Štvordverová verzia plne elektrického modelu Dodge Charger Daytona je konečne na svete. Stalo sa tak rok po tom, čo sa objavila dvojdverová verzia kupé. Napriek tomu, že ide o „najrýchlejší a najvýkonnejší muscle car na svete“, dvojdverový Charger EV sa stretol s vlažným prijatím zo strany odbornej aj laickej verejnosti.
V prvom štvrťroku 2025 predal koncern Stellantis len 1 950 vozidiel Charger EV, čo predstavuje medziročný pokles (oproti spaľovaciemu modelu) takmer o polovicu. Očakáva sa však, že tento model (minimálne dvojdverové kupé) sa bude predávať aj v Európe, ktorá je ku elektrickým autám o čosi prívetivejšia.

Slabšie čísla predajov avšak môžu súvisieť aj s tým, že ide o nie veľmi priestranný dvojdverový elektromobil za vyše 60 000 USD. Práve tu prichádza na rad verzia sedan s priestrannejším interiérom a dvoma dverami navyše, ktoré ponúkajú o niečo viac praktickosti.
Že by príliš drahý? Paradoxne zmizne najlacnejšia verzia
2026 Dodge Charger Daytona zdieľa dizajn aj väčšinu podvozkových komponentov práve s verziou kupé, resp. tudor. Po nedávnych správach o tom, že kvôli nízkym predajom z ponuky zmizne základná verzia R/T, očakávame, že Scat Pack bude jedinou výbavou dostupnou pre oba modely. To však tlačí základnú cenu o čosi vyššie. Ceny štvordverovej Daytony zatiaľ neboli oznámené, ale dvojdverový Scat Pack z roku 2025 stál vyše 70 000 USD.

Rovnako ako kupé má aj sedan Charger Daytona Scat Pack dvojicu motorov s výkonom 670 koní . Okrem toho funkcia PowerShot po aktivácii pridáva 40 koní na 10 sekúnd, vďaka čomu elektrický Dodge Charger zrýchli z 0-100 km/h za 3,3 sekundy. Podľa Dodge je tak Charger EV najrýchlejší muscle car na svete. Ak vás zaujímajú klasické americké preteky drag race, automobilka tvrdí, že elektrický sedan zvládne šprint na štvrť míle za 11,5 sekundy.
Sedan Dodge Charger Daytona EV: Batéria, nabíjanie a dojazd
Nabíjanie elektromobilu z 20 % na 80 % trvá na DC rýchlonabíjačke 24 minút. Dodge špeciálne pre tento model navrhol akumulátor s kapacitou až 93,9 kWh. Očakáva sa, že nový sedan Dodge Charger Daytona EV bude mať dojazd viac okolo 400 kilometrov.

Komu by nestačila verzia Scat Pack, svoj Charger Daytona si môže rozšíriť o Track Pack. Ten obsahuje červené šesťpiestikové strmene Brembo vpredu a štvorpiestikové vzadu, dvojventilové adaptívne odpruženie, lesklý čierny zadný spojler, športové sedadlá s pevnou opierkou hlavy, väčšie kolesá a pneumatiky a Drive Experience Recorder, ktorý dokáže zaznamenávať údaje o vozidle počas jazdy na okruhoch.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Kam na servis s elektromobilom? Auto Gabriel ako jasná voľba pre servis elektrických vozidiel
- Vyšetrený požiar Tesly, fotogaléria zo Salónu Elektromobilov, bezplatné parkovanie aj dvojitá dávka testov | Prehľad týždňa
- Test Range Rover P550e PHEV (L460): Špičkové SUV na prahu novej etapy
V USA je model 2026 Charger Daytona Scat Pack v dvoj- a štvordverovej karosérii je možné objednať už teraz a prvé dodávky sa očakávajú v druhej polovici roka. Kedy sa tento model dostane do Európy, však zatiaľ nevieme.

Priama konkurencia tomuto autu prakticky neexistuje, keďže ide o jediný elektrický muscle car v ponuke. Podobné parametre však napríklad ponúkne BMW i5 M60, ktoré sme testovali začiatkom minulého roka.