MojElektromobil

Autosalón v Ženeve je už v plnom prúde a z dielne rôznych automobiliek tak môžeme vidieť mnohé koncepty či samotné predstavenia vozidiel ako na bežiacom páse. Jedným z takých prípadov je aj aktuálna adaptácia technológie Mission E od Porsche. Crossover má na dĺžku konkrétne 4,95 metra, čo je dokonca viac ako Porsche Cayenne. Je to však menej oproti známemu elektromobilu Tesla Model X.

Náš tip
PORSCHE MISSION E MÁ DLHŠIE UDRŽAŤ MAXIMÁLNU RÝCHLOSŤ AKO TESLA MODEL S

Porsche Mission E

Porsche tvrdí, že sa po stránke výkonu môžeme tešiť na 600 konských síl, z O na 60 míľ za hodinu by to vozidlo malo zvládnuť za menej ako 3,5 sekundy. Na jedno nabitie by malo toto vozidlo dokázať prejsť až 310 míľ a teda približne 500 kilometrov. Za 15 minút nabíjania by malo byť takisto schopné zajazdiť hneď ďalších 400 kilometrov. Tieto údaje sú však výsledkom merania NEDC. Oveľa viac realistické údaje poskytne testovanie EPA (predpokladom je skôr asi 200 míľ za 15 minút nabíjania).

Automobilka tiež naviazala na svoje predošlé vyjadrenia. Technológia, ktorú obsahuje elektrický crossover by mala byť schopná viacnásobnej akcelerácie bez straty výkonu. Porsche tiež tvrdí, že toto je skutočne bezkonkurenčná vlastnosť oproti iným elektrickým vozidlám. Reálne výsledky však ukáže až prax v rámci testovania.

Náš tip
PORSCHE PLÁNUJE ZDVOJNÁSOBIŤ INVESTÍCIU DO ELEKTRIFIKÁCIE. PÔJDE O 6 MILIÁRD EUR

Vozidlo využíva rovnaký 800-voltový systém nabíjania, ktorý Porsche sľúbil pre pôvodný koncept Mission E. To by malo ponúkať veľmi rýchle nabíjanie až do 350 kW, čo je viac ako dvojnásobok, ako v súčasnosti ponúka spoločnosť Tesla. Elektromobil zvládne tiež indukčné nabíjanie, avšak pochopiteľne, nie pri plnom výkone 350 kW.

Zdroj: electrek.co


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

8. marca 2018

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+