Alternatíve formy pohonu sú dnes trendom. Zo všetkých možností to zatiaľ vyzerá tak, že najviac sa bude v blízkej budúcnosti dariť batériovým elektromobilom. Existujú však aj vodíkové autá, no na trhu ich nie je veľa. Navyše, prinášajú so sebou množstvo problémov.
Vodík so sebou prináša množstvo problémov
Samotné tankovanie vodíku je síce rýchle, no dojazdy stále nie sú na úrovni, ktorú by sme očakávali. Najväčším problémom ale je nedostatok plniacich staníc. Nízky dopyt tomu tiež nepomáha. Spoločnosť OMV z tohto dôvodu ukončí prevádzku svojich verejných vodíkových staníc v Rakúsku, informoval portál Electrive.

OMV sa namiesto toho sústredí na vybudovanie siete rýchlonabíjacích staníc v krajine. Spoločnosť je v tomto smere prítomná aj na slovenskom trhu a nabíjačky stavia na svojich čerpacích staniciach. Zatvorená už bola vodíková stanica vo Viedni a do konca augusta tohto roka plánuje zatvoriť aj ďalšie. V Grazi, Innsbrucku, Astene a Wiener Neudorfe. Otvorená zostane len jedna stanica, ktorá nebude prístupná verejnosti.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Najúspornejší na svete. Toto je elektromobil, ktorý jazdí so spotrebou pod 10 kWh/100 km
- Volvo začína s výrobou modelu EX30 v Európe. Zvolilo si továreň v Belgicku
- Maextro S800: Superluxusný čínsky elektromobil odhalil svoj špičkový interiér
Aktuálna situácia je teda mimoriadne smutná. A to bola spoločnosť OMV jedným z prvých investorov do vodíka, svoju prvú plniacu stanicu v Rakúsku otvorila už v roku 2012. Dôvody na ponechanie staníc v prevádzke veľmi nie sú. Počet registrácií vodíkových vozidiel v Rakúsku je veľmi nízky, aktuálne sa ich v krajine nachádza len 62, pričom v minulom roku pribudlo len jedno takéto vozidlo. 48 z nich je značky Hyundai, 13 od Toyoty a jeden Volkswagen.


Ďalším problémom je, že OMV je prakticky jediným poskytovateľom vodíkových čerpacích staníc v Rakúsku. Ukončenie ich prevádzky bude znamenať výrazné pribrzdenie rozvoja tohto sektora. Navyše, aktuálne jazdiace vozidlá v krajine kvôli tomuto rozhodnutiu už nebudú mať kde natankovať.