MojElektromobil

Rimac Automobili je chorvátska spoločnosť špecializujúca sa na elektrické superautá a inovatívne automobilové technológie. Spoločnosť Mate Rimaca založili v roku 2009 a na trh prišli z vysokovýkonným hypercarom Rimac Nevera. Toho sa vyrobí len 150 kusov, takže je veľmi ťažké sa k nemu dostať. Okrem fenomenálneho výkonu prináša aj viacero ďalších bonusov. Jedným z nich je aj nabíjanie zadarmo, informuje Motor1.

Chorvátsky výrobca oznámil nové partnerstvo s firmou Ionity, jedným z najväčších prevádzkovateľov nabíjacích staníc v Európe. Podľa novej dohody medzi dvoma spoločnosťami dostanú tí, ktorí si kúpia automobil Nevera, osem rokov neobmedzeného a bezplatného nabíjania. To má platiť na všetkých staniciach Ionity v 24 krajinách Európy.

Pripomíname, že tento “hypercar” na elektrický pohon má dojazd až 490 km podľa cyklu WLTP vďaka batérii s kapacitou 120 kWh. Ešte pôsobivejšie je, že podporuje nabíjanie až do výkonu 500 kilowattov. To znamená, že ho môžete nabiť od 0 do 80 percent za 25 minút. Musíte však použiť nabíjačku s výkonom 350 kW, napríklad od spomínaného prevádzkovateľa Ionity.

Rimac Showroom Brussels6
Rimac Nevera v Showroome | Zdroj: Rimac

„Keď ľudia pomyslia na Rimac, vybavia si hneď rekordný výkon, ktorý Nevera poskytuje, ako aj na inovatívne technológie v základoch spoločnosti. Avšak, Nevera bola primárne vyvinutá ako hyper GT, nie ako automobil zameraný na pretekanie. Spolupráca s Ionity nám umožňuje posunúť používateľský zážitok na ďalšiu úroveň,“

Mate Rimac, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Rimac

Spoločnosť chystá viacero zmien

Okrem poskytnutia bezplatného prístupu k svojej sieti nabíjacích staníc bude Ionity tiež inštalovať nabíjaciu stanicu so šiestimi nabíjačkami na Rimac Campus blízko Záhrebu, ktorý je momentálne vo výstavbe. Využívať ju môžu ako zamestnanci, tak aj návštevníci. Ďalšie nabíjačky nainštalujú v neskoršom dátume po uvítacom spustení stránky plánovanom na budúci rok.

Rimac tiež uvádza, že chce prijať 50 zamestnancov pre svoju lakovňu v Rimac Campus. Títo ľudia sa pridajú k existujúcemu tímu 26 odborníkov, pričom najskôr dokončia školenie a naučia sa pracovať s uhlíkovými vláknami. Bez ohľadu na predchádzajúce skúsenosti budú kandidáti pracovať v jednej z troch kategórií lakovacieho procesu. Patria sem príprava, lakovanie a leštenie.

Náš tip
Takto vyzerá vodíková budúcnosť BMW. Vyskúšali sme si ju na vlastnej koži
23. októbra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+