MojElektromobil

Napriek tomu, že patrí pod krídla koncernu Volkswagen, do elektrifikácie svojich modelov sa nehrnie. V rámci svojej podznačky Cupra je v tomto smere aktívna, no hlavná stajňa akosi stále zíva prázdnotou. Reč je o španielskej značke SEAT, ktorá teraz pre portál Autocar vysvetlila svoj aktuálny postup k elektrických autám.

Werner Tietz, člen predstavenstva SEAT zodpovedný za výskum a vývoj, uviedol, že značka sa v oblasti elektrifikácie bude ešte nejaký ten čas držať v úzadí. Dôvod je prostý. Prípadná elektrifikácia portfólia je príliš drahá. SEAT preto bude vyčkávať, kým sa náklady, hlavne na batérie, nedostanú na prijateľnú úroveň. Žiadne konkrétne časové okno nespomína, no vzhľadom na aktuálny trhový vývoj to nevyzerá príliš ružovo.

Hlavné husle v segmente elektrifikácie bude preto naďalej hrať športovo orientovaná Cupra. Pripomeňme si, že s prvým elektromobilom pod značkou SEAT sa počítalo na rok 2021. Nakoniec sa ale ukázalo, že prednosť dostala Cupra, a tak sa na trh dostal model Cupra Born. Prakticky išlo o športovejšieho brata známeho modelu Volkswagen ID.3, s ktorým toho zdieľa skutočne veľa.

Čo presne teraz čaká SEAT v kategórii elektrických modelov nie je celkom jasné. Tietz však dôrazne odmieta špekulácie, že Cupra by mohla pohltiť značku SEAT. Tvrdí, že naďalej má jasnú budúcnosť a nedochádza k žiadnemu konkurovaniu či prekrývaniu zákazníkov. Rozhodnutie vyčkávať na zníženie nákladov je ale veľmi zaujímavé, hlavne s prihliadnutím na to, že elektrifikácii sa nevyhýba ani Dacia, ktorá je orientovaná na cenovo dostupné modely. Nehovoriac o tom, že SEAT má k dispozícii koncernovú platformu MEB.

Náš tip
Range Rover Sport: Prichádza ako plug-in hybrid, dorazí aj ako prvý elektromobil značky | Poznáme ceny
13. júna 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+