Plug-in hybridy chytili druhý dych a na trh pribúdajú nové modely s veľkými batériami a veľkorysým elektrickým dojazdom. Nové Audi A6 e-hybrid quattro okrem elektrického dojazdu vyše 100 kilometrov ponúkne navyše aj pohon 4×4. Pohon zdieľa s menším modelom A5, ktorý má o niečo dlhší dojazd.
Audi nedávno zmenilo stratégiu označovania svojich modelov, kedy párne čísla mali byť vyčlenené pre elektrické modely, zatiaľ čo nepárne mali zostať modelom spaľovacím. V tomto duchu odštartovala Audi A5, ktorá nahrádza súčasne spaľovacie modely A4 (sedan a kombi) a A5 (4-dverové kupé).
To sa však zmenilo veľmi rýchlo naspäť a avizovaná náhrada za spaľovacie Audi A6 a A7 napokon taktiež dorazila pod názvom Audi A6, hoci nejde o elektromobil.
Porovnanie PHEV Audi A6 vs. BEV Audi A6 e-tron
Test Audi A6 e-tron, resp. jeho verzie S6 sme priniesli pred pár dňami a nový elektromobil nás skutočne nadchol. Teraz sa však poďme pozrieť na plugin hybrid Audi A6, resp. verziu so spaľovacím motorom. Je síce o 7 cm dlhšia od elektrického e-tronu, no zároveň má o 2,5 cm kratší rázvor, na šírku jej dokonca chýba až 43 mm.

Priestor tak zaberá najmä pohonný reťazec spaľovacieho agregátu, batožinový priestor je takmer identický (502 l e-tron vs. 504 l spaľovák). Dizajn prednej časti spaľováku nadväzuje na súčasnú modelovú ponuku, na rozdiel od elektromobilu sú predné svetlá jedným kompaktným celkom a naopak sú tu rozdelené tie zadné.
PHEV Audi A6 e-Hybrid: Batéria a dojazd
Nová generácia vysokonapäťovej batérie v plug-in hybridoch má približne o 45 % väčšiu kapacitu ako jej predchodca. To znamená, že na elektrickú jazdu je k dispozícii 25,9 kWh (využiteľná kapacita batérie 20,7 kWh), čo by malo priniesť doajzd až 106 kilometrov podľa WLTP. Batériu inštalovanú pod podlahou batožinového priestoru možno nabíjať palubnou AC nabíjačkou s výkonom až 11 kW za 2,5 hodiny; možnosť DC nabíjania nie je k dispozícii.

Podľa Audi sa podstatne zvýšil aj rekuperačný výkon, ktorý sa dá v režime EV nastaviť v troch stupňoch pomocou pádiel radenia na volante – alternatívne je k dispozícii aj adaptívna rekuperácia. Audi A6 e-hybrid je navrhnuté tak, aby jazdilo čo najdlhšie v elektrickom režime s cieľom plne využiť dostupné nabitie batérie až do cieľa jazdy.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Podpásovka od Xiaomi, unikátny leasing, elektrické „géčko“ z Temu, pozvánka do Bratislavy aj nový test | Prehľad týždňa
- Elektromobil hľadá nového majiteľa: Aktuálne inzeráty z komunity Nearcharger.sk
- V Nórsku hlásia rekord. Spaľováky tvoria len mizivé percento predajov

PHEV s novým obchodným označením Audi „e-hybrid“ je k dispozícii v dvoch výkonových úrovniach s výkonom 220 a 270 kW. O pohon sa stará dvojlitrový štvorvalcový benzínový motor s výkonom 185 kW, elektromotor prispieva výkonom až 105 kW. Kombinovaný výkon sústavy je 270 kW s krútiacim momentom 500 Nm. Táto verzia dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy, zatiaľ čo verzia s výkonom 220 kW potrebuje 6,0 sekundy.
Plug-in hybrid Audi A6 e-hybrid quattro: Cena a dostupnosť na Slovensku
Novinku už nájdeme aj v slovenskom konfigurátore. Cena plug-in hybridu Audi A6 e-hybrid quattro na Slovensku začína na sume 66 500 eur za slabšiu motorizáciu s karosériou sedan. Karoséria kombi stojí o 2 600 eur viac, za silnejšiu verziu sa pripláca ďalších 10 900 eur. Za úvahu tak určite stojí čisto elektrický model Audi A6 e-tron, ktorý cenníkovo začína na sume 67 390 eur, no s aktuálny bonus vo výške 6 000 eur stláča jeho cenu na 61 390 eur s DPH.

Vo vyššej strednej triede nové Audi A6 e-hybrid parametrami prekonáva len Mercedes-Benz E 300e, ktorý má o niečo menšiu kapacitu batérie, ale ešte väčší dojazd a najmä DC nabíjanie výkonom až 55 kW. Jeho unikátneho dieselového súrodenca E 300 de 4MATIC sme otestovali minulý rok. Konkurenciou mu môže byť aj nové plug-in hybridné BMW 5 vo verzii 530e alebo 550e s benzínovým šesťvalcom. V teste sme mu však vyčítali len jednofázovú palubnú AC nabíjačku.