MojElektromobil

Elektrifikácií okrem osobnej dopravy stále viac podlieha aj nákladná doprava. V tejto súvislosti vzniklo aj  spolupráca s cieľom elektrifikovať medzi Einride a Maersk. O budúcich plánoch  informoval portál elektrek.

Spolupráca s cieľom elektrifikovať viac ako milión zásielok

Spoločnosť Einride pôsobiaca v oblasti nákladných elektrických vozidiel oznámila nadviazanie nového partnerstva s prepravnou spoločnosťou Maersk. Primárnym cieľom je poskytnutie platformy Freight Mobility flotile spoločnosti Maersk. Prechod by mal zahrnúť viac ako tristo elektrických nákladných vozidiel Einride. Spoločnosti jednoznačne uvádzajú, že ide o jednu z najväčších prevádzkových zmlúv, ktorá sa zameriava na elektrifikáciu cestnej nákladnej dopravy.

Elektrické kamióny s autonómnym riadením sa už testujú v premávke. | Zdroj: electrek

Einride sa vo všeobecnosti prezentuje ako švédska technologická spoločnosť zameraná na nákladnú dopravu. Spoločnosť bola založená v roku 2016 a svoju pozornosť zameriava na elektrifikované riešenia komerčnej mobility a autonómne velkotonážne nákladiaky.

Medzi produkty spoločnosti môžeme zaradiť napríklad Pod, ktorý je podobný plne elektrickému nákladnému automobilu bez vodiča. Na verejných cestách vo Švédsku sa v rámci testovania objavuje už od roku 2019. Neskôr sa riešenia rozšírili aj do Spojených štátov amerických. Do jej portfólia spadajú aj dátové riešenia zamerané na optimalizáciu logistických prevádzok. V priebehu minulého roka spoločnosť oznámila nákup 200 bariérových elektrických nákladných vozidiel od BYD. Nedávno sa tento počet rozhodla navýšiť o ďalšiu stovku.

Objednávka Maersk predstavuje začiatok dlhodobého partnerstva so spoločnosťou Einride

Spoločnosť Einride sa podelila o aktuálne správy o svojej najnovšej komerčnej objednávke elektromobilov od spoločnosti Maersk vo svojej tlačovej správe. V nej okrem iného uviedla, že ide o počiatočnú objednávku 300 elektrických nákladných automobilov. Táto objednávka je prvým krokom v rámci dlhodobého partnerstva spoločností. Na začiatok Einride plánuje dodať objednané elektrické nákladné automobily v rozmedzí rokov 2023 až 2025. Zároveň však plánuje vo významnej miere prispieť ku elektrifikácií severoamerickej skladovej, distribučnej a dopravnej infraštruktúry spoločnosti Maersk.

Hyundai XCIENT Fuel Cell kamión vodík
Maersk nie je jediným, kto pracuje na elektrickom kamióne. | Zdroj: hyundai

Maersk sa pôvodne spojil s Einride v máji 2021. Teraz sa tento vzťah snaží maximálne využiť a stať sa prvou spoločnosťou vo svojom segmente s nulovými emisiami do roku 2040. Vincent Clerc, generálny riaditeľ spoločnosti Ocean & Logistics, AP Moller- Maersk uviedol:

„Naši zákazníci hľadajú hmatateľné kroky v oblasti udržateľných dodávateľských reťazcov – nielen koncepčné. Dnešná objednávka je dôležitým krokom pri budovaní našej komplexnej základne pre dekarbonizáciu na pevnine a zároveň rieši problémy zákazníkov vo vnútrozemskej doprave. Maersk má v pohybe komplexný plán dekarbonizácie pre naše aktivity v oblasti oceánu, ktoré predstavujú 93 % všetkých emisií súvisiacich so spoločnosťou. Táto objednávka znamená rozšírenie našich ambícií pokryť všetky služby naprieč rôznymi druhmi dopravy.“

Prvá dodávka elektrických vozidiel Einride by sa mala montovať v Kalifornií. Maersk North America už uviedla, že v blízkej budúcnosti bude celú svoju flotilu nabíjať prostredníctvom obnoviteľných zdrojov energie.

Náš tip
Cenová parita s dieselom: Amerika experimentuje s elektrickými školskými autobusmi
28. marca 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+