Mercedes-Benz rozširuje legendárnu rodinu G-Class a už v roku 2027 uvedie na trh nový kompaktný model, interné označovaný ako „Baby G“. Novinka má byť vstupnou bránou do ponuky ikonických off-roadov, podobne ako to robí JLR pri modeloch Range Rover či Defender. Informácie zverejnil portál Autocar.
Najmenšie Géčko dorazí na trh už v roku 2027
Špionážne fotografie zachytené počas testovania odhaľujú, že pripravovaný model bude citeľne menší než tradičná trieda G. Najvýraznejší rozdiel je vo výške vozidla. Prototyp pôsobí nižšie ako 1718 mm vysoké EQS SUV jazdiace po jeho boku. Aj preto sa očakáva, že „Baby G“ bude priamym rivalom pre chystaný Defender Sport, ktorý má v portfóliu JLR podobnú úlohu, a to zatraktívniť značku pre širšie publikum.
Napriek zmenšeným rozmerom sa dizajn drží typických znakov modelového radu. Hranatá silueta, trojica okien na bočnej líni či nasadené rezervné koleso vzadu zostávajú zachované. Oproti väčším verziám však bude mať kompaktný model vlastnú svetelnú grafiku, ktorá ho na cestách jasne odlíši. Objavenie prvého testovacieho exemplára prichádza krátko po tom, čo CEO Mercedesu Ola Källenius avizoval skoré nasadenie prototypov do premávky.
![]()
Nemali by ste prehliadnuť:
- Veľký prieskum: Spokojnosť s elektromobilmi je vysoká, dôležitá je reputácia značky a problémy sú najmä s dezinformáciami
- Elektrické BMW M3 odhalené. Prvé zábery prototypu ukazujú výrazný posun
- Odzvonilo dieselovým autám v Európe? V predajoch ich predbehli už aj plug-in hybridy
![]()
Bývalý technický riaditeľ Markus Schäfer zároveň potvrdil, že auto vzniká na vlastnej platforme, vytvorenej špeciálne pre tento projekt. Podľa neho bolo nevyhnutné vyvinúť unikátnu architektúru, aby si novinka zachovala autentický charakter G-Class. Schäfer uviedol, že platforma pripomína zmenšený rebrinový rám a hoci nie je tak robustná ako pri klasickom Géčku, ponúka podobné jazdné vlastnosti, predovšetkým z hľadiska odpruženia a veľkosti kolies. Dodal tiež, že projekt si vyžiadal vývoj veľkého množstva špeciálnych dielov od karosárskych panelov až po detaily, ako sú dverové kľučky.
Kým tradičná trieda G je dostupná so spaľovacími aj elektrickými motormi, kompaktná verzia bude podľa zdrojov dostupná výlučne ako elektromobil. Bližšie technické údaje zatiaľ automobilka neodhalila. Dizajnérsky šéf Mercedesu Gorden Wagener potvrdil, že „Baby G“ bude pôsobiť ako jemne modernizovaná verzia triedy G, s ostrejšími líniami a mladistvejšou grafikou svetiel. Zároveň zdôraznil, že pri návrhu museli pristupovať s rešpektom k ikonickému statusu modelu. Podľa Wagenera bude mať kompaktná novinka všetky tradičné znaky klasického Géčka, no s modernejším výrazom než dokonca aj čisto elektrická verzia G 580 EQ.








