Otázku, či je práve elektrický Renault 5 najštýlovejším elektromobilom na trhu si budete musieť zodpovedať sami. Zatiaľ sme ešte ale nestretli nikoho, komu by sa nepáčil. Test Renault 5 E-Tech ale okrem dizajnových vychytávok odhalí aj jeho technickú a praktickú stránku.
Štart mal výborný, Renault 5 E-Tech už krátko po uvedení získal titul Európskeho Auta Roka 2025. Na tróne vystriedal svojho väčšieho súrodenca Renault Scenic, ktorý toto ocenenie získal v roku 2024.

Práve 5ka sa stala prvým vozidlom postaveným na novej platforme AmpR Small. Na jar 2025 k nej pribudol aj väčší (taktiež retro) elektromobil Renault 4 E-Tech a na cesty sa onedlho dostane aj nový Nissan Micra, ktorý je do veľkej miery len prezlečeným R5. Už na prvý pohľad je však jasné, komu to svedčí viac. Adaptácia elipsoidných liniek Micry do hranatého dizajnu nebola šťastným riešením.
Test Renault 5 E-Tech: Karoséria a dizajn
Názvom aj retro dizajnom novinka nadväzuje na prvú generáciu Renault 5, ktorá bola vo svojej dobe skutočným bestsellerom. Hranaté línie, tvar predných svetiel aj masky, skosenie zadnej časti či zvislé zadné svetlá sú jednoznačným odkazom pôvodného modelu z roku 1972.

Pri prestavení sériovej podoby Renault 5 E-Tech nás veľmi potešilo, že rozdiely od konceptu z roku 2021 sú len minimálne. Častokrát sa totiž medzi krásnym konceptom a sériovou podobou modelu udeje veľa zmien, ktoré mu uberajú na atraktivite.
V prípade R5 ide vyslovene o kozmetické zmeny z dôvodu splnenia cestných predpisov či zjednodušenia výrobných procesov. Hlavné línie aj dizajnové prvky zostali zachované, rovnako aj svalnaté proporcie malého autíčka s veľkými kolesami široko od seba.

Rozšírené blatníky a vysoký pontón karosérie znamenajú nižšie presklenie. Napriek tomu je výhľad z vozidla slušný. Aj kvôli nim sa zadná kľučka dverí presťahovala do rohu zadných bočných okien.
Prirodzene mu to najviac svedčí vo svetlých pastelových farbách (v kombinácii s čiernou strechou), ktoré taktiež nadväzujú na pôvodnú R5. Nami testované vozidlo v tmavomodrej metalíze so zlatou matnou lištou je na druhú stranu veľmi elegantné.

Odkazy na Francúzsko napríklad nájdeme aj vo vrcholných predných svetlách, ktoré ukrývajú malú francúzsku trikolóru. Okrem nej je potom veľmi efektný aj svetelný podpis v tvare štvorca s prerušenými stenami – podobne ako logo nášho webu :-). Ten je vytvorený podsvietenou svetelnou mriežkou a kopíruje tvar denného svietenia v prednom nárazníku.
Štýlové označenie dizjanovým logom „5“ sa podarilo zakomponovať aj do zadnej časti vozidla, kde je táto číslica umiestnená v horizontálnej lište spájajúcej zadné svetlá.

Čerešničkou na torte je potom svetelný panel s logom „5“ na prednej kapote. Ten vás svetelným prechodom privíta pri odomknutí vozidla a zároveň zobrazuje stav nabitia akumulátora v podobe 5 paličiek, každá po 20 %.
Podvozok a jazdné vlastnosti
Mnohí elektromobilisti sú presvedčení, že dobre jazdiaci elektromobil musí byť len zadokolka alebo štvorkolka. V prípade väčších a ťažších elektromobilov to tak obvykle býva, no menšie elektroautá majú obvykle motor vpredu a pohon prednej nápravy. Rovno môžeme prezradiť, že Renault 5 E-Tech je za nás asi najlepšie jazdiaci elektromobil s predným pohonom.

Iste, má svoje limity a prenos výkonu na vozovku z dôvodu odľahčenej prednej nápravy pri rozbehu môže byť limitovaný. Logicky tak nebude šprintovať ako elektromobily s pohonom zadnej nápravy. Na prehrabnutie kolies ale naozaj musíte skombinovať klzký povrch a prudké stlačenie pedálu akcelerátora. Relatívne ľahké a malé autíčko si s predným náhonom vystačí.
Samotné riadenie by si však zaslúžilo trošku väčšiu dávku presnosti, či tuhosti. Nie je zlé, ale s takýmto podvozkom by sa dalo pracovať ešte lepšie.

Neobvykle na túto triedu totiž výrobca aplikoval viacprvkovú zadnú nápravu, ktorá sa zvyčajne vyskytuje na vozidlách vyšších tried. Tá prispieva k výbornej ovládateľnosti a jazdným vlastnostiam, ktorým prispieva aj nízke ťažisko. Jazdiť s týmto autom dynamicky je naozaj zábava. Podvozok je nastavený skôr tvrdšie, náklony karosérie sú minimálne. Stále však poskytuje dostatočný komfort aj na horších slovenských cestách.

Toto zrejme optimálne naladenie podvozku sa podarilo docieliť aj unifikáciou rozmeru kolies, a teda nebolo nutné robiť kompromisy pri ladení podvozku pre rôzne rozmery. Hoci si môžete vybrať z rôznych dizajnov diskov, 18-palcové kolesá sú jedinou voľbou pre všetky verzie modelu. Pneumatiky majú rozmer 195 / 55 R18 a v praxi práve tie sa ukazujú byť viac limitujúce, než podvozok samotný.
Test Renault 5 E-Tech: Interiér a infotainment
„Päťka“ nestráca štýl ani po usadnutí do interiéru. Nadčasový dizajn nezostarne ani po rokoch. Pohľadu dominuje horizontálne orientovaná prístrojová doska. Tá má pred spolujazdcom vertikálne prešívanie, ktoré opäť raz evokuje svojho historického predchodcu.

Namiesto čalúnenia palubnej dosky látkou by sme však volili umelú kožu, ktorá je odolnejšia a praktickejšia na údržbu. A to už či ide o prach, mastnotu, alebo pokojne aj rozliaty nápoj. Nad ním sa nachádza pásik ambientného podsvietenia v žltej farbe. Výduchy ventilácie potom pripomínajú svetelný podpis denného svietenia lepšej verzie.
Hoci sme hranatejší tvar volantu vyčítali či už Audi, Peugeotu, alebo Volvu EX30, tak volant v Renaulte je naopak veľmi dobrý. Drží sa príjemne, má optimálnu hrúbku aj rozmer. Horšie je to s počtom podvolantových páčok, po pravej strane ich nájdete až tri (volič smeru jazdy, páčka stieračov, ovládač rádia).

Digitálny prístrojový štít má v základe uhlopriečku 7″, od verzie Techno 10″. Centrálny displej infotainmentu má naopak vždy uhlopriečku 10″, do základného výbavového stupňa Evolution si však lepší variant nepriplatíte. Ten sa líši prítomnosťou navigácie a služieb Google, či AI hlasového asistenta Reno (v tvare loga automobilky). Funkcie umelej inteligencie majú byť čoskoro dostupné aj v slovenčine.
Automatická klimatizácia je súčasťou štandardnej výbavy, v tejto triede však neprekvapí, že je vždy jednozónová. K dispozícii je aj vyhrievanie predných sedadiel či volantu.

Priestoru vpredu je viac než dostatok a dobrú pozíciu si tu nájde každý. Športovo tvarované a ergonomicky veľmi príjemné predné sedadlá však môžu prekážať širším postavám kvôli výraznému bočnému vedeniu. V niektorých verziách je ich poťah vyrobený zo 100 % recyklovateľných materiálov.
Ako sme už spomenuli pri prvých jazdách, vzadu miesta na rozdávanie nie je. Horšie to je s priestorom pre nohy zadných pasažierov, ktorý postačuje maximálne pre menšie postavy.

Dôvodom je aj vysoká podlaha, pod ktorou je umiestnená baterka. Ak plánujete vzadu voziť na dlhé cesty vyšších cestujúcich, riešenie môže predstavovať voľba príbuzného elektromobilu Renault 4 E-Tech s dlhším rázvorom a väčším priestorom pre hlavy zadných pasažierov.
Zaujímavá je tmavá stropnica s geometrickým vzorom. Paradoxne však na nás pôsobila trochu rušivo – periférne vnímate „čosi“, čo tam obvykle nebýva. To ale bude asi iba otázka zvyku.

Vtipným (a veľmi francúzskym) detailom je držiak na bagetu, ktorý je súčasťou originálneho príslušenstva. Dá sa použiť napríklad aj ako „váza“ na kyticu. V praxi sa skôr hodí ak niekto vo vozidle cestuje sám, alebo s jedným dieťaťom vzadu. Značne totiž zasahuje do priestoru pre nohy spolujazdca, a tak sme ho celkom rýchlo zložili dole. Podobný nápad pred časom predstavila Lancia Ypsilon ktorá má zase na stredovom tuneli držiak na pizzu.
Batožinový priestor
Renault 5 E-Tech ponúkne batožinový priestor s objemom 277 litrov. Sklopením operadiel zadných sedadiel sa dá batožinový priestor zväčšiť až na objem 959 litrov.
Veko batožinového priestoru je mimoriadne ľahké. Možno aj z toho dôvodu nie je k dispozícii jeho elektrické ovládanie. Logicky tu potom nenájdeme predný batožinový priestor (frunk), ako je už pri vozidlách s motorom umiestneným vpredu zvykom.
Pohonné ústrojenstvo
Renault 5 E-Tech sa vyrába v troch variantoch pohonu, vždy však ide o motor uložený vpredu a pohon prednej nápravy. Základná verzia s výkonom 70 kW (95 koní) sa na Slovensku nepredáva. U nás ponuka štartuje prostrednou verziou s výkonom 90 kW (122 koní) a vrchol ponuky predstavuje nami testovaný variant s výkonom 110 kW (150 koní).

Športový derivát Alpine A290 potom ponúkne dva výkonové stupne. Verzie GT a GT Premium poskytujú výkon 130 kW, zatiaľ čo verzie GT Performance a GTS disponujú výkonom až 160 kW.

Značka Alpine však na Slovensku nemá oficiálne zastúpenie a jeho otvorenie sa zatiaľ ani do budúcna neplánuje. Záujemcovia o kúpu sa dovtedy môžu obrátiť na oficiálne predajné miesta napríklad v Českej republike.

Čerešničkou na torte je potom R5 Turbo 3E, s ktorým má ale bežné elektroauto Renault 5 E-Tech spoločného len veľmi málo. Úplne iná platforma pracuje pod 800 V napätím, ponúkne výkonnejší akumulátor a tento športový špeciál má pohon zadnej nápravy.
Test Renault 5 E-Tech: Batéria a nabíjanie
Okrem výkonu sa jednotlivé verzie Renault 5 líšia aj kapacitou akumulátora, vo všetkých prípadoch však ide o lítium-íonovú batériu s chémiou NMC (nikel-mangán-kobalt). Od marca 2025 sú akumulátory pre tento model vyrábané vo Francúzsku, čím sa výrobca snaží lokalizovať výrobu v Európe.

Základná verzia Renault 5 E-Tech urban range má kapacitu akumulátora 43 kWh (40 kWh využiteľných) a kombinuje sa so slabšou (na SK nedostupná) a prostrednou výkonovou verziou. Nami testovaná vrcholná verzia Renault 5 E-Tech comfort range ponúkne akumulátor s kapacitou 55 kWh (využiteľná kapacita batérie 52 kWh).
Maximálny DC nabíjací výkon Renault 5 E-Tech comfort range dosahuje hodnotu až 100 kW. Slabšej urban range postačí 80 kW a vo Francúzsku sa dokonca predáva aj variant bez DC nabíjania. Tieto parametre sú v danej kategórii B-segmentu na veľmi dobrej úrovni. Všetky verzie sú vybavené trojfázovou palubnou AC nabíjačkou s výkonom 11 kW.

Batéria je vybavená aj predohrevom, ktorý sa spúšťa automaticky cez navigáciu od Google (po zadaní nabíjačky ako cieľa v navigácii). Funkcia ohrieva batériu pri príprave na nabíjanie jednosmerným prúdom aj v chladnom počasí, čím sa rýchlosť nabíjania neznižuje z dôvodu nízkej teploty batérie. Ak plánujete jazdiť aj v zime na rýchlonabíjačky, určite si priplaťte aspoň za verziu Techno, ktorá je vybavená navigáciou. Inak si predohrev akumulátora neaktivujete, hoci fyzicky je vo vozidle prítomný.
Renault 5 E-Tech je vybavený aj obojsmernou palubnou nabíjačkou s technológiou V2G (vehicle-to-grid) aj V2L (vehicle-to-load). V2G (zapojenie vozidla do siete ako poskytovateľa energie) však na Slovensku z legislatívnych dôvodov zatiaľ fungovať nemôže. Na druhú stranu, V2L umožňuje vozidlu cez adaptér napájať akékoľvek externé zariadenie energiou zo svojho akumulátora. Napájanie pri 220 V bude možné až do výkonu 3,7 kW.
Nabíjacia krivka Renault 5 E-Tech
Nabíjanie sme samozrejme vyskúšali na nabíjacej stanici od ZSE Drive. Pred príchodom na nabíjačku sme mali samozrejme aktivovaný predohrev batérie. Pohľad na nabíjaciu krivku prezradí, že výrobcom udávaný maximálny DC nabíjací výkon (100 kW) sa nám podarilo ešte prekročiť.

Uvádzaný maximálny nabíjací výkon sa priebežne lineárne klesá a nad úrovňou 200 kW sa udrží až takmer do 80 % SoC. V rozmedzí 10-80 % dosahuje priemerný výkon 73 kW.
Výrobca udáva neštandardný údaj o čase nabitia v rozmedzí 15-80 % SoC za 30 minút. Referenčné nabíjanie z 10 na 80 % SoC nám trvalo 30,5 minúty, čiže ešte rýchlejšie. Nabitie energie na dodatočných 200 kilometrov zaberie cca. 18 minút.
Test Renault 5 E-Tech: Spotreba a dojazd
Výrobca udáva pre nami testovanú konfiguráciu Renault 5 E-Tech kombinovanú spotrebu podľa WLTP v rozsahu 15,1 kWh / 100 kilometrov a kombinovaný dojazd 409 kilometrov.

Prvý test spotreby odzrkadľuje bežný denný režim v podobe referenčného 30 km okruhu z Bratislavy cez okolité obce a naspäť do mesta. V tomto prímestskom režime je spotreba Renault 5 E-Tech na úrovni 9,5 kWh / 100 km, pri čom vonkajšia teplota sa pohybovala na 21 stupňoch Celzia. Tempo jazdy bolo na hranici maximálnej povolenej rýchlosti, teda približne 50 km/h v obci a 90 km/h mimo obce, jazdný štýl plynulý. V takomto jazdnom režime by sa reálny dojazd mohol pohybovať na úrovni približne 547 kilometrov.

Porovnanie spotreby prímestský okruh 2025 - letné pneu | |||
---|---|---|---|
Vozidlo | Spotreba | Teoretický el. dojazd | Vonkajšia teplota |
Renault 5 E-Tech comfort range | 9,5 kWh / 100 km | 547 km | 21 °C |
Ford Puma Gen-E | 10,0 kWh / 100 km | 436 km | 29 °C |
Alfa Romeo Junior | 10,8 kWh / 100 km | 470 km | 28 °C |
Renault 4 E-Tech comfort range | 11,4 kWh / 100 km | 456 km | 30 °C |
Tesla Model Y Juniper AWD | 11,4 kWh / 100 km | 657 km | 22 °C |
Volkswagen ID.3 Pure | 11,5 kWh / 100 km | 478 km | 7 °C |
Ford Capri AWD | 12,0 kWh / 100 km | 658 km | 20 °C |
Hyundai Kona Electric+ | 12,4 kWh / 100 km | 527 km | 25 °C |
Kia EV3 | 12,5 kWh / 100 km | 624 km | 30 °C |
Audi S6 e-tron Avant | 13,3 kWh / 100 km | 714 km | 22 °C |
Peugeot E-308 SW | 13,6 kWh / 100 km | 374 km | 14 °C |
Hyundai Ioniq 5 AWD N Line | 13,9 kWh / 100 km | 576 km | 17 °C |
Volvo EX90 Performance AWD | 14,0 kWh / 100 km | 764 km | 31 °C |
Volkswagen ID. Buzz GTX Long | 14,2 kWh / 100 km | 605 km | 25 °C |
Mercedes-Benz EQS 500 4MATIC | 15,0 kWh / 100 km | 787 km | 14 °C |
Spomedzi doteraz testovaných elektromobilov ide o najnižšiu nameranú hodnotu, avšak menšie vozidlá ako Hyundai Inster, Dacia Spring, či Fiat 500e sme všetky testovali za chladnejších podmienok či na zimných pneumatikách.

Rovnako sme ho vyskúšali aj na diaľnici, keď sme s ním absolvovali trasu tam aj späť po diaľnici D4 pri vonkajšej teplote 17 stupňov Celzia. Tu si pri tempomatovej 120-ke v priemere vypýtal 20,2 kWh / 100 km, čo znamená reálny diaľničný dojazd takmer 260 kilometrov.
Technické údaje Renault 5 E-Tech
Rozmery (dĺžka x šírka x výška) | 3 922 x 1 808 x 1 498 mm, rázvor 2 540 mm |
Svetlá výška | 145 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 449 kg |
Celková hmotnosť | 1 920 kg |
Maximálna hmotnosť prívesu | 500 kg nebrzdený, 500 kg brzdený |
Koeficient odporu vzduchu (cx) | 0,29 |
Maximálny výkon elektromotora | 110 kW (150 k), pohon prednej nápravy (FWD) |
Krútiaci moment | 245 Nm |
Kombinovaná spotreba (WLTP) | 15,1 kWh / 100 km |
Kombinovaný dojazd (WLTP) | 409 km |
Maximálna rýchlosť | 150 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 8 s |
Kapacita batérie | 55 kWh (52 kWh využiteľných) |
Maximálny výkon DC nabíjania | 100 kW |
Výkon palubnej AC nabíjačky | 11 kW |
Objem batožinového priestoru | 277 l / 959 l |
Cena testovaného vozidla | 35 500 € |
Test Renault 5 E-Tech: Cena a konkurencia
Základná cena Renaultu 5 E-Tech electric podľa slov výrobcu mala štartovať na úrovni 25 000 eur, čo sa však naplní len v prípade vstupnej verzie bez DC nabíjania, ktorá sa predáva napríklad vo Francúzsku.

Slovenský cenník zverejnený v januári 2025 potvrdil, že u nás začína približne o 10 % vyššie. Základná cena Renault 5 E-Tech electric na slovenskom trhu začína na úrovni 27 500 eur. Ide o verziu Evolution urban range s výkonom 90 kW a menším akumulátorom s kapacitou 40 kWh.
Renault 5 Techno comfort range, teda najlacnejší model s väčším akumulátorom (52 kWh) štartuje na sume 32 500 €. Nami testované vozidlo bolo navyše dovybavené paketom advanced driving, winter comfort, káblom pre domáce nabíjanie, V2L adaptérom a príplatkovými diskami. Spolu s farebnou kombináciou modrá Nocturne s čiernou strechou za 950 € sa celková cena nami testovaného Renault 5 E-Tech vyšplhala na 35 500 €.

Za konkurenta nového Renault 5 E-Tech electric možno považovať malú taliansku imidžovku Fiat 500e, ktorá aktuálne štartuje na cene 26 490 eur, avšak s porovnateľnou baterkou stojí od 30 490 €. Viac priestoru a hranatý retro dizajn zase ponúkne model Fiat Grande Panda.
Prirodzeným konkurentom je aj nová generácia Mini Cooper E, ktorá sa na slovenskom trhu predáva od 33 030 eur. Tá prichádza v základe s akumulátorom s kapacitou 40,7 kWh a výkonom 135 kW. Medzi štýlovými malými elektromobilmi nájdeme aj Volvo EX30.

V segmente malých áut mu konkurujú francúzske dvojičky koncernu PSA, Peugeot e-208 (cena od 30 690 eur) a Citroën ë-C3 (cena od 22 990 eur). Volkswagen sľubuje v blízkej dobe uviesť na trh nový model segmentu B s označením Volkswagen ID.2 s cenou pod 25 000 eur. Avšak za nižšiu cenu než nami testovaný kúsok Renault 5 zoženiete aj o triedu väčší Volkswagen ID.3 alebo SUV Škoda Elroq.
Galéria
Záverečné hodnotenie
Renault 5 E-Tech je dizajnovo jedinečný elektromobil, ktorý môže byť vzorom toho, ako sa má robiť retro dizajn. Daňou za to je ale menej miesta v interiéri, a to hlavne na zadných sedadlách. Zároveň však ponúka moderné technológie ako V2L, pokročilé asistenčné systémy či Google navigáciu. Výborné jazdné vlastnosti z neho robia auto zábavné nielen zvonku, ale aj za volantom.

Mnohí dozaista ocenia aj snahu Francúzov koncentrovať čo najväčšiu časť výrobného reťazca práve v Európe a vyhnúť sa tak do maximálnej možnej miery čínskym dodávateľom. To si však vyberá svoju cenu, a to doslova. Lepšie vybavený model s väčšou baterkou je síce plne využiteľné elektroauto aj mimo mesta, no cenovo atakuje rodinné modely o triedu vyššie. Avšak kto sa doňho zamiluje a nepotrebuje komfortné miesto pre 4 dospelých, ten len ťažko vypláva z vôd R5.
✅ Klady
- jedinečný dizajn
- na predokolku veľmi dobré jazdné vlastnosti
- Google navigácia
- na túto triedu dobrý nabíjací výkon
❌ Zápory
- menej miesta pre nohy zadných pasažierov
- cena lepšej verzie sa prehupne o segment vyššie