MojElektromobil

Nečakaný výsledok?! Nórska automobilová federácia (NAF) porovnala v extrémnych podmienkach reálny dojazd 31 elektromobilov a niektoré výsledky sú ozaj zarážajúce. Rozdiely oproti automobilkami deklarovanej spotrebe a výslednom dojazde boli aj vyše 30%. Ako sa teda líšili namerané hodnoty v konfrontácii s údajmi pochádzajúcimi priamo od výrobcov, a čo je najdôležitejšie – aký model exceloval a ktorý prepadol?

V teste sa predstavila väčšina dostupných elektromobilov na Európskom trhu. Proti sebe postavili v komplexnom teste 31 áut, aby zistili, ktoré z nich dokáže zájsť najďalej a tiež, aby zaznamenali najväčšiu odchýlku od avizovaných štandardov WLTP pri jazde v nízkych teplotách. Merania prebiehali od 0 °C do -10 °C.

Vo výsledkoch milo prekvapila Tesla Model 3 Long Range, ktorá sa umiestnila na čele rebríčka, pretože prešla suverénne najviac kilometrov – 521 km. Identický model vyhral aj pri zohľadnení odchýlky WLTP, keď mu namerali 15,5% pokles z dojazdu WLTP 614 km. Druhým miestom zaujal Mercedes-Benz EQS 580, ktorý má podľa WLTP dojazd 645 km. V ľadovom kráľovstve však dokázal prejsť „iba“ 513 km, čo predstavuje pokles o vyše 20 % v porovnaní s optimálnymi podmienkami.

Pokiaľ by sme hľadali najväčší rozdiel medzi výrobcom uvádzaným údajom o dojazde a skutočnosťou (i keď v pomerne náročných podmienkach), našli by sme ho u populárnej Škody Enyaq iV80, ktorej namerali pomerne desivý rozdiel 31.83 %. Mala prejsť 508 kilometrovú vzdialenosť, no pri priemernej rýchlosti cca 50 km/h zvládla prekonať vzdialenosť 347 km.

Model WLTP dojazd STOP Odchýlka
Tesla Model 3 LR 614 km / 14.7 kWh 521 km – 15.15%
Mercedes-Benz EQS 580 4matic 645 km / 18.3 kWh 513 km – 20.47%
BMW iX xDrive50 591 km / 21.4 kWh 503 km – 14.89%
Tesla Model Y LR 507 km / 16.9 kWh 451 km – 11.05%
Volkswagen ID.3 PRO S 539 km / 16.3 kWh 435 km – 19.29%
Kia EV6 2WD 528 km / 16.5 kWh 429 km – 18.75%
Kia EV6 4WD 484 km / 18.0 kWh 428 km – 11.57%
NIO ES8 LR 7-miestne 500 km / 21.5 kWh 425 km – 15.00%
Volkswagen ID.4 Pro 485 km / 18.4 kWh 414 km – 14.64%
Hyundai Ioniq 5 2WD 481 km / 16.8 kWh 408 km – 15.18%
BMW i4 M50 497 km / 19.0 kWh 406 km – 18.31%
Skoda Enyaq iV80X 477 km / 18.2 kWh 403 km – 15.51%
Porsche Taycan 4 Cross Turismo 456 km / 22.4 kWh 402 km – 11.84%
Polestar 2 LR 517 km / 18.6 kWh 400 km – 22.63%
Audi e-tron GT 463 km / 21.1 kWh 392 km – 15.33%
Xpeng P7 470 km / 19.4 kWh 383 km – 18.51%
Audi e-tron Q4 40 485 km / 18.6 kWh 380 km – 21.65%
Hyundai Ioniq 5 4WD 460 km / 17.7 kWh 369 km – 19.78%
Hyundai Ioniq 5 LR 4WD 430 km / 17.7 kWh x x
BYD Tang 400 km / 21.6 kWh 356 km – 11.00%
Volkswagen ID.4 GTX 475 km / 18.6 kWh 353 km – 25.68%
Audi e-tron Q4 50 459 km / 19.1 kWh 349 km – 23.97%
Skoda Enyaq iV80 509 km / 17.7 kWh 347 km – 31.83%
Tesla Model 3 SR 448 km / 14.0 kWh 346 km – 22.87%
Polestar 2 LR Dual motor 476 km / 20.2 kWh 340 km – 28.57%
Polestar 2 LR Dual motor 470 km / 19.5 kWh x x
Cupra Born 395 km / 15.4 kWh 339 km – 14.18%
Volvo C40 Recharge 437 km / 21.1 kWh 333 km -23,80%
Mercedes-Benz EQA 250 401 km / 17.7 kWh 331 km – 17.46%
BMW iX xDrive40 402 km / 20.7 kWh 316 km – 21.39%
Mercedes-Benz EQB 350 4matic 407 km / 18.1 kWh 315 km – 22.60%
Opel Mokka-e 338 km / 16.2 kWh 263 km – 22.19%
Peugeot e-2008 320 km / 15.6 kWh 228 km – 28.75%
JAR
5. februára 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+