MojElektromobil

Jednou z najväčších obáv a dokonca aj výhrad voči elektromobilom je obmedzená životnosť batérie. Výrobcovia vozidiel na to reagujú pomerne jednoducho a efektívne. Zárukou na batériu.

Presné čísla sa zvyknú líšiť, avšak pri bežných modeloch sa zvyknú pohybovať niekde okolo 7 až 8 rokov a 150 000 až 160 000 najazdených kilometrov. Samozrejme, podľa toho, ktorá z týchto udalostí nastane skôr.

Okrem základnej záruky na batériu, ktorá by mala zaručovať jej bezproblémové fungovanie, to celé zvykne by ešte doplnené o garanciu zostávajúcej kapacity. Napríklad to, že ak vám kapacita batérie klesne povedzme pod 70 % jej pôvodnej hodnoty a stále vám platí záruka, tak je to dôvod na reklamáciu a riešenie vzniknutej situácie.

Bez obmedzenia kilometrov

Dá sa povedať, že záruka na batériu v spomínaných rozsahoch je akýmsi štandardom pre klasické sériovo vyrábané elektrické modely. Ak by ste patrili medzi šťastlivcov, ktorí si za niečo cez 2 milióny € kúpili elektrický hyperšport, tak by ste ešte donedávna zostali nemilo prekvapení. Človek by inštinktívne očakával, že keď si kúpi auto za dva milióny, tak k tomu dostane aj nadštandardnú záruku.

Pri spomínanom hyperšporte z chorvátskej produkcie to neplatilo. Záruka na batériu bola poskytovaná len na jeden jediný rok! Mení sa to až teraz. Výrobca Rimac Automobili prostredníctvom tlačovej správy informuje, že záruku na batériu modelu Nevera bezplatne rozširuje na 8 rokov.

Dobrou správou je, že sa to netýka len nových objednávok, ale dlhšia záruka sa retrospektívne aplikuje aj na všetky už dodané vozidlá. Drobným prekvapením je to, že 8-ročná záruka na batériu nie je obmedzená počtom najazdených kilometrov, ako to býva “štandardom odvetvia”. Záruka pokrýva všetky hlavné poruchy batérií a obsahuje aj garanciu, že kapacita batérie neklesne pod 75 % pôvodnej kapacity.

Náš tip
Do Šurian prichádza obrovská investícia. Budú sa tu vyrábať batérie do elektromobilov
19. januára 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+