MojElektromobil

Porsche opäť rozširuje ponuku svojich luxusných športových elektromobilov Taycan. Len v úvode roka pritom do ponuky pribudol Porsche Taycan Cross Turismo a aktuálne tu máme ďalšiu novinku, motorizáciu Taycan GTS dostupnú v dvoch vyhotoveniach.

V ponuke pre nový modelový rok bude novinka s prívlastkom Gran Turismo Sport (GTS) postavená medzi Taycan 4S a Taycan Turbo. Porsche uvádza, že ide o prvý model Taycan, ktorý prekonáva 500 kilometrovú hranicu elektrického dojazdu. Zvoliť sa dá klasická verzia sedan, alebo nová karoséria Sport Turismo.

Taycan GTS
Foto: Porsche

Z nuly na stovku pod 4 sekundy

Vysoký výkon a obrovské zrýchlenie sú pre modely Taycan príznačné. Nemení sa to ani v prípade horúcej novinky. Maximálny výkon obidvoch verzií, Taycan GTS aj Taycan GTS Sport Turismo, dosahuje 440 kW, z nuly na stovku do zvládajú za 3,7 sekundy a ich maximálna rýchlosť sa zastavuje na 250 kilometroch za hodinu.

Dojazd najlepšie vybavenej verzie podľa metodiky WLTP konkrétne dosahuje 504 kilometrov. Stará sa o to batéria s kapacitou 93,4 kWh. Nový plne elektrický Taycan GTS sa pýši aj rýchlym nabíjaním s maximálnym výkonom 270 kW. To má v praxi znamenať, že z 5 na 80% kapacity sa batéria vyšvihne za 22 minút strávených na vhodnej nabíjacej stanici.

Taycan GTS
Foto: Porsche

Nová karoséria Sport Turismo

Okrem klasickej verzie Porsche Taycan GTS (sedan) sa do predaja dostáva aj Taycan GTS Sport Turismo, čo je zjednodušene povedané vlastne nové športové kombi. 

Obidve verzie s prívlastkom GTS  majú zhodnú maximálnu rýchlosť a zrýchlenie na stovku, kvôli rozdielnym karosériám sa však líši ich maximálny dojazd. V prípade Taycan GTS Sport Turismo to nie je 504, ale len 490 kilometrov (pri 93,4 kWh batérii). 

Dvojica sa má do predaja dostať počas jari 2022. Ceny začínajú na 131 834 a 132 786€. Uvádzané sú síce pre nemecký trh, je ale pravdepodobné, že veľmi podobne budú vyzerať aj v našich končinách. Ako Porsche prezrádza, súčasťou výbavy má byť adaptívne vzduchové pruženie, no a za príplatok bude možné siahnuť aj po natáčaní zadnej nápravy či karbón-keramických brzdách.

Náš tip
Prezentácia Porsche Taycan v uzavretom lome, vyskúšali sme všetky verzie | JAZDA
18. novembra 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+