Tak, ako nie sú dobré nízke teploty, nie sú ideálne ani tie vysoké. Nabíjanie elektromobilu je zložitý proces a je potrebné chrániť jednotlivé komponenty vozidla aj nabíjačky tak, aby sa nič nestalo. Rýchle nabíjanie už samo o sebe vytvára teplo, pri vysokej vonkajšej teplote je to samozrejme ešte horšie.
Teplotný manažment Tesly sa stará o to, aby sa komponenty neprehriali, a tak zníži nabíjací výkon. Vozidlo sa síce nabije pomalšie, no bezpečne.
Zdanlivo jednoduché riešenie
Majitelia vozidiel však prišli na jednoduché riešenie tohto problému. Použitie mokrého uteráka, ktorým obalia kábel alebo konektor počas nabíjania. Zabudované teplotné senzory tak ukazujú nižšiu teplotu a elektromobil kvôli tomu pustí vyšší výkon, čím sa nabije rýchlejšie. Na prvý pohľad to vyzerá ako skvelé riešenie, no keď sa nad tým zamyslíme, až také super to nie je.
V minulosti pred týmto trikom varovali viacerí odborníci a aj bežný človek musí pochopiť, že to môže byť nebezpečné. Teraz sa k tomu vyjadrila aj samotná automobilka, ktorá to rozhodne neodporúča. Na tému upozornil portál Electrive, ktorý sa odvoláva na informácie Insideevs.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Počet verejných nabíjacích bodov na Slovensku rastie. Toto je aktuálne číslo
- Mercedes-Benz EQV a dovolenka do Talianska: tipy ako zvládnuť 2 500 km elektromobilom
- Cesta elektromobilom do Tatier. Je hustota nabíjačiek na diaľnici postačujúca?
Trik bol viackrát zdieľaný na sociálnych sieťach a týka sa hlavne starších Superchargerov V2. Niektorí vodiči si všimli, že pri vysokých vonkajších teplotách sa konektory veľmi zahrievali a nabíjací výkon klesal. Na kontaktoch sú senzory, ktoré snímajú teplotu. Ak teplota presiahne kritickú hranicu, systém zníži výkon, aby ochránil komponenty. Mokrý uterák je riešením, ktoré toto obíde.
Na toto konanie už reagoval aj oficiálny Tesla účet na sociálnej sieti X.
Placing a wet cloth on Supercharger cable handles does not increase charging rates and interferes with temperature monitors creating risk of overheating or damage. Please refrain from doing this so our systems can run correctly, and true charging issues can be detected by our…
— Tesla Charging (@TeslaCharging) July 25, 2024
„Umiestnenie mokrého uteráka na rukoväte kábla na Superchargeri nezvyšuje rýchlosť nabíjania a zasahuje do monitorovania teploty. Tým vzniká riziko prehriatia alebo poškodenia. Nerobte to, aby naše systémy fungovali správne a mohli zistiť skutočné problémy s nabíjaním.“