MojElektromobil

Modely Mercedes-Benz Triedy A sa dočkali drobného faceliftu, ktorý sa týka aj plug-in hybridnej verzie Mercedes-Benz A 250e. V jej prípade dokonca došlo aj k miernej úprave technických parametrov v dvoch hlavných oblastiach.

Plug-in hybrid Mercedes-Benz A 250e, ktorý je dostupný v prevedení hatchback aj sedan, je teraz výkonnejší a pochváliť sa môže vyšším dojazdom v čisto elektrickom režime. Výkon elektromotora bol zvýšený len mierne, konkrétne o 5 kW a namiesto pôvodných 75 kW teda dosahuje celkovo 80 kW.

Rovnaká batéria, vyšší dojazd

Čo sa týka spomínaného zvýšenia elektrického dojazdu, v tomto prípade automobilka zjavne upravila čisto rozsah využiteľnej kapacity batérie. Celková kapacita sa totiž vôbec nezmenila a zostáva zachovaná na dobre známej hodnote 15,6 kWh.

Mercedes-Benz aj priamo uvádza, že vyšší využiteľný obsah energie povedenie k zvýšeniu elektrického dojazdu, takže reálne bolo trochu upravené “správanie batérie”, respektíve jej manažment. Čisto elektrický dojazd sa teraz v prípade Mercedes-Benz A 250e pohybuje v rozmedzí 70 až 82 km. Keď to porovnáme s modelovým rokom 2020, ktorý sme aj testovali, zistíme, že čisto elektrický dojazd by mal byť vyšší o 9 až 13 kilometrov (pôvodný dojazd bol 61 až 69 kilometrov).

Na strane nabíjania sú naďalej k dispozícii tri možnosti: nabíjanie striedavým prúdom s výkonom 3,7 kW alebo 11 kW alebo nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 22 kW. Nabíjanie jednosmerným prúdom z 10 % na 80 % pritom trvá približne 25 minút.

Mercedes-Benz A 250 e Hatchback | Foto: Mercedes-Benz

Vylepšený softvér aj hardvér

Medzi ďalšie zmeny, ktorými prešla Trieda A, patrí prítomnosť najnovšej generácie systému MBUX, upravené prevedenie volantu a stredovej konzoly, nové asistenčné systémy či viacero úprava dizajnu. Mercedes-Benz spomína hlavne novonavrhnutú, v prednej časti klesajúcu kapotu motora s dvomi charakteristickými prelismi a so strmým žraločím nosom (shark nose), prepracovanú masku chladiča so vzorom hviezd a ploché svetlomety.

V kontexte svojej stratégie Ambition 2039 pre znižovanie emisií CO2 z výroby osobných motorových vozidiel, spomína aj využívanie recyklovaných materiálov, ktoré majú byť pri novej Triede A vo väčšom počte obsiahnuté v sedadlách.

Nová Trieda A už v rámci štandardnej výbavy ponúka množstvo zakomponovaných prvkov, ako je napríklad cúvacia kamera, balík USB alebo volant v koži napa. Od variantu výbavy Progressive sa zákazníci môžu sériovo tešiť aj na predné svetlomety so svetelnými diódami, sedadlo s bedrovou opierkou, parkovací balík a balík zrkadiel.

Nová Trieda A je obohatená aj o bezpečnostné asistenčné systémy. Vďaka vylepšeniu balíka asistenčných systémov pre vodiča je napríklad ovládanie asistenta udržiavania v jazdnom pruhu výrazne komfortnejšie s použitím aktívnej regulácie riadenia. Ďalšia generácia parkovacieho balíka pomáha pri parkovaní v pozdĺžnom smere a okrem iného ponúka 360‑stupňovú vizualizáciu pri parkovaní s podporou kamery pomocou 3D obrazov.

Ako jedno z vylepšení sa spomína softvér, konkrétne najnovšia verzia systému MBUX. V tejto oblasti pribudli nové štýly zobrazenia (Klasický so všetkými relevantnými informáciami pre vodiča, Športový s dynamickým otáčkomerom, Decentný s redukovaným obsahom), ktoré je možné kombinovať s trojicou režimov (Navigácia, Asistencia, Servis) a so sedmičkou farebných svetov.

Zaujímavou novinkou je integrácia snímača odtlačkov prstov (predbežne k dispozícii od 1. štvrťroku 2023) na identifikáciu a autorizáciu vodiča. Na zlepšenie konektivity so zariadeniami bol pridaný ďalší port USB-C a došlo aj k zvýšeniu výkonu nabíjania cez rozhranie USB. Upravený mal byť ešte aj hlasový asistent Hey Mercedes, ktorý teraz dokáže vybrané akcie vykonať aj bez aktivačného pojmu Hey Mercedes.

Mercedes-Benz A 250 e Hatchback | Foto: Mercedes-Benz

Technické parametre Mercedes-Benz A 250 e

A 250 e hatchback A 250 e sedan
Zdvihový objem  cm3 1 332 1 332
Menovitý výkon zážihového motora  kW/k 120/163 120/163
pri ot./min 5 500 5 500
Menovitý krútiaci moment  Nm 270 270
Menovitý výkon elektromotora kW/k 80/109 80/109
Menovitý krútiaci moment elektromotora  Nm 300 300
Systémový výkon kW/k 160/218 160/218
Systémový krútiaci moment Nm 450 450
Menovitá kapacita akumulátora kWh 15,6 15,6
Kombinovaná spotreba, vážená (WLTP) l/100 km 1,1 – 0,8 1,0 – 0,8
Kombinované emisie CO2, vážené (WLTP) g/km 25,0 – 18,0 24,0 – 17,0
Kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP) kWh/100 km 17,0 – 15,0 16,7 – 14,8
Dojazd pri jazde na elektrický pohon (komb. EAER) (WLTP) km 70,0 – 81,0 72,0 – 82,0
Zrýchlenie 0 – 100 km/h  s 7,4 7,5
Maximálna rýchlosť  km/h 225 230

Náš tip
Elektromobily a plug-in hybridy polície prídu v novom farebnom prevedení
17. októbra 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+