MojElektromobil

Štvrtý ročník najväčšej výstavy elektromobilov na Slovensku, Salón Elektromobilov 2023 má namierené do Trenčína. Nákupné centrum OC Laugaricio sa v termíne od piatka 16. júna do nedele 18. júna 2023 premení na centrum elektromobility.

Salón Elektromobilov bude naplno prebiehať počas všetkých troch dní – od piatku až do nedele. Hlavný program s prednáškami a diskusiami je naplánovaný na sobotu od 14:00 do 17:00. Na nedeľu ako doplnenie výstavy a testovacích jázd prebehne koncert pre najmenších v podaní Mira Jila.

Veľkou zmenou oproti predošlým ročníkom Salónu Elektromobilov je zrušenie registrácie návštevníkov –  teraz už nepotrebujete žiadnu vstupenku a súťaže o pekné ceny prebiehajú ako súčasť hlavného programu. Nemusíte sa trápiť so žiadnymi formalitami, stačí rovno prísť na akciu.

Tešiť sa môžete aj na Opel, ktorý dorazí so svojimi elektromobilmi Opel Mokka-e, Opel Combo-e Life a Opel Astra Electric.

Opel Mokka-e na Salóne Elektromobilov 2023 Trenčín

Opel Mokka-e je dizajnovo ladené auto, ktoré na trh dorazilo s viacerými odlišnými prvkami, čím nastavilo nový dizajnový smer pre ďalšie vozidlá Opel. Mokka-e je však v prvom rade plnohodnotný elektromobil s optimálne nastavenými parametrami pre komfort a čo najdostupnejšiu cenu.

V podvozku sa skrýva vysokonapäťová batéria s využiteľnou kapacitou 45 kWh, ktorá zabezpečí dojazd podľa normy WLTP do 322 kilometrov. Takáto hodnota bez problémov postačuje na každodenné dochádzanie do práce či jazdu v rámci mesta a do blízkeho okolia.

Foto: Radovan Hlôška

Elektromobil Opel Mokka-e zvládne aj dlhšie cesty, a to vďaka rýchlemu nabíjaniu s výkonom až 100 kW. V praxi to znamená, že z 10 na 80 percent sa batéria vozidlá dokáže nabiť už za 30 minút. Následne môžete pokračovať v jazde ďalších 150 až 250 kilometrov, v závislosti od rýchlosti a vášho štýlu jazdy.

Nabíjanie vysokonapäťovej batérie je možné aj pomaly, a to cez palubnú nabíjačku s výkonom 11 kW. To je vhodné používať pri dlhšom státí alebo doma. Týmto spôsobom nabíjania je batériu možné nabiť z 0 na 100 percent už za približne 4 hodiny.

Opel Combo-e Life

Opel Combo-e Life prináša to najlepšie zo všetkého. Priestor a komfort pre 7 osôb, praktické inovatívne funkcie a 100 % elektrický pohon, s ktorým zvládne na jedno nabitie prejsť 280 kilometrov. Akumulátor má kapacitu 50 kWh a napája elektromotor s výkonom 136 koní.

Opel Combo-e Life
Opel Combo-e Life | Zdroj: Opel

K dispozícii je nabíjanie s výkonom 100 kW, vďaka čomu sa na 80 % kapacity batérie dostanete za 32 minút. Palubná nabíjačka má výkon 11 kW.

Opel Astra Electric

Nová Astra Electric prináša čistú radosť z lokálne bezemisnej jazdy. Elektromotor dosahuje výkon 115 kW/156 k a maximálny krútiaci moment 270 Nm. A kým mnohé iné elektrické vozidlá majú rýchlosť obmedzenú na 150 km/h alebo 160 km/h, nová Astra Electric dosahuje najvyššiu rýchlosť až 170 km/h. Podľa potreby a želania si vodiči modelu Astra Electric budú môcť vybrať z troch režimov jazdy – Eco, Normal a Sport.

Prvý pohľad na Opel Astra Electric | Foto: Opel

Novinka Astra Electric je vybavená lítiovo-iónovým akumulátorom s kapacitou 54 kWh, čo sa má pretaviť do 416 kilometrového dojazdu, podľa WLTP. Automobilka vyzdvihuje aj veľký dôraz na efektivitu. Uvádza, že nová Astra Electric spotrebuje len 12,7 kWh elektrickej energie na 100 kilometrov.

Astra Electric sa nabije na 80 percent kapacity približne za 30 minút na rýchlonabíjacej stanici s jednosmerným elektrickým prúdom 100 kW. Okrem toho je plne elektrická Astra vybavená štandardnou trojfázovou palubnou nabíjačkou 11 kW pre domácu nástennú nabíjačku.

Prvý pohľad na Opel Astra Electric | Foto: Opel

Batéria bez vplyvu na priestor

Akumulátor je prakticky uložený v spodnej časti karosérie, takže priestor v interiéri pre cestujúcich a batožinu tým neutrpel žiadnu ujmu. Dokonca aj so zadnými sedadlami vo vzpriamenej polohe má Astra Sports Tourer Electric 516 litrov batožinového priestoru, pričom po sklopení sedadiel sa táto kapacita zvýši až na 1 553 litrov.

Prvý pohľad na Opel Astra Electric | Foto: Opel

Interiér sa pýši ergonomickými sedadlami Active Sport, voliteľne v ponuke s čalúnením Alcantara, plne digitálnym Pure Panel s dvoma veľkými 10-palcovými širokouhlými displejmi a celkovo moderným nádychom.

Digitálne rozhranie zobrazuje všetky dôležité funkcie, ako je dojazd či stav nabitia akumulátora, pričom dôležité nastavenia, ako napríklad klimatizáciu, je stále možné prispôsobiť jednoduchým stlačením tlačidla. A vďaka veľkému projekčnému displeju E-HUD a funkcii rozpoznávania prirodzeného hlasu sa môže vodič sústrediť na cestu pred sebou a aktuálnu dopravnú situáciu.

Nechýbajú početné asistenčné systémy – od upozornenia na hroziacu čelnú zrážku s funkciou automatického núdzového brzdenia cez asistenta aktívneho udržiavania vozidla v jazdnom pruhu, systém sledovania únavy vodiča a systém upozornenia na premávku za vozidlom až po poloautomatizovaný systém zmeny jazdného pruhu.

Prvý pohľad na Opel Astra Electric | Foto: Opel

Plne elektrická Astra s odvážnym a čistým dizajnom je vybavená tvárou značky v podobe masky Opel Vizor, nevynímajúc výrazný športový dizajn predného nárazníka v každom stupni výbavy.

13. júna 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+