MojElektromobil

Rovnako ako model Renault Kangoo E-Tech 100% electric, aj Peugeot e-Traveller ešte pred koncom roka 2023 prichádza v novej generácii. Prinášať má vylepšenia snáď vo všetkých ohľadoch. Poďme sa pozrieť na tie najdôležitejšie z nich.

Nový e-Traveller sa dodáva v dvoch dĺžkach: Standard (4,98 m) a Long (5,33 m). Jeho výška 1,90 m znamená, že má prístup na väčšinu parkovísk, vrátane podzemných garáží.

Primárne je určený pre podnikateľov v osobnej doprave (hotely, kyvadlová doprava, taxíky atď.). V závislosti od verzie ponúka 5 až 9 miest na sedenie a pri zvolení výbavy VIP je v ponuke aj možnosť zvoliť takzvaný salónik so 4 nezávislými sedadlami oproti sebe. Nakonfigurovať je možné aj prvky ako trojzónová klimatizácia a zatemňovacie presklené strechy.

Peugeot e-Traveller teda dokáže odviezť až 9 osôb s objemom batožinového priestoru 1 500 litrov alebo 5 osôb a 3 000 litrov, alebo dokonca ponúka až 4 900 litrov batožinového priestoru v konfigurácii s 2 alebo 3 osobami na palube.

Zdroj: Peugeot

Dizajnové úpravy aj zmenený interiér

Čo sa týka úprav, v tomto smere sa nová verzia môže pochváliť prepracovanou prednou časťou s novým dizajnom mriežky chladiča s novým znakom značky v strede, ako aj s novými full LED svetlometmi, ikonickým znakom troch pazúrov PEUGEOT aj nárazníkom.

Interiér sa môže pochváliť novým prístrojovým panelom. Zmenený bol aj volant, ktorý je ako súčasť voliteľnej výbavy možné vybaviť vyhrievaním. K dispozícii je viac a väčších odkladacích priečinkov, najmä v hornej časti palubnej dosky a na stredovej konzole. Interiér ako taký dostal novú látku, perforovanú kožu na sedadlách a obloženie bočných panelov vo farbe Liquid Palladium.

Nová 10-palcová a 100 % digitálna farebná prístrojová doska tvorí súčasť štandardnej výbavy všetkých nových modelov Peugeot e-Traveller. Asistenčné systémy boli v novom modeli rozšírené o adaptívny tempomat.

Zdroj: Peugeot

Lepší dojazd

Novinku poháňa elektromotor s výkonom 100 kW a maximálnym krútiacim momentom 260 Nm. K dispozícii sú tri jazdné režimy: Eco pre maximalizáciu dojazdu, Power pre maximálny výkon pri plnom zaťažení a Normal. Maximálna rýchlosť sa zastavuje na hodnote 130 km/h.

Na výber je z dvoch kapacít batérie: 50 kWh pre dojazd 224 kilometrov a 75 kWh pre dojazd až 350 kilometrov. Pripomeňme si, že predošlá generácia ponúkala dojazd do 330 kilometrov.

Pre optimalizáciu dojazdu pribudol nový systém rekuperácie pri brzdení. Jej úroveň je možné nastaviť v troch rôznych úrovniach pomocou pádiel umiestnených za volantom Na nabíjanie batérie je možné využiť 11 kW palubnú AC nabíjačku alebo 100 kW DC nabíjanie. Časy nabíjania majú vyzerať nasledovne:

  • Z verejnej nabíjačky s výkonom 100 kW: 38 minút pre 50 kWh batériu, 45 minút pre 75 kWh batériu (nabitie z 5 na 80 %)
  • Z 11 kW WallBoxu: úplné nabitie pomocou 11 kW palubnej nabíjačky za 4 hodiny 50 minút pre 50 kWh batériu, 7 hodín 30 minút pre 75 kWh batériu

Priamou konkurenciou pre túto elektrickú dodávku sú modely Citroën ë-SpaceTourer, EQV od Mercedes-EQ či Opel Zafira-e Life. Vo všetkých prípadoch ide o veľké autá s priestranným interiérom, ktoré sú ako stvorené na prepravu väčšieho počtu pasažierov.

Zdroj: Peugeot
Náš tip
Tesla Cybertruck oficiálne uvedený na trh. Toto sú ceny, výbavy a dojazd
8. decembra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+