MojElektromobil

Pred pár dňami značka Opel predstavila novú generáciu svojho úžitkového modelu Opel Combo Electric, a tak bolo len otázkou času, kedy na rad príde aj niektorý z koncernových súrodencov. Netrvalo to príliš dlho. Novú generáciu známeho modelu teraz hlási aj Peugeot.

Nový Peugeot e-Rifter má vo svojej triede vynikať ako všestranné vozidlo na voľný čas. Modernizovaný model je dostupný v dvoch dĺžkach: Standard (4,40 m) a Long (4,70 m). Druhá menovaná zväčšuje dĺžku rázvoru aj zadného previsu, čím poskytuje ešte viac priestoru. Navyše poskytuje aj možnosť výberu medzi 5- a 7- miestnou verziou.

Batožinový priestor ponúka objem od 775 litrov pod platom pre 5-miestnu verziu Standard až po 4 000 litrov pod strechou so sklopenými sedadlami verzie Long e-Rifter. K dispozícii je dostatok odkladacích priestorov, v závislosti od verzie až 186 litrov. Prepravu dlhých predmetov zjednodušuje možnosť sklopiť sedadlo spolujazdca do podlahy.

Vynovený exteriér aj interiér

e-Rifter prichádza s viacerými vylepšeniami v kľúčových oblastiach, no spomína sa aj atraktívny vonkajší vzhľad. Postarala sa o to nová, dynamickejšia predná časť s novou maskou chladiča spojená s novým znakom PEUGEOT v strede. Obklopuje ho ikonický svetelný podpis značky s tromi pazúrmi. Model je dostupný v dvoch nových farbách zelená SIRKKA Green a modrá KIAMA Blue.

Peugeot e-Rifter | Zdroj: Peugeot

e-Rifter dostal aj úplne novú prístrojovú dosku. Využíva ikonický PEUGEOT i-Cockpit a je vybavená úplne novou 10-palcovou dotykovou obrazovkou s optimalizovaným a prispôsobiteľným zobrazením základných informácií, vrátane informácií z navigačného systému a informácií týkajúcich sa toku energie a nabíjania. Ďalšou zmenou v rámci interiéru je nový kompaktný, kožou potiahnutý, vyhrievaný volant (v závislosti od verzie) s integrovanými ovládacími tlačidlami.

Peugeot e-Rifter | Zdroj: Peugeot

Vybavený je vybavený komplexným radom 17-tich asistenčných systémov, kam patria veci ako varovanie pred únavou vodiča, čítanie dopravných značiek, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, automatické núdzové brzdenie s detekciou chodcov a cyklistov, obmedzovač rýchlosti… Vylepšená ponuka parkovacích asistentov teraz obsahuje 12 snímačov rozdelených medzi prednú a zadnú časť, ako aj systém VisioPark 180° vybavený parkovacou kamerou s vysokým rozlíšením.

Peugeot e-Rifter | Zdroj: Peugeot

Tepelné čerpadlo a lepší dojazd

Peugeot e-Rifter ponúka maximálny výkon 100 kW (136 k) a maximálny krútiaci moment 270 Nm. Vždy sú k dispozícii tri jazdné režimy: Eco pre maximalizáciu dojazdu, Power pre maximálny výkon pri plnom zaťažení a Normal. Práca na celkovej efektivite vozidla umožnila udržať rovnakú úroveň výkonu – maximálna rýchlosť 135 km/h, z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundypri súčasnom zlepšení dojazdu, ktorý teraz dosahuje až 320 km.

Pri predošlej verzii modelu e-Rifter bol uvádzaný dojazd až 280 kilometrov, čo znamená, že nová verzia si polepšila približne o 40 kilometrov. Na optimalizáciu dojazdu dostal nový model E-RIFTER nový systém rekuperácie pri brzdení, ktorý možno aktivovať na troch rôznych úrovniach regenerácie pomocou pádiel umiestnených za volantom.

Ďalšou kľúčovou novinkou je tepelné čerpadlo, ktoré teraz môže byť súčasťou výbavy vozidla. Táto formulácia naznačuje, že pravdepodobne nepôjde o súčasť štandardnej výbavy a za tepelné čerpadlo si bude potrebné priplatiť. Čo sa týka nabíjania, tak podporované je AC nabíjanie do 11 kW (plné nabitie za 5  hodín), ako aj DC nabíjanie výkonom do 100 kW (nabitie z 0 na 80 % za 30 minút).

Informácie o cene a dostupnosti nateraz chýbajú. Priamou konkurenciou tohto modelu sú Citroën ë-Berlingo a Opel Combo-e Life. Za ďalších rivalov je teoreticky možné považovať Renault KANGOO VAN E-TECH ELEKTRICKÝ a Toyota PROACE CITY Electric.

15. novembra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+