MojElektromobil

Smart, ktorý patrí pod nemecký Mercedes-Benz a čínsku spoločnosť Geely Group, berie elektromobilitu vo veľkom štýle. V týchto dňoch sa dozvedáme informácie o pripravovanej novinke s názvom Smart #5, pričom má ísť o SUV strednej veľkosti s impozantnými parametrami. Na tému upozornil portál Electrive.

Informácie o vozidle publikovalo čínske Ministerstvo obchodu a informatizácie, čo znamená, že elektromobil by mal byť v predaji aj v Číne. Schvaľovacie dokumenty odhaľujú množstvo kľúčových údajov o pripravovanej novinke, ako napríklad to, že vozidlo bude ponúkané v štyroch farebných variantoch a so štyrmi variantmi pohonu.

SUV strednej triedy s poriadnou dávkou výkonu

Smart už nie je vyslovene značkou, ktorá vyrába len malé autá. Svedčí o tom aj nový Smart #5, ktorý môžeme zaradiť medzi stredne veľké SUV. Ponúkne dĺžku 4705 milimetrov a slušný 2,9-metrový rázvor. To znamená, že priestoru vnútri by malo byť dostatok nielen vpredu, ale aj vzadu.

Smart #5
Smart #5 | Zdroj: Smart

Zaujímavé údaje sme sa dozvedeli v oblasti výkonu. Ponuka bude zahŕňať dva modely s pohonom zadných kolies, na výber bude výkon 250 alebo 267 kW. A to ešte len začíname, keďže nebudú chýbať ani varianty s pohonom všetkých kolies. Líšia sa výkonom zadného elektromotora, ten má buď 267 kW alebo 310 kW. Predný elektromotor v prípade verzie 4×4 ponúkne výkon 165 kW zatiaľ čo systémový výkon má byť 432 alebo 475 kW.

Nemali by ste prehliadnuť:

Jednomotorové varianty dostanú LFP batériu, dvojmotorové verzie s pohonom všetkých kolies budú vybavené NMC batériou. Presnú kapacitu akumulátorov zatiaľ nepoznáme, no už teraz vieme, že vozidlo bude postavené na 800 V architektúre. Tejto téme sme sa bližšie venovali v článku 800 V alebo 400 V architektúra. Aké sú výhody a nevýhody?

Rýchle nabíjanie, dlhý dojazd, veľká batéria

Ako iste tušíte, 800 V platforma znamená, že sa môžeme tešiť aj na poriadne nabíjacie výkony, na ktoré sme zvyknutí z aktuálnych modelov postavených na 800 V architektúre. Presný nabíjací výkon síce nepoznáme, no na 80 percent kapacity by sa mal akumulátor za ideálnych podmienok nabiť len za 15 minút. Kombinovaný dojazd elektrického Smart #5 by mal byť vyšší ako 550 kilometrov. Kapacitu batérie zatiaľ výrobca neprezradil, no hovorí sa o hodnote približne 100 kWh.

Smart #5
Smart #5 | Zdroj: Smart

Maximálna rýchlosť novinky bude v závislosti od variantu 200 alebo 210 km/h. Vzhľadom na ponúkaný výkon mohol ísť výrobca možno ešte ďalej, no ani tieto čísla neurazia. Čo sa týka rozmerov kolies, na výber budú veľkosti od 18 do 21 palcov. Najvyšší model s najväčšou batériou bude aj adekvátne ťažký, s hmotnosťou 2,45 tony.

Ak pripravovaný model porovnáme s prvotným konceptom, zmenil sa aj dizajnovo, pričom je viac hranatý. V interiéri zaujmú dva OLED displeje a infotainment bude poháňať výkonný čipset AMD V2000. Elektromobil ponúkne aj prvky umelej inteligencie a dokonca aj vlastného hlasového asistenta. Smart #5 je po kompaktnom SUV #1 a kupé modeli #3 tretím modelom obnovenej značky, ktorá si zakladá na elektromobilite. Novinka by mohla byť oficiálne odhalená  v treťom štvrťroku 2024.

elektromobil suv ssangyong torres evx
Ssangyong Torres EVX | Zdroj: Ssangyong

Podobne je na tom s veľkosťou napríklad Tesla Model Y, ktorý je zároveň najpredávanejším elektromobilom všetkých čias. V poslednej dobe na náš trh zavítala aj iná zaujímavá novinka. Elektrické SUV Ssangyong Torres EVX ponúkne záruku na baterku až milión kilometrov za cenu malého hatchbacku.

Náš tip
Nio uvádza novú vlajkovú loď pre Európsky trh. Elektrické SUV Nio EL8
19. júna 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+