MojElektromobil

Veril v to, že sa mu dostane rýchlej a odbornej pomoci, čakalo ho poriadne nepríjemné prekvapenie. Reč je o autorovi z maďarského portálu Villanyautósok, ktorý sa podelil o svoj hororový zážitok s viedenským servisným strediskom Tesly.

Ako rozpisuje vo svojom článku, v decembri 2022 si kúpil elektromobil Tesla Model X 90D z roku 2016, ktorý mal najazdených už 190 000 kilometrov. Zo svojho nového auta sa ale tešil len týždeň. Potom sa na obrazovke začali zobrazovať chybové hlášky upozorňujúce, že nefunguje predný motor, nefunguje Autopilot, nefunguje stabilizačný systém… Dokonca sa objavilo aj upozornenie, že je problém s vekom nabíjacieho portu.

Záplavy chybových hlášok sa vraj dalo zbaviť tým, že sa elektromobil odstavil na približne 10 minút. Po tom krátkom oddychu sa už na obrazovke nezobrazovali. Napriek tomu bolo jasné, že situácia si vyžaduje pozornosť. Nový majiteľ preto kontaktoval toho starého, aby zistil možné detaily.

Dozvedel sa, že rovnaké veci sa diali aj jemu, avšak elektromobil odviezol do servisného strediska vo Viedni, ktoré tvrdilo, že problém bol opravený. Predošlý majiteľ preto tomu novému odporučil, aby sa obrátil na spomínané servisné stredisko. Tým sa začala odvíjať séria nepríjemností a nejasností, ktorá vyústila v to, že po 4 týždňoch strávených v servise sa Tesla vrátila neuveriteľne špinavá, plná prachu, ale hlavne neopravená. 

Požiadavka o servisný zákrok bola podaná 12. decembra 2022. Aplikácia síce tvrdila, že reakcia sa dostaví do 24 hodín, no realita bola taká, že prišla až po týždni. Aj to len vo forme hlášky v duchu “prosím, buďte trpezliví”. 

Chybové hlášky sa zobrazovali čoraz častejšie a pridal sa k tomu aj problém s hriadeľom prednej nápravy. Ten síce takmer naisto nemal nič spoločné s hlavným problémom, no majiteľ ho chcel vyriešiť tiež, tak to pridal do popisu servisnej udalosti v aplikácii. Pridával tu aj ďalšie informácie a podrobnosti, ktoré identifikoval počas jázd.

Foto: Villanyautósok

Aby sme to trochu skrátili, elektromobil nakoniec do servisu prijali 20. januára 2023. Majiteľ sa chcel porozprávať s technikom, aby mu všetko podrobne popísal, no od recepčnej sa dozvedel, že niečo také nie je možné. Namiesto toho mal všetko napísať do popisu servisnej udalosti v aplikácii. Tu začali 4 pekelné týždne.

  1. týždeň – v pondelok prišlo upozornenie, že elektromobil bude pripravený pravdepodobne v piatok. Prišiel štvrtok a žiadne nové správy. Cez aplikáciu bola poslaná požiadavka o nové informácie. Bez odozvy. Nakoľko bola batéria pri odovzdaní do servisu nabitá len na 34 % a aplikácia ukazovala, že nabitie medzičasom klesá, tak bola odoslaná požiadavka na nabitie batérie. Reakcia prišla až po opätovnej žiadosti a štyroch dňoch. Elektromobil bol pripojený k nabíjačke.
  2. týždeň – žiadne informácie o oprave, lokálny technik nebol schopný diagnostikovať problém a posunul to na ďalšie riešenie. Medzičasom začal pracovať na probléme s hriadeľom.
  3. týždeň – napriek tomu, že v popise bolo jasne uvedené, že chybové hlášky sa zobrazujú až počas dlhšej jazdy (80 – 100 km), nebola vykonaná žiadna vhodná testovacia jazda. Auto prešlo len približne 600 metrov okolo parkoviska. Prišiel koniec 3. týždňa a elektromobil bol zrazu z pohľadu aplikácie offline. Prišla nádej, že problém bol bol identifikovaný a pracuje sa na jeho vyriešení.
  4. týždeň – prišla správa, že elektromobil je pripravený na vyzdvihnutie.  K tomu bola v prílohe faktúra na 369 € za diagnostiku. Žiadne ďalšie úkony, práca či diely. Nasledovala prirodzená otázka: Je auto skutočne opravené? Odpoveď prišla obratom: Preberte to osobne s technikom. Napriek tomu, že pri odovzdávke bolo jasne povedané, že všetka komunikácia má prebiehať cez aplikáciu. Zo strany klienta prišla ešte posledná prosba o nabitie batérie, čo servis prisľúbil vykonať.
Foto: Villanyautósok

Realita po príchode do Viedne bola nasledovná:

  • batéria nebola nabitá
  • auto bolo špinavé vnútri aj zvonku
  • najhoršie však bolo to, že servis nevykonal žiaden úkon
  • vozidlo podľa technika nemalo žiadne problémy a nič neukázal ani systém
  • po upozornení, že v popise bolo jasne uvedené, že problémy sa objavujú po prejdení 80 až 100 km sa technik tváril prekvapene. Tvrdil, že si mysleli, že ide o rýchlosť 80 km/h nie trasu. Nesedelo však ani to, nakoľko logy z aplikácie TeslaFi ukazovali, že auto počas času stráveného v servisu nešlo rýchlejšie ako 46 km/h. 
  • problém sa teda vôbec nesnažili replikovať, aby ho následne mohli riešiť.
  • bola tu možnosť, že vozidlo by zobrali na jazdu, no to nebolo zákazníkovi odporučené, pretože “by ho to stálo príliš veľa”. Prečo by ho to niečo malo stáť, keď je vozidlo v záruke nezisťoval a vzhľadom na skúsenosti z viedenského servisného strediska Tesly radšej rovno odišiel
  • opravili aspoň problém s hriadeľom prednej nápravy? Nie. Manažér aj technik tvrdili, že nič také nebolo nahlásené. Zákazník im ukázal správy z aplikácie, kde mimochodom bolo uvedené, že presne na tejto veci aktuálne pracujú technici. Išlo o jedno veľké klamstvo. Technik ani manažér popis servisnej udalosti zadaný v aplikácii vôbec nečítali.

Dopadlo to tak, že viedenský servis Tesly anuloval spomínanú faktúru za diagnostiku. To však nemení nič na celej situácii, kedy majiteľ potreboval pomoc, urobil všetko preto, aby ju dostal a napriek tomu ho čakalo neuveriteľné sklamanie. Ako píše v závere svojho článku, Tesla Service Center vo Viedni už nikdy nikomu nebude môcť odporučiť. Záplava chybových hlášok sa objavila hneď počas cesty domov zo servisu, a aby toho nebolo málo, počas zastávky na nabíjanie zistil, že technik naspäť nepripevnil kryt riadiacej jednotky.

Foto: Villanyautósok
20. februára 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+