Spoločnosť SAIC Motor spustila v Číne predpredaj nového elektrombilu MG4. Tento model prichádza s dvomi zaujímavými vlastnosťami. V prvom rade ponúka solid-state batériu. Reálny predaj by mal začať už počas budúceho mesiaca. Druhou zaujímavou vlastnosťou je cena, ktorá je 73 800 juanov, čo je v prepočte len 9 300 eur. Na tému upozornil portál Electrek.

Momentálne sa v Číne predávajú modely s CLTC batériami, a to s kapacitou 42,8 kWh alebo 53,9 kWh, pričom štartujú v prepočte tiež na cene nižšej ako 10 tisíc eur.
Avšak pozor, tieto ceny sú v Európe nedosiahnuteľné. Ak by sa MG4 so solid-state batériou začal predávať aj u nás, jeho cena by bola navýšená o clo, špeciálne clo, daň a dovozné poplatky, čiže určite by nestál menej ako 25 tisíc eur.

Vozidlo je nabité pokročilými technológiami a funkciami. Automobilka uviedla, že ide o prvý model vybavený systémom pripojenia Smart Driving od spoločnosti Oppo, ktorý umožňuje integráciu smartfónu s vozidlom, hlasovú asistenciu s umelou inteligenciou a ďalšie inteligentné funkcie.
Nové MG4 príde onedlho a dostane solid-state batériu
23.7.2025
Elektrický hatchback MG4, ktorý sa predáva aj na našom trhu, onedlho prejde faceliftom. Vozidlo bude mať svoj debut už 4. augusta v Číne a pravdepodobne príde s obrovskou novinkou.
Má totiž ísť vôbec o prvý masovo vyrábaný elektromobil na svete, ktorý je vybavený solid-state batériou, informoval portál Insideevs. Ide o nový typ akumulátora, ktorý sa od bežných lítium-iónových batérií líši tým, že namiesto tekutého elektrolytu využíva pevný elektrolyt.

Medzi najväčšie výhody patrí vyššia energetická hustota, vyššia bezpečnosť (nižšie riziko horenia), rýchlejšie nabíjanie či dlhšia životnosť.
Tento model by mal byť dostupný na čínskom trhu v prepočte za cenu od 10 do 15 tisíc eur. Facelift by samozrejme mal prísť aj do Európy, no v tomto prípade neočakávame solid-state batériu. Zdroj však túto informáciu nepotvrdil, no ani nevyvrátil. Očakávame však určite vyššiu cenu ako tú v Číne.

Elektromobil by mal ponúknuť CLTC dojazd 537 kilometrov na jedno nabitie, striktnejšia metodika EPA odhaduje dojazd na približne 350 kilometrov. Batéria má mať kapacitu veľmi slušných 70 kWh, čo je v porovnaní s predchodcom so 63 kWh akumulátorom príjemná zmena.
Unikli fotky úplne nového MG4: Väčšie, prepracované a s osvieženým dizajnom
21.3.2025
MG4 je mimoriadne zaujímavý elektromobil s dobrou cenou. V ponuke je aj jeho vrcholná verzia s prívlastkom XPower, ktorá ponúka výkon 320 kW a pohon 4×4. V Číne sa však vozidlo nepredáva veľmi dobre, a tak je načase jeho refresh. Automobilka plánuje predstavenie nového modelu, čo odhalil tamojší Regulačný úrad. Na tému upozornil portál Carnewschina.
Nové MG4 nie je len obyčajným faceliftom
Nový hatchback príde s rozmermi 4395 x 1842 x 1551 mm a rázvorom 2750 mm. Nový model bude tak o trochu väčší v každom smere, poteší aj predĺženie rázvoru o 45 mm, čo poskytne viac priestoru pre cestujúcich. Tieto čísla naznačujú, že nejde len o jednoduchý facelift, ale automobilka prakticky postavila nové auto, ktoré by mohlo byť lepšie.
Nemali by ste prehliadnuť:
- BYD postaví v Európe tretiu továreň. Hlavným adeptom je momentálne Nemecko
- Trump varuje: Útoky na Teslu budú označené za domáci terorizmus
- Renault 5 Turbo je „mestský“ elektromobil s brutálnym výkonom a 350 kW nabíjaním
Zmenou neprešli len samotné rozmery vozidla, ale aj jeho dizajn. Prepracovaná bola predná aj zadná časť, taktiež oblasť medzi A a C stĺpikmi. Celkovo to vyzerá na inšpiráciu z MG3 s niektorými prvkami Cybersteru.
Nižší výkon nepoteší
Bohužiaľ, automobilka ubrala na výkone základného elektromotora, ktorý je teraz len 120 kW. To samozrejme nie je málo, no pri novom modeli by sme očakávali vyššie čísla ako u predchodcu. Ide však pravdepodobne o úplný základ a k dispozícii možno budú aj výkonnejšie motorizácie. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h a pohotovostná hmotnosť je len 1485 kg, čo je na elektromobil pomerne málo.

Pohon zabezpečí LFP batéria od spoločnosti Rept Battero Energy, avšak jej kapacitu zatiaľ nepoznáme. Zaujímavé je, že MG požiadalo o 2 ďalšie názvy svojho nového modelu (MG3 a E5). Čínske automobilky to údajne robia preto, aby zmiatli ľudí alebo sú si ešte nie úplne isté konečným názvom nového modelu.

Slabé predaje MG4 v Číne
Predajné čísla MG4 v Číne sú veľmi slabé. Napríklad vo februári sa predalo len 13 kusov, čo je na miliardový trh mimoriadne málo. Samotné MG na domácom trhu predalo v tomto mesiaci 7002 vozidiel, čo predstavuje 17,6-percentný medziročný nárast. Uvidíme teda, ako sa bude dariť novému modelu, ktorý by mal byť predstavený už onedlho.