MojElektromobil

Na Kysuciach práve otvorili nové vývojové centrum, ktoré sa špecializuje na produkty pre elektromobilitu. Pracuje tu až 4 300 zamestnancov dvadsiatich národnosti, z ktorých sa 350 podieľa na vývoji. Takáto investícia dokáže rozpohybovať prechod na bezemisnú dopravu, informuje HN24.

Na Kysuce prichádza obrovská investícia, vo výške viac ako 20 miliónov eur. Spoločnosť Schaeffler sa špecializuje na vývoj komponentov a produktov pre elektromobilitu, a tiež inteligentnými podvozkovými systémami. Do roku 2025 dokonca odhadujú, že do vývoja začlenia až 500 zamestnancov (teraz 350). Vývojové centrum má celkovo až 4 poschodia a dokopy cez 4000 metrov štvorcových. Navyše ďalších 4 000 metrov štvorcových tvorí priestor, v ktorom prichádzajú technológie do testovania tak, aby z podniku všetko doladili na 100 %.

“Našou výhodou je, že výskum a vývoj je prepojený s výrobou. Vyvíjané produkty sa neskôr realizujú vo forme prototypov a otestujú sa v laboratóriách. V prípade, že sa rozhodne o ich výrobe v našom podniku, industrializujú sa v našej výrobe, čo považujeme tiež za veľkú výhodu.” 

Milan Jurky, riaditeľ spoločnosti Schaeffler

Pracovná sila aj vzdelanie hrali kľúčovú úlohu

Na Kysuciach zamestnali až 4 300 ľudí, čo výrazne pomohlo tamojšej situácii so zamestnanosťou. Aj preto sa tento región pre spoločnosť javil ako ideálny, lebo tu je dostatok pracovnej sily a dokonca aj dobrá vzdelanostná úroveň, aj vďaka blízkosti univerzít a výskumných inštitúcií svetovej kvality. Do firmy tak môžu dostať špičkových výskumníkov a pracovníkov, ktorý ju pomôžu posunúť na vyššiu úroveň.

Schaeffler
Prevádzka na Kysuciach | Zdroj: Schaeffler

Spoločnosť Schaeffler začala s výstavbou centra už v roku 2021 a to sa tak teraz stalo súčasťou globálnej siete. Tá má viac ako 8 000 zamestnancov po celom svete, v 20 výskumných centrách.

Náš tip
Najrýchlejší elektromobil so zrýchlením na 100 km/h za 1,6 sekundy. Koľko vás vyjde?
30. júna 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+