MojElektromobil

Kvalita batérií spoločnosti Tesla je pre ich elektrické vozidlá kľúčové a sú na top úrovni v priemysle. Napriek tomuto ich však neustále inovuje a s novým patentom ich chce vyrábať jednoduchšie a rýchlejšie.

Aj keď súčasné batérie sú na špičkovej úrovni, stále môžu byť nákladovo efektívnejšie. Batérie sú stále drahé na výrobu, aktuálne Tesla vyrobí 1 kWh batérie za približne 100 USD. Majiteľov Tesly stojí výmena batérie ešte omnoho viac. Cieľom nového patentu je vytvoriť systém, ktorý by zjednodušil celý batériový modul kombináciou viacerých batériových systémov do jedného modulu.

Malé články sú lepšie ako veľké z hľadiska času, bezpečnosti, termomanažmentu a výroby energie. Všetky tieto faktory by vyzdvihli výhody malých batériových článkov a umožnili by zvýšenie produktivity.

Batéria pozostávajúca z viacerých batériových systémov zoskupených a umiestnených v kontajneri. (Zdroj: Patentový úrad USA)
Batéria pozostávajúca z viacerých batériových sérií umiestnených v obale. (Zdroj: Patentový úrad USA)

Batérie by boli uložené v zvislej polohe a série článkov by boli pripojené k zberniciam s kontaktmi na kladnom aj zápornom póle batérie. Takto by to vyzeralo vo viacerých sériách batérií s rôznymi funkciami pre vozidlo. Všetky by však boli umiestnené v jedinej nádobe, čo by dalo inžinierom alebo servisným mechanikom ľahký prístup ku každému článku batérie.

Uplatnenie nového patentu by mohlo pomôcť znížiť náklady využitím menších článkov batérie. Patent uvádza, že zatiaľ čo objem výroby sa bude zvyšovať v dôsledku zmenšenej veľkosti a potreby materiálov, malé články môžu zvýšiť zložitosť výroby. Vďaka tomu bude výroba celej batérie Tesly jednoduchšia.

Batériový modul Tesly Model 3
Batériový modul Tesly Model 3

Zmenšenie článkov by malo Tesle umožniť vybaviť svoje vozidlá batériami, ktoré sú kompaktnejšie a energeticky hustejšie. To bude potrebovať pre nové modely Roadster, Tesla pickup a ťahač Tesla Semi. Všetky tieto modely budú na dosiahnutie ohláseného dojazdu potrebovať veľké a husté batérie.

Tesla Model S disponuje batériou so 100 kWh kapacitou, pričom po vylepšení ložísk kolies a pridaní efektívnejšieho predného motora dosahuje reálny dojazd až 600 km. Nové Porsche Taycan Turbo S s 93,4 kWh batériou dosiahne maximálny dojazd len 450 kilometrov (WLTP).

Úplné znenie nového patentu Tesly na dizajn batérií nájdete tu.

17. októbra 2019
Zdroj: Teslarati, Freepatentsonline

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+