Dnes sa pozrieme na modernizovanú verziu jedného z najpopulárnejších SUV na našich cestách – test Hyundai Tucson, ktorý minulý rok oslávil 20. výročie. Toto vozidlo dlhodobo patrí k lídrom vo svojom segmente C-SUV. Zatiaľ čo exteriér sa zmenil len nepatrne, radikálne vylepšenie interiéru ho posúvajú o úroveň ďalej.
Na druhú stranu na niektorých parametroch plug-in hybridného pohonu už cítiť, že nejde o úplne novú generáciu. V teste sa podrobnejšie povenujeme aj tomuto ohľadu.
Test Hyundai Tucson Facelift 2025: Karoséria a dizajn
Rozmery Tucsonu ho umiestňujú medzi kompaktný Hyundai Kona a sedemmiestny Hyundai Santa Fe. Nový Tucson je o niečo väčší ako predchádzajúca generácia, ktorú nahradil v roku 2020. S dĺžkou 4,5 metra a šírkou 1,85 metra však zostáva dostatočne kompaktný na to, aby bol stále obratný.

Hyundai Tucson aj naďalej v segmente pomerne konzervatívnych rodinných SUV vyniká svojím odvážnym a nezameniteľným dizajnom. Napriek tomu, že na trh bol uvedený v čase, keď sa nové SUV objavovali takmer každý týždeň, jeho nápadný vzhľad mu stále pomáha odlíšiť sa od konkurencie.
Už pri uvedení súčasnej generácie Tucsonu v roku 2020 vyvolal jeho odvážny dizajn množstvo diskusií, ktoré rozdelili publikum na dva tábory – jedni si ho zamilovali, iní si naň museli postupne zvykať.

Modernizácia exteriéru, hoci nie je zásadná, rozhodne prispela k celkovému osvieženiu a modernizácii vzhľadu, ktorý teraz pôsobí vyváženejšie. Dizajnéri prepracovali prednú masku Tucsonu, ktorá dostala hranatejší tvar, pridali väčšie svetlomety a modernizovali oba nárazníky. Predný nárazník je teraz dvojfarebný, kombinujúci odtieň vozidla s tmavosivými prvkami, čo umocňuje dojem robustnosti.
Pokiaľ ide o osvetlenie, Hyundai urobil významný krok vpred. Prvýkrát sa do výbavy dostali LED Matrix predné svetlomety. Hoci neponúkajú efektné animácie, ich funkčnosť a rýchle reakcie sú na očakávanej úrovni. Tieto svetlomety dokážu cloniť a „vyrezať“ protiidúce vozidlá zo svetelného lúča diaľkových svetiel. Napriek tomu je prekvapivé, že aj po facelifte sa v zadných smerovkách stále stretávame s klasickými žiarovkami, bez integrácie do zadných svetiel alebo výmeny za LED.

Zadná časť vozidla taktiež prešla jemnými, no premyslenými úpravami. Moderným trendom je výrazná svetelná lišta, ktorá sa tiahne cez dvere batožinového priestoru Tucsonu. Zadné logo je umiestnené pod sklom, čo výrazne zväčšuje záber zadného stierača, ktorý je diskrétne umiestnený pod horným brzdovým svetlom.
Test Hyundai Tucson Facelift 2025: Interiér a asistenčné systémy
Interiér nového Hyundai Tucson prešiel dramatickou premenou, ktorá ho posunula bližšie ku svetu najmodernejších elektromobilov značky. Táto zmena je zásadná a jednoznačne k lepšiemu. Predchádzajúci interiér mohol pôsobiť nevýrazne alebo dokonca lacno, najmä kvôli displeju pred vodičom, ktorý nebol integrovaný do palubnej dosky, a nadmernému použitiu lesklých plastov vo farbe Piano Black. S faceliftom sa však interiér zmenil na nepoznanie.

Nový dizajn palubnej dosky a stredového tunela bol navrhnutý od základov, čo je krok, ktorý si zaslúži pochvalu. Centrálnej časti palubnej dosky teraz dominuje dvojica digitálnych displejov s uhlopriečkou 12,3 palca, ktoré sú opticky prepojené a vytvárajú ilúziu jedného, plynulého a elegantne zahnutého panela. Tento sviežo pôsobiaci systém pozostáva z 12,3-palcového digitálneho prístrojového panela a rovnako veľkého infotainment dotykového displeja.
Všetko je pritom orientované na vodiča, čo umocňuje pocit kontroly a pohodlia. Grafika prístrojového panelu s množstvom zobrazení, ako aj dostupnosť klasického zobrazenia, si zaslúžia pozitívne hodnotenie. Väčšina lesklých čiernych povrchov, ktoré dominovali v predchádzajúcom modeli, bola obmedzená na minimum, čo prispieva k celkovo hodnotnejšiemu a funkčnejšiemu dojmu.

Technologicky je Tucson vybavený rozsiahlym zoznamom asistenčných systémov vrátane asistenta pre jazdu na diaľnici, autonómneho núdzového brzdenia, monitorovania mŕtveho uhla (s kamerovým náhľadom), adaptívneho tempomatu a ďalších. Oceňujeme pridanie tlačidiel na volante pre samostatné vypnutie asistenta udržiavania jazdného pruhu, no zároveň ponechanie funkcie aktívneho vedenia v pruhoch – oboje nezávisle na aktivácii adaptívneho tempomatu. Vo vyšších výbavách nájdete aj Head-up displej a 360-stupňovú kameru. Bočné náhľady z parkovacích kamier sú aktívne aj pri jazde vpred, čím sa znižuje riziko poškodenia diskov o obrubník.
Vo verzii s automatickou prevodovkou sa volič prevodovky presunul napravo pod volant, rovnako ako v novej Kone. Ide o vítanú zmenu oproti predošlému tlačidlovému ovládaču na stredovej konzole.

Hyundai sa, našťastie, vrátil k fyzickým ovládačom ventilácie kabíny a rýchly prístup ku kľúčovým funkciám, ako je navigácia, médiá a nastavenia vozidla. Teplotu v kabíne možno nastaviť otočnými ovládačmi, ktoré sú praktické a príjemné na ovládanie počas jazdy.
Nový dizajn stredovej konzoly integruje bezdrôtové nabíjanie telefónu a USB-C porty. Dátový USB-C port je navyše možné prepínať medzi napájacím režimom a dátovým prenosom, čím infotainment neuprednostňuje káblový telefón pred bezdrôtovým. Bezdrôtové Android Auto a Apple CarPlay sú štandardom.

Komfort sedenia je na vysokej úrovni. Predné sedadlá sú široké a pohodlné aj na dlhých cestách, okrem vyhrievania ponúknu aj ventiláciu. Pri otvorení dverí sa sedadlá automaticky posunú dozadu, čo uľahčuje nastupovanie.

Zadní pasažieri majú dostatok miesta na hlavu aj na nohy. Zadná lavica sa nielen delí a sklápa v pomere 40/20/40, ale ponúkne aj funkciu sklápania operadla, čím sa dá zväčšiť batožinový priestor. Krajné zadné sedadlá sú vybavené aj vyhrievaním.
Batožinový priestor
Objem batožinového priestoru Hyundai Tucson 2025 sa v závislosti od motorizácie pohybuje od 546 l do 620 l. Nami testovaný plug-in hybrid ponúkne v základnom usporiadaní 558 litrov, čo je napríklad viac než naftový mild-hybrid s 546 litrami.

Po sklopení zadných sedadiel ho zväčšíme až na 1 721 litrov. Najväčší objem kufra ponúka benzínový Hyundai Tucson bez elektrifikácie (s manuálnou prevodovkou), a to 620 l / 1 799 litrov.
Pohonné ústrojenstvo
Paleta pohonných jednotiek Hyundai Tucson po facelifte z roku 2025 je jednoduchá a komplexná zároveň. Hoci ide vždy o 1,6-litrový štvorvalec, no v ponuke je množstvo rôznych variantov. Benzínový sa ponúka so 6-stupňovou manuálnou aj 7-stupňovou automatickou DCT prevodovkou (vtedy je doplnený o mild hybrid), k dispozícii je buď s pohonom prednej nápravy (110 kW) alebo 4×4 (výkon 132 kW).

Z neho sú potom odvodené aj full-hybridné a plug-in hybridné varianty, vždy so 6-stupňovým automatom. Zatiaľ čo HEV verzia disponuje elektromotorom s výkonom 47,7 kW (64 koní), PHEV má vždy silnejší 72 kW (98 k) elektromotor. Obe verzie sú k dispozícii aj ako predokolky (FWD), aj ako štvorkolky (AWD).
Alternatívu predstavuje naftový mild-hybrid Hyundai Tucson 1,6 CRDi MHEV s výkonom 100 kW (136 koní). Vždy sa páruje so 7-stupňovou prevodovkou DCT a k dispozícii je tiež s pohonom prednej nápravy, alebo všetkých kolies.

Nami testovaný plug-in hybrid ponúka zároveň najlepšie zrýchlenie spomedzi motorizácii, z 0-100 km/h zrýchli za 8,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je 186 km/h, pričom zaujímavosťou je, že v elektrickom režime nie je obmedzená na klasických 130 alebo 140 km/h ako pri ostatných plug-in hybridoch, ktoré sme testovali. S nabitým autom v režime EV tak dokážete aj predbiehať na diaľnici bez toho, aby vám naštartovalo benzínový motor.
Plug-in hybrid Hyundai Tucson: Batéria a nabíjanie
Tu sa dostávame trošku ku slabšiemu miestu testovaného vozidla. Kapacita akumulátora 13,8 kWh nie je vôbec malá a na bežné denné použitie plne postačuje, no najnovšia generácia konkurenčných plug-in hybridov už dokáže ponúknuť niekedy aj dvojnásobnú kapacitu (a teda aj dojazd).

Za slabinu inak veľmi podareného modelu ale vnímame jednofázovú palubnú AC nabíjačku s výkonom 7,2 kW. Tento údaj platí pri nabíjaní prúdom 32 A. Pri bežnejších 16 A ste na polovičnom výkone. Nabíjanie tak v závislosti od toho potrvá cca. 2 až 4 hodiny.
Plug-in hybrid Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 4×4: Spotreba a dojazd
Automobilka udáva pre tento model spotrebu 18,3 kWh / 100 km v kombinovanom cykle WLTP. S plne nabitým akumulátorom nám Hyundai Tucson Plug-in hybrid ukázal elektrický dojazd 62 kilometrov. To zodpovedá výrobcom udávanej hodnote elektrického dojazdu na úrovni 62-65 km. Zaujímavosťou však je, že spodných približne 15 % energie nie je využiteľných na čisto elektrickú jazdu, ale zostáva ako rezerva pre hybridný režim. Je to tak aj pri iných PHEV, akurát tie v takomto prípade ukážu 0 % zostávajúcej energie (na čisto elektrickú jazdu). V tomto prípade teda treba v hlave počítať odlišne – 30 % nabitie baterky znamená len 15 % EV dojazdu.

Spotrebu elektrickej energie sme v infotainmente bohužiaľ nikde nenašli. K dispozícii sú rôzne grafy a štatistiky prejdenej vzdialenosti na elektriku, no konkrétny údaj v kWh / 100 km vám auto neukáže.
Výrobcom udávaná hodnota WLTP spotreby paliva 1,2-1,3 litra na 100 kilometrov je skôr teoretickým výpočtom s vysokým podielom elektrickej jazdy a pre zákazníka nemá takmer žiadnu výpovednú hodnotu. V kombinácii so 42-litrovou palivovou nádržou môžete uvažovať o teoretickom kombinovanom dojazde okolo 650 kilometrov, no treba brať do úvahy, že rýchlejšia jazda vám z očakávaného dojazdu poriadne ukrojí. Pri tempomatovej 130-ke po diaľnici smerom do Žiliny a naspäť sa priemerná spotreba spaľovacieho motora pohybovala medzi 9 a 10 litrami na 100 kilometrov, čo naozaj nie je málo.

Celkovo sme počas týždňového testu najazdili takmer 1 200 kilometrov v rôznych režimoch, z toho necelá polovica bola po diaľnici. Výsledná spotreba benzínu sa za tento čas ustálila na na 5,3 l / 100 km. Vozidlo sme počas týždňa nabíjali približne 4-5x, k tejto spotrebe teda treba pripočítať ešte cca. 50-60 kWh elektrickej energie.
Technické údaje PHEV Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 4×4
Rozmery | 4 510 x 1 865 x 1 650 mm, rázvor 2 680 mm |
Svetlá výška | 170 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 889 kg |
Celková hmotnosť | 2 420 kg |
Maximálna hmotnosť prívesu | 750 kg nebrzdený, 1 210 kg brzdený |
Koeficient odporu vzduchu (cx) | 0,33 |
Objem a počet valcov spaľovacieho motora | 1 598 cm3 (R4) |
Palivo | Benzín |
Maximálny výkon spaľovacieho motora | 117,6 kW (160 koní) |
Krútiaci moment spaľovacieho motora | 265 Nm |
Maximálny výkon elektromotora | 72 kW (98 koní) |
Krútiaci moment elektromotora | 304 Nm |
Kombinovaný výkon sústavy | 185 kW (252 k), pohon oboch náprav (AWD) |
Kapacita akumulátora | 13,8 kWh |
Kombinovaná spotreba el. energie (WLTP) | 18,3 kWh / 100 km |
Udávaný dojazd na el. pohon (WLTP) | 62-65 km |
Maximálna rýchlosť | 186 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 8,1 s |
Výkon palubnej AC nabíjačky | 7,2 kW |
Objem batožinového priestoru | 558 / 1 721 l |
Cena testovaného vozidla | 47 850 € |
Test Hyundai Tucson Plug-in hybrid Facelift 2025: Cena, výbava a konkurencia
Základná cena Hyundai Tucson štartuje na sume 27 690 eur s DPH pri aktuálnej obchodnej akcii (-3 100 eur). V tomto prípade ide o verziu Comfort so spomínaným benzínovým motorom 1,6 T-GDi s výkonom 110 kW a manuálnou prevodovkou. Záujemcovia o hybrid s rovnakým benzínovým motorom doplneným o malý 1,5 kWh akumulátor, automatickú prevodovku a 47 kW elektromotor si musia priplatiť nemalých 7 500 eur.

Cenovka PHEV potom štartuje na úrovni 40 390 eur, ide však už o vyššiu výbavu Style. Podstatne výkonnejší elektromotor a takmer 10x väčšia baterka nabíjateľná zo siete znamenajú veľmi rozumný príplatok 3 650 eur. Nami testovaný Hyundai Tucson PHEV FL v ešte vyššom výbavovom stupni Premium a s pohonom 4×4 vyšiel na 47 850 € s DPH.
Najbližším konkurentom je koncernový súrodenec Kia Sportage, ktorý taktiež nedávno prešiel faceliftom. S rovnakým základným motorom začína (s cenovým zvýhodnením -2 300 eur) od 28 890 € s DPH. HEV verzia opäť s rovnakým pohonom ako Hyundai štartuje na sume 33 490 eur a plug-in hybrid (so 66 kW elektromotorom, vždy s pohonom AWD) kúpite od 38 390 €.

Medzi konkurenciu môžeme zaradiť aj Volkswagen Tiguan so základnou cenou 29 990 eur, za túto cenu však už dostanete vždy aj automatickú prevodovku DSG. PHEV s označením eHybrid potom začína od 41 490 eur (obchodná akcia -3 500 eur). Ten kombinuje 1,5-litrový benzínový turbomotor s 85 kW elektromotorom (kombinovaný výkon 150 kW, resp. výkonnejšia verzia 200 kW), ponúkne väčšiu kapacitu akumulátora (využiteľná až 19,7 kWh) a najmä trojfázovú AC nabíjačku s výkonom 11 kW doplnenú o DC rýchlonabíjanie výkonom až 50 kW, vďaka čomu sa dokáže nabiť už za 30 minút. Na druhú stranu ho ako plug-in hybrid nekúpite s pohonom 4×4.
Galéria
Záverečné hodnotenie
Hyundai Tucson po facelifte pre modelový rok 2025 potvrdil svoje kvality. Hoci sa zvonku na prvý pohľad zmenil len minimálne, úplne nový interiér z neho spravil príjemné auto plné moderných technológií. Na druhú stranu je trochu škoda, že plug-in hybridný pohon nedostal väčšiu batériu, či najmä výkonnejšie nabíjanie. Konkurencia je z tohto pohľadu už poriadne popredu.

Poteší však široká paleta pohonných jednotiek vo všetkých mysliteľných stupňoch elektrifikácie spaľovacieho motora. Keby bolo k dispozícii aj s čisto elektrickým pohonom, mali by sme nového favorita. Ako auto totiž na nás Tucson pôsobí ešte lepšie než o kúsok menšia Kona.
✅ Klady
- jedinečný dizajn
- kvalitne spracovaný interiér
- pohodlné sedadlá
- otočné ovládače klimatizácie
- výborná asistovaná jazda
- efektívny pohon mimo diaľnice
❌ Zápory
- relatívne malý akumulátor s krátkym elektrickým dojazdom
- iba jednofázová AC nabíjačka
- neukazuje spotrebu elektrickej energie
- vysoká spotreba paliva na diaľnici