MojElektromobil

Ak ste niekedy videli prepravný kontajner, s najväčšou pravdepodobnosťou patril najväčšej kontajnerovej skupine na svete s názvom Maersk. Každý piaty kontajner na svete patrí práve tejto dánskej spoločnosti. Spoločnosť sa teraz zaviazala, že do roku 2050 dosiahne uhlíkovú neutralitu.

Hoci sa to môže zdať príliš neskoro, sú tu dobré správy od COO spoločnosti Maersk:

“Od uhlíkových palív budeme musieť skôr či neskôr úplne upustiť. Budeme musieť nájsť iný druh paliva a spôsob, ako prepravovať svoje aktíva. Dôvodom však nie je len znižovanie samotných nákladov. Jedná sa tu o existenčný problém, ktorý budeme musieť čím skôr vyriešiť. Boli sme schopní prežiť posledných 10 rokov bez toho, aby sme zvyšovali emisie uhlíka. Ako začiatočný bod je to dobré, avšak stále to nie je dosť. Nielen samotné krajiny a ich vlády musia urobiť krok vpred, to isté čaká aj spoločnosti po celom svete.”

Námorná doprava predstavuje až 80 percent prepravy tovaru vo svete a vytvára približne 3 percentá všetkých emisií CO2 na zemi. Hoci sa 3% nemusia zdať byť až tak veľa, opak je pravdou. Jedna obria kontajnerová loď údajne vyprodukuje za rok viac emisii než 50 miliónov osobných automobilov jazdiacich v priemere 15 000 kilometrov ročne.

Dostať sa na nulové emisie v tomto odvetví určite nebude jednoduché. Nápadov je už veľa, no je potrebné nájsť ten správny, ktorý bude fungovať a pretaviť ho do reálneho využitia. Niektoré teórie napríklad počítajú s malými jadrovými elektrárňami priamo na lodiach, iné počítajú s využitím vodíka. Uvidíme, ako sa situácia vyvinie a aké pokroky nás v tomto smere čakajú. Nateraz je podstatné, že vedenie jednej z najdôležitejších spoločností v tomto odvetví si uvedomuje svoju zodpovednosť a má záujem to riešiť.

12. decembra 2018
Zdroj: electrek.co

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+