predhrievania batérie. Tá ohrieva batériu pri príprave na nabíjanie jednosmerným prúdom aj v chladnom počasí, čím nedochádza ku obmedzeniu nabíjacieho výkonu kvôli podchladenému akumulátoru. Zachovaná zostáva aj funkcia automatického predohrevu pri zadaní nabíjacej stanice ako cieľa do navigácie.
Veľkú pochvalu si zaslúži aj súbor asistenčných systémov pod názvom Travel Assist, ktorý rozpoznáva dopravné značky a využíva navigačné údaje na to, aby v prípade potreby automaticky predvídal a plynulo upravoval rýchlosť vozidla. Napríklad pred vjazdom do zastavanej oblasti, pred zákrutami, či kruhovými objazdami priebežne znižuje rýchlosť vozidla na hodnotu vhodnú pre prejazd konkrétneho úseku.

Tým bol však vybavený len dlhý žlto-biely ID. Buzz. Z nepochopiteľných príčin pri konfigurácii vrcholného GTX nezaškrtli túto položku, ktorá posúva cestovanie na dlhé vzdialenosti na úplne inú úroveň komfortu.
Rovnako tak pri červenom GTX nebola priplatená ani 360-stupňová kamera. Zatiaľ čo pri krátkom ID. Buzze si so zadnou kamerou ešte ako-tak vystačíte, dlhý variant, tobôž GTX s horším polomerom otáčania si ju priam žiada – pri manévrovaní vám pomôže každý centimeter.
Batožinový priestor
Väčšia dĺžka sa pochopiteľne prejavila aj na batožinovom priestore. Zatiaľ čo krátky Buzz ponúkne objem 1 121 litrov, predĺžená verzia Long až 1 340 litrov. Štvorkolka z miesta neuberie, keďže motor vzadu je rovnaký.
Uvedené parametre platia samozrejme pre východiskové usporiadanie s dvomi radmi sedadiel. 6- alebo 7-miestna verzia po rozložení tretieho radu ponúkne objem 306 litrov, ktorý je vďaka pravidelnému tvaru dobre využiteľný. So sklopeným 2. aj 3. radom potom môžete do kabíny naložiť objem takmer 2,5 kubíka.
Pohonné ústrojenstvo VW ID Buzz
Ku zmenám došlo aj „pod kapotou“, hoci v tomto prípade to bude skôr ložnou plochou. Model ID. Buzz sa totiž po 30 rokoch vrátil ku koreňom z pohľadu koncepcie pohonu – motor uložený vzadu pod podlahou a pohon zadnej nápravy, ktorý vydržal v ponuke Volkswagenu až do roku 1992. Vďaka menším rozmerom elektromotora a jeho príslušenstva však nezaberá podstatnú časť nákladového priestoru na rozdiel od jeho predkov VW Transporter generácie T1, T2 a T3.

Zatiaľ čo doteraz disponovala verzia Pro motorom APP310 s výkonom 150 kW (204 koní) a krútiacim momentom 310 Nm, od minulého roka dostala novú a výkonnejšiu pohonnú jednotku. Kolesá zadnej nápravy poháňa elektromotor APP550 s výkonom 210 kW (286 k), ktorý si odbil premiéru spolu s modelom Volkswagen ID.7, v prípade ID.Buzzu však má zvýšený maximálny krútiaci moment až na úroveň 560 Nm.
Najvýkonnejší ID. Buzz GTX potom disponuje aj predným asynchrónnym motorom s označením AKA150. Ten dosahuje maximálny výkon 80 kW (109 k), kombinovaný výkon pohonného ústrojenstva je 250 kW, čo je o 100 kilowattov viac v porovnaní so staršou verziou.
Vďaka vysokému výkonu a pohonu všetkých kolies 4MOTION sa zvýšila aj maximálna hmotnosť prívesu. ID. Buzz s dlhým rázvorom má maximálnu hmotnosť prívesu stanovenú na 1 600 kg. Zadokolky potom ponúknu 1 200 kg (RWD, krátky rázvor), resp. 1 000 kg (RWD, dlhý rázvor). Tu dlhý model s pohonom zadnej nápravy zaostáva.
Z pohľadu ťažnej kapacity (až 1 800 kg) a zrýchlenia (6,1 s) potom jednoznačne víťazí GTX v kombinácii s krátkym rázvorom – teda variant s najlepším pomerom výkonu ku hmotnosti.

Medzi nami testovanými verziami potom taktiež dominuje (dlhý) VW ID. Buzz GTX, ktorý ponúkne zrýchlenie z 0-100 km/h za 6,4 sekundy. Dlhý Buzz Pro s novým motorom to zvládne za 7,9 s; krátky starší model 2023 s hodnotou 10,2 sekundy má väčší odstup. Stále však ide o vysoko nadpriemernú dynamiku na rodinnú dodávku, či MPV.
Test 2025 Volkswagen ID. Buzz GTX Long: Batéria a nabíjanie
Donedávna ponúkol VW ID Buzz výlučne 82 / 77 kWh akumulátor (hrubá / využiteľná kapacita). Ponuka sa však po novom rozšírila a model krátkym rázvorom prichádza aj s menšou 63 / 59 kWh baterkou, zatiaľ čo batéria pre krátku verziu Pro a GTX SWB narástla na 84 kWh (využiteľná kapacita 79 kWh).

ID. Buzz s dlhým rázvorom (Pro aj GTX LWB) potom dostanete výlučne s ešte väčšou batériou s kapacitou 91 kWh (využiteľná kapacita 86 kWh). Tá umožňuje DC nabíjanie výkonom 200 kW, čo znamená nabitie z 10 na 80 % SoC za 26 minút.
Nabíjacia krivka
Nabíjanie sme samozrejme vyskúšali aj my, a to rovno na najvýkonnejšej nabíjacej stanici od ZSE Drive. Pohľad na nabíjaciu krivku prezradí, že výrobcom udávaný maximálny DC nabíjací výkon (200 kW) sa nám podarilo ešte prekročiť – dosiahli sme až 202,5 kW.

Výrobcom udávaný čas nabitia Volkswagen ID. Buzz s 91 kWh akumulátorom z 10-80 % SoC na úrovni 26 minút sme však počas tohto merania len tesne nedosiahli. Referenčné nabíjanie z 10 na 80 % nám trvalo 26,5 minúty, pri čom dôvod priamo súvisí s jednou z hlavných nevýhod 400 V architektúry. Na dosiahnutie vysokého nabíjacieho výkonu (kW) totiž kvôli nižšiemu napätiu (V) treba o to vyšší prúd (A). To znamená vyššie straty, aj vo forme tepla. Práve toto veľké teplo sa stalo príčinou „zárezov“ v nabíjacej krivke, kedy došlo ku obmedzeniu nabíjacieho prúdu z dôvodu vysokej teploty na konektore – až 80 stupňov Celzia.
Našťastie si však ID. Buzz dokázal krivku premapovať a výsledný čas sa líši len minimálne. Prvých 100 kilometrov dodatočného WLTP dojazdu sa nám dobilo po 6 minútach nabíjania. Zvýšenie dojazdu o 200 kilometrov zaberie cca. 15 minút.
Test Volkswagen ID. Buzz GTX LWB: Spotreba a dojazd
Výrobca udáva pre nami testovanú konfiguráciu Volkswagen ID. Buzz GTX kombinovanú spotrebu 20,9 kWh / 100 kilometrov a dojazd až 455 kilometrov. V praxi s ním nie je problém jazdiť pod 20 kWh / 100 km, no na diaľnici vplyvom veľkej karosérie spotreba rýchlo stúpa.

Náš klasický test spotreby odzrkadľuje bežný denný režim v podobe referenčného 30 km okruhu z Bratislavy cez okolité obce a naspäť do mesta. V tomto prímestskom režime vozidlo dosiahlo spotrebu 14,2 kWh / 100 km, pri čom vonkajšia teplota sa pohybovala na 25 stupňoch Celzia. Tempo jazdy bolo na hranici maximálnej povolenej rýchlosti, teda približne 50 km/h v obci a 90 km/h mimo obce, jazdný štýl plynulý. V takomto jazdnom režime by sa reálny dojazd mohol pohybovať na úrovni okolo 605 kilometrov.
Porovnanie spotreby prímestský okruh 2025 - letné pneu | |||
---|---|---|---|
Vozidlo | Spotreba | Teoretický el. dojazd | Vonkajšia teplota |
Renault 5 E-Tech comfort range | 9,5 kWh / 100 km | 547 km | 21 °C |
Ford Puma Gen-E | 10,0 kWh / 100 km | 436 km | 29 °C |
Alfa Romeo Junior | 10,8 kWh / 100 km | 470 km | 28 °C |
Renault 4 E-Tech comfort range | 11,4 kWh / 100 km | 456 km | 30 °C |
Tesla Model Y Juniper AWD | 11,4 kWh / 100 km | 657 km | 22 °C |
Volkswagen ID.3 Pure | 11,5 kWh / 100 km | 478 km | 7 °C |
Škoda Enyaq 85x | 11,5 kWh / 100 km | 670 km | 18 °C |
Ford Capri AWD | 12,0 kWh / 100 km | 658 km | 20 °C |
Hyundai Kona Electric+ | 12,4 kWh / 100 km | 527 km | 25 °C |
Kia EV3 | 12,5 kWh / 100 km | 624 km | 30 °C |
Audi S6 e-tron Avant | 13,3 kWh / 100 km | 714 km | 22 °C |
Peugeot E-308 SW | 13,6 kWh / 100 km | 374 km | 14 °C |
Hyundai Ioniq 5 AWD N Line | 13,9 kWh / 100 km | 576 km | 17 °C |
Volvo EX90 Performance AWD | 14,0 kWh / 100 km | 764 km | 31 °C |
Volkswagen ID. Buzz GTX Long | 14,2 kWh / 100 km | 605 km | 25 °C |
Mercedes-Benz EQS 500 4MATIC | 15,0 kWh / 100 km | 787 km | 14 °C |

Samozrejme sme novinku GTX vyskúšali aj na diaľnici, keď sme absolvovali trasu po diaľnici D4. Tam pri obvyklej priemernej rýchlosti 120 km/h bola spotreba VW ID Buzz GTX na diaľnici na úrovni 23,5 kWh / 100 km, čo znamená reálny diaľničný dojazd 365 kilometrov. Samozrejme sme absolvovali cestu po úseku tam aj späť, aby sme eliminovali vplyv prevýšenia, či vetra. Vonkajšia teplota sa pohybovala okolo 23 stupňov Celzia.
Porovnanie spotreby VW ID Buzz Pro / Pro Long / GTX Long
Pozreli sme sa aj na porovnanie spotreby medzi jednotlivými verziami Volkswagen ID. Buzz. Všetky tri vozidlá absolvovali za sebou rovnakú trasu po obciach a okreskách, pri čom prvé išlo GTX, druhý krátky ID. Buzz SWB a túto veselú kolónu uzatváral dlhý Buzz LWB. Vozidlá išli za sebou v dostatočný odstupoch, aby si nerobili závetrie a neovplyvňovali tak aerodynamický odpor.
Výsledky prekvapili, no zároveň prinášajú logické rozuzlenie. Najlepšiu spotrebu pochopiteľne dosiahol najľahší a najmenej výkonný model, starší VW ID. Buzz SWB modelového roku 2023. Podarilo sa mu dosiahnuť spotrebu veľmi príjemných 14,1 kWh / 100 km. Zároveň má ale najmenší akumulátor a tak napriek nižšej spotrebe neposkytne dlhší dojazd.

O 10 % vyššiu spotrebu sme namerali najvýkonnejšiemu a najťažšiemu VW ID. Buzz GTX s pohonom 4×4. Ten ukazoval spotrebu 15,5 kWh / 100 km. Najvyššiu hodnotu potom prekvapivo dosiahol štandardný dlhý ID Buzz Long, a to až 16,9 kWh / 100 km. Vysoký podiel na tom bude mať fakt, že vozidlo uzatvárajúce kolónu dvakrát predbiehalo iného účastníka cestnej premávky. Rozdiel v spotrebe medzi zadokolkou a štvorkolkou sa však javí ako zanedbateľný – a to aj preto, že predný elektromotor sa pripája len v prípade potreby.
Technické údaje Volkswagen ID. Buzz GTX LWB
Rozmery (dĺžka x šírka x výška) | 4 962 x 1 985 x 1 907 mm, rázvor 3 239 mm |
Svetlá výška | 158 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 902 kg |
Celková hmotnosť | 3 400 kg |
Maximálna hmotnosť prívesu | 750 kg nebrzdený, 1 600 kg brzdený |
Koeficient odporu vzduchu (cx) | 0,285 |
Maximálny výkon elektromotora | 250 kW (340 k), pohon oboch náprav (AWD) |
Krútiaci moment | 560 Nm |
Kombinovaná spotreba (WLTP) | 20,9 kWh / 100 km |
Kombinovaný dojazd (WLTP) | 455 km |
Maximálna rýchlosť | 160 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 6,4 s |
Kapacita batérie | 86 kWh (91 kWh využiteľných) |
Maximálny výkon DC nabíjania | 200 kW |
Výkon palubnej AC nabíjačky | 11 kW |
Objem batožinového priestoru | 306 / 1 340 / 2 469 l |
Cena testovaného vozidla | 84 378 € |
Test Volkswagen ID. Buzz GTX LWB: Cena a konkurencia
Základný variant krátkeho Volkswagen ID. Buzz Basis s menším akumulátorom (využiteľná kapacita 59 kWh) a pohonom zadnej nápravy s výkonom 125 kW štartuje na cene 36 990 € bez DPH. Štvorkolka GTX s krátkym rázvorom, 79 kWh akumulátorom a dvojnásobným výkonom 250 kW začína na 58 500 € bez DPH.

Najdlhší dojazd až do 487 kilometrov ponúkne predĺžený Volkswagen ID. Buzz Pro Long, ktorého cena začína od 48 430 € bez DPH. Dlhé GTX kúpite od 60 110 eur bez DPH, avšak cena nami testovaného vozidla s príplatkami (no bohužiaľ bez balíka asistentov Travel Asisst, sledovania mŕtveho uhla, či 360-stupňovej kamery) sa vyšplhala na 68 600 € bez DPH, resp. 84 378 eur s DPH.

Za konkurenciu môžeme považovať napríklad Ford E-Transit Custom Kombi, čo je však osobná dodávka takmer o triedu väčšia – ide o dvojičku väčšieho modelu Volkswagen Caravelle. Ponúkne výlučne akumulátor s kapacitou 64 kWh a cenu od 42 890 € bez DPH.
Vplyvom vyššej spotreby úžitkovej platformy a väčšej karosérie dosiahne kombinovaný dojazd 306 km. Naopak ale dokáže poskytnúť aj 8 či 9 miest na sedenie a väčší batožinový priestor.

Podobne medzi väčšími osobnými vanmi nájdeme aj Mercedes-Benz EQV, ktorý však už budúci rok nahradí dvojica modelov VLE a VLS postavených na novej platforme. Rovnako má ponuku obohatiť aj elektrická verzia futuristického MPV Hyundai Staria a čoskoro na náš trh dorazí aj Kia PV5.
Galéria
Záverečné hodnotenie
Na tom, ktorá farebná kombinácia je pre Volkswagen ID. Buzz najvhodnejšia, by sme sa možno nezhodli ani v redakcii a už vonkoncom vám v tom nebudeme radiť. Vyzerá výborne v pomelovej žltej, oranžovej metalíze či tyrkysovej metalíze v kombinácii s bielou, ale aj červenej so striebornou vrchnou časťou. Zhodneme sa však na tom, že by mal byť dvojfarebný.
Ale akú verziu zvoliť? Záleží od vašich priorít. Najlepšiu obratnosť poskytne krátky ID. Buzz, ktorý je zároveň aj najlacnejší a má najnižšiu spotrebu. Jazdiť aj parkovať v meste s ním je brnkačka a ak v ňom nepotrebujete voziť 7 ľudí alebo veľa batožiny, sadne vám najlepšie. Rozhodne ale zvážte príplatok len niečo cez 1 000 eur za 6-miestnu verziu aj v prípade, ak tretí rad sedadiel nepotrebujete. Také auto bude mnohonásobne lepšie predajné do budúcna, okrem tretieho radu sedadiel v balíku dostanete aj výduchy klimatizácie pre druhý a tretí rad sedadiel a zároveň má vzadu väčšie bubnové brzdy.

Zlatú strednú cestu predstavuje predĺžený VW ID. Buzz Pro Long, ktorý ponúkne kus auta navyše za minimálny príplatok. Okrem karosérie dostanete aj väčší akumulátor a najdlhší dojazd spomedzi ponuky. Nad rámec vyššie spomenutého má dlhá verzia s tromi radmi sedadiel väčšie aj predné brzdy. Ponúka najlepší pomer cena/protihodnota, no pozor ak chcete ťahať ťažký príves – ako napríklad loď, koňa, či karavan.
Práve dlhá zadokolka ponúkne najnižšiu ťažnú kapacitu, a to len 1 000 kg. Pre všetkých, ktorí potrebujú ťahať ťažké prívesy je tu verzia GTX s pohonom 4×4. Ten vás veľmi do terénu nezoberie, no prináša poriadny výkon, lepšiu stabilitu aj zosilnenú karosériu. Nemusíte sa báť ani prehnane vysokej spotreby oproti zadokolkám, napriek vyššej hmotnosti. Jeho cenovka ale razom vystrelí o poriadnu cifru smerom hore, čo nemusí predstavovať pre každého adekvátnu protihodnotu.
✅ Klady
- jedinečný dizajn
- veľmi dobré jazdné vlastnosti
- vysoký výkon
- na dodávku solídny dojazd
- krátky čas nabitia
❌ Zápory
- horšie manévrovanie v tesných priestoroch pri GTX LWB
- bubnové brzdy vzadu
- príplatok za verziu 4×4 takmer 15-tisíc eur